Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@07:56:43 GMT

سامانه استعلام مدرک تحصیلی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۳۲۱۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، چندی پیش بود که وزیر ارتباطات صحبت از راه‌اندازی سامانه‌ای کرد که می‌توان با ارائه کد ملی به مدرک دانشگاهی افراد پی برد. او گفته بود با ایجاد این سامانه «دیگر هرکسی نمی‌تواند خودش را دکتر بنامد» و با اینکه از نظر عده‌ای، راه‌اندازی چنین سامانه‌ای نقض حریم خصوصی افراد محسوب می‌شد اما به نظر می‌رسد ممانعت قانونی برای این موضوع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رضا باقری اصل» دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در اینباره به دیجیاتو گفته بود: «قانون آزادی اطلاعات کشور بحث حریم خصوصی را کاملا تبیین و شفاف کرده و مدرک تحصیلی به عنوان حریم خصوصی ذکر نشده است، بنابراین ممانعت قانونی برای انجام این پروژه وجود ندارد.»

 

او همزمان با راه‌اندازی سامانه استعلام مدرک تحصیلی نیز در شبکه اجتماعی توییتر درباره شفافیت این نوع اطلاعات چنین نوشته است: «حل معضل مدارک تحصیلی جعل و اصلاح فرآیند گواهی اصالت مدارک اقدامی دیگر در اجرای دولت الکترونیکی و شفافیت است. شاید دیگر کسی نتواند با مدرک جعلی در جایی ثبت‌نام کند.»

حال پس از گذشت چند روز نسخه اولیه این سامانه راه‌اندازی شده و برخلاف وعده‌هایی که در گذشته داده شود، برای استعلام گرفتن مدرک تحصیلی به مواردی بیش از یک کد ملی لازم است. نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره ملی، تاریخ تولید و شماره سریال شناسنامه و همچنین تلفن همراه شخص از جمله مواردیست که باید برای استعلام مدرک تحصیلی درج کنید. همچنین کد رهگیری که برای اجازه رویت مدرک از سوی این سامانه ارسال می‌شود هم به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود و به نظر می‌رسد که این سامانه بیشتر برای استعلام مدرک دانشگاهی برای خود کاربران به کار گرفته شود تا استعلام تحصیلی مدارک دیگران.

همچنین در فاز اولیه راه‌ افتادن این سامانه دولتی، درخواست‌ها به صورت آنی پاسخ داده نمی‌شوند و چند روزی برای پاسخ به هر درخواست زمان لازم است، هرچند وعده داده شده که این موضوع به زودی حل می‌شود. ضمنا ناگفته نماند سامانه استعلام مدرک تحصیلی فعلا با سامانه استعلام دیپلم مجزا هستند اما به زودی قرار است که هر دوی آنها در یک پنجره واحد تجمیع شوند تا کار کاربران نیز راحت‌تر شود.

 

سامانه استعلام اصالت مدارک دانشگاهی با همکاری وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، سازمان ثبت احوال، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تنظیم مقررات و با راهبری شورای اجرایی فناوری اطلاعات در این آدرس اینترنتی در دسترس است و برای کار کردن با آن حتما باید با IP ایران وارد سایت شوید.

پیگیری‌های دیجیاتو در چندین مورد نشان از خطای عملکرد سایت داشته و در زمان ارسال کد رهگیری، فعالیتی از سوی سامانه مشاهده نشد، اما تجربه شما چگونه است؟ آیا توانستید از طریق سامانه مدرک تحصیلی خود یا دیگران را استعلام بگیرید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کد رهگیری اطلاعات کاربران اطلاعات تحصیل مدرک تحصیلی استعلام مدرک تحصیلی سامانه استعلام راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم، به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم، سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین اعلام شده بود، اما در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش پایه‌های مذکور اطلاع‌رسانی خواهد شد.‌

بر همین اساس، مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش نیز در صفحه ویراستی خود در خصوص به تعویق افتادن ثبت سفارش کتاب‌های درسی، نوشت:

«تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی

بنا بر اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، زمان آغاز ثبت سفارش انفرادی و گروهی کتاب‌های درسی به تعویق افتاده که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

زمان ثبت‌نام کتب درسی مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم

بر اساس جدول تقویم زمانی اعلام شده، زمان ثبت‌نام پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم همچنان بدون تغییر و از دهم تیرماه آغاز خواهد شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمام دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیای آنان، می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

کد خبر 745040

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • تغییر تاریخ ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • ۲ روش استعلام اعتبار صاحب چک