Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت اله هاشم بیگی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام اظهار داشت: طبق قانون اساسی، مهم ترین وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام، حل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است.

وی افزود: در این راستا، لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی، اصلاح محدوده ۲ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی پس از چندین بار رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان، تبدیل به لایحه اختلافی شد و در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری با امضای رییس مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد مهران یکی از موارد لایحه مذکور است که روند پیگیری جدی آن از سال ۹۲ شروع شده و فرآیند پیچیده ای نیز را پشت سر گذاشته است.
وی ادامه داد: هر منطقه بصورت جداگانه مورد بررسی شود که در نهایت، هر کدام که برای منافع منطقه ای و ملی توجیه دارد تصویب شود.
هاشم بیگی یادآور شد: چندین جلسه با مسئولان و کارشناسان استانی و نمایندگان مجلس برگزار و با پیگیری نمایندگان استان و استاندار ایلام، به اتفاق کارشناسان واحدهای مربوطه مجمع با موضوع و هدف مشخص وارد استان شدیم و هدف این گروه آشنایی با ظرفیت های اقتصادی استان و شهرستان مهران و زیرساخت های منطقه آزاد است.

وی اضافه کرد: همچنین اگر مسئولان و کارشناسان استان پیشنهاداتی برای تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه دارند، مورد استفاده قرار خواهیم داد.

امام جمعه ایلام نیز در این دیدار گفت: مردم ایلام همواره در خدمت انقلاب بوده اند و با تقدیم سه هزار شهید و هزاران جانباز دین خود را ادا کرده اند
حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار گفت: بیکاری مهم ترین دغدغه عموم مردم است ، خیلی از افراد نخبه و تحصیلکرده بیکار هستند. اما در عین حال ظرفیت و پتانسیل اقتصادی استان زیاد است.
وی یادآور شد: مرز مهران امن ترین مرز منطقه است و ایجاد منطقه آزاد به سود منافع ملی است.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: تصویب منطقه آزاد مهران موجب شادی و امیدآفرینی بین مردم خواهد شد و بطور قطع تاثیرات مثبتی بر روند توسعه استان خواهد داشت.
وی تصریح کرد: مروم ایلام با کشور عراق به خصوص استان های همسایه، اشتراکات فرهنگی و اجتماعی دارند و این مساله مناسبات اقتصادی را آسان تر می کند.

استان ایلام دارای ۴۳۰کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و روزانه بیش از ۷۰۰کامیون کالا و صدها مسافر از مرز بین المللی مهران به عراق تردد دارند.

برچسب‌ها استان ایلام پایانه مرزی مهران منطقه ویژه اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام پایانه مرزی مهران منطقه ویژه اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام استان ایلام پایانه مرزی مهران منطقه ویژه اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار کنکور منطقه آزاد مجمع تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  عزیز برگ نی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع ، با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. 

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کردو افزود: عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است. 

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کرات به مرکز استان سفر کند. 

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود. 

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • محورهای کمیته پزشکی قانونی کنگره سلامت اربعین تصویب شد
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ بزرگراه ایلام مهران شتاب می گیرد