Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، آخرین نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان‌بی‌سی» و روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰  که در سطح کشوری انجام شده به سه یافته اصلی دست پیدا کرده است.

اول، رقابت میان «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» روند نسبتاً ثابتی داشته است. اولین نظرسنجی مشترک این دو رسانه در جولای ۲۰۱۹ نشان می‌داد که بایدن از حمایت ۵۲ درصدی و ترامپ از حمایت ۴۲ درصدی در میان رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌شده برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظرسنجی جدید هم دقیقاً همین میزان حمایت از این دو نامزد ثبت شده است.

دوم، هنگامی که یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور مستقر باشد تحلیل داده‌ها روند دشوارتری دارد.

سوم، رقابت میان ترامپ و بایدن در ایالت‌های خاکستری اصلی که سرنوشت انتخابات اکثراً در آنها تعیین می‌شود بسیار تنگاتنگ‌تر است.

بیشتر بخوانید؛ جزئیات نحوه شمارش آرای انتخابات آمریکا

در ۱۲ ایالت خاکستری که رقابتی‌ترند (ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، مین، میشیگان، مینه‌سوتا، نوادا، نیوهمپاشیر، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین) بایدن مجموعاً ۵ درصد از ترامپ جلوتر است. این نتیجه بر اساس مصاحبه ان‌بی‌سی و وال‌استریت‌ژورنال با ۸۰۰ رأی‌دهنده جدید در این ایالت‌ها به دست آمده است.

گرچه در نظرسنجی‌ها در سطح ملی دونالد ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد همچنان از «جو بایدن» عقب است، اما رئیس‌جمهور آمریکا در این ۱۲ ایالت کلیدی به سرعت در حال جبران این روند است.

ترامپ فاصله خود با بایدن را از ۱۰ درصد به ۶ درصد در این ایالت‌ها رسانده که با توجه به حاشیه خطای این نظرسنجی‌ها، احتمال نتیجه غیرمنتظره مانند آنچه در سال ۲۰۱۶ رخ داد وجود دارد.

انتخابات زودهنگام در آمریکا هفته‌هاست آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۳ میلیون آمریکایی در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند.

با توجه به شرایط ویژه برگزاری انتخابات امسال در آمریکا به دلیل شیوع کرونا، هنوز معلوم نیست در شب انتخابات نتیجه چند ایالت مشخص خواهد شد.  مقامات چند ایالت از جمله پنسیلوانیا و ویسکانسین گفته‌اند شمارش آرای پستی در این ایالت‌ها چند روز طول خواهد کشید. 

پیشتر یک پایگاه خبری فاش کرد که ترامپ به چند نفر از معتمدین خود اعلام کرده که قصد دارد سه‌شنبه شب و پیش از پایان شمارش رسمی آرا،‌ پیروزی خود را در انتخابات اعلام کند.

متحدان ترامپ می‌گویند برای اینکه این اتفاق بیفتد،‌ وی دست کم نیاز دارد در ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، تگزاس، آیوا، آریزونا و جورجیا پیروز شود یا آنکه پیشتاز باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۰۲ نماینده کنونی مجلس عوام انگلیس اعلام کردند که در انتخابات آتی این کشور نامزد نخواهند شد.

بیشتر این نمایندگان، از حزب حاکم محافظه کار انگلیس هستند. پس از حزب حاکم محافظه کار، بیشتر انصراف دهندگان از حزب کارگر هستند.

مجلس عوام انگلیس هم اکنون ۶۵۰ نماینده دارد که ۳۶۵ نفر آنها از حزب محافظه کارند.

بر اساس نتایج نظر سنجی اخیر شرکت تحقیقاتی ایپسوس، محبوبیت حزب حاکم انگلیس به کمترین میزان در ۴۶ سال اخیر رسیده است. کار شناسان پیش بینی می کنند در صورت برگزاری انتخابات در این کشور, حزب حاکم انگلیس شکست خواهد خورد.

نتایج نظرسنجی جدید موسسه افکارسنجی آپی نیوم (Opinium) هم درباره دیدگاه مردم انگلیس درخصوص دولت و دولتمردان این کشور نشان می دهد که میزان محبوبیت حزب محافظه کار حاکم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

در این نظرسنجی مشخص شد از هر ۱۰ رای‌دهنده انگلیسی فقط چهار نفر از «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار حمایت و اعلام کردند حاضرند در انتخابات سراسری بعدی به این حزب رای بدهند.

کد خبر 6084642

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده