Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@11:33:36 GMT

انتخاب سعید معروف به عنوان بهترین بازیکن جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۳۷۱۵

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با انتشار گزارشی در سایت رسمی خود، همانند هفته های گذشته یک بازیکن را به عنوان بازیکن هفته انتخاب کرده است که این بار کاپیتان سعید معروف ستاره و پاسور تیم ملی ایران را به عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی کرده است.

فدراسیون جهانی والیبال با اشاره به اینکه سعید معروف طی یک دهه اخیر یکی از بهترین بازیکنان آسیا و جهان بوده، نوشت: "معروف تیم ملی ایران را در میادین مختلف به موفقیت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از خانواده‌ای شدیدا والیبالی پا به عرصه این رشته گذاشت و اکنون ۳۵ سال سن دارد. معروف با تیم زیر ۱۹ سال ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۰۳ به مدال نقره و یک سال بعد در رقابت‌های زیر ۲۰ سال آسیا، بار دیگر صاحب مدال نقره شد.

ستاه تیم ملی ایران سال ۲۰۰۴ در رقابت‌های زیر ۱۹ سال جهان به مدال برنز رسید و از سال ۲۰۰۵ در تیم ملی بزرگسالان ایران حضور یافت. او بخشی از تیمی است که در کاپ آسیایی (AVC Cup) سال‌ ۲۰۰۸ (تایلند) و ۲۰۱۰ (تهران) موفق به کسب مدال طلا شد. او در رقابت‌های قهرمانی آسیای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ نیز با ایران به مدال طلا رسید. طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز در کارنامه او دیده می شود. معروف کمک کرد تا تیم ملی والیبال ایران در جام بین قاره ای سال ۲۰۱۷ در کشور ژاپن، به مدال برنز دست پیدا کند.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از سال‌ها حضور در لیگ داخلی، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ برای مدت نیم‌ فصل به تیم پرقدرت زنیت کازان پیوست و با این تیم، قهرمان سوپرلیگ روسیه شد تا مدال ارزشمند لیگ قهرمانان والیبال اروپا را به گردن بیاویزد. سپس به مدت سه سال به ایران بازگشت و پس از آن به تیم ایتالیایی "سیه‌نا" پیوست که تنها فصل حضور این تیم در لیگ سری‌آ ایتالیا بود. پس از آنکه "سیه‌نا" در فصل ۱۹-۲۰۱۸ به دسته دوم ایتالیا سقوط کرد، معروف به "بایک موتور" چین پیوست."

به گزارش ایسنا، ستاره تیم ملی ایران در حال حاضر عضو هیچ باشگاهی نیست. پیش از این FIVB میلاد عبادیپور را نیز به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کرده بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بهترین بازیکن تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معروف‌ترین خواننده جهان و نامزدش به تهران آمدند/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۵ فروردین ۱۳۴۷ پل مک کارتنی عضو گروه بیتلز، به همراه نامزدش، جین آشر هنرپیشه سینما پس از پایان سفر ۶ هفته‌ای گروه بیتلز به هندوستان، در مسیر بازگشت به لندن، تصمیم گرفتند ۳ روز را برای استراحت در تهران بگذرانند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، خبرنگاران روزنامه اطلاعات از این سفر خبردار شده و همراه آن‌ها به تهران گردی پرداختند. برای خرید به بازار و مرکز تهران رفته و آشر چادر سرکرده از مسجد بازار دیدن کرد. ضیافتی با حضور ویگن و برادرش کارو در دفتر مجله اطلاعات هفتگی برگزار شد و پل مک کارتنی قلیان کشید و آش رشته و کباب کوبیده خورد. مک کارتنی هنگام ترک تهران از فروش بدون مجوز صفحات گروه بیتلز در تهران گلایه کرد. گفتنی است سه ماه بعد نامزدی چندین ساله این زوج پایان یافت. گزارش این سفر را به نقل از روزنامه اطلاعات ۷ فروردین ۱۳۴۷ بخوانید و عکس‌های سفر پل مک کارتنی و نامزدش را به تهران از مجله اطلاعات هفتگی ۱۳ فروردین ۱۳۴۷ تماشا کنید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897112

دیگر خبرها

  • روز معمار ۱۴۰۳ چه روزی است + تاریخ در ایران، زندگینامه شیخ بهایی و فلسفه
  • رونمایی از بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس به انتخاب فیل فودن / عکس
  • (تصاویر) حضور علی دایی در مراسم ختم همسر سیاستمدار معروف اصلاح‌طلب
  • معروف‌ترین خواننده جهان و نامزدش به تهران آمدند/ عکس
  • گزینه سابق ایران نزدیک به فتح بهترین لیگ جهان
  • یل گتوند بهترین کشتی‌گیر فرنگی ۲۰۲۳ آسیا شد
  • لباس عروس لاکچری بازیگر زن معروف؛ «سوگل خلیق» عروس شد؟ + عکس
  • بلایی که بازیگر زن معروف در کودکی بر سر گربه‌ها آورد + ویدئو
  • تعداد بازیکنان و برنامه تیم‌ها در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو