Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:11:29 GMT

جلال‌الدین معیریان به بخش عمومی منتقل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۶۴۴۸

جلال‌الدین معیریان به بخش عمومی منتقل شد

عبدالله اسکندری از هنرمندان نامدار هنر چهره‌پردازی و طراحان گریم کشورمان و از دوستان معیریان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: آقای معیریان بعد از چند روز ابتلا به ویروس کرونا و شدت گرفتن این بیماری از دو، ‌سه روز پیش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کسری بستری شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در تماس با خانواده و همسر این هنرمند، دوست و همکارم مطلع شدم که حال آقای معیریان از شامگاه ۱۲ آبان ماه بهتر شده است و طبق نظر پزشک معالج به بخش عمومی بیمارسان منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری ضمن تقدیر از تلاش کادر درمان که طی هشت ماه اخیر بیوقفه و خستگی ناژذیر بریا سلات عموم مردم مشغول خدمت شبانه روزی هستند ابراز امیدواری کردتا هر چه زوودتر شاهد کاهش و از بین رفتن این ویروس در ایران و سراسر جهان باشیم و گفت: همچنین امیدوارم تا هر چه زودتر تمامی بیماران و مبتلایان به این ویروس سلامتی خود را بازیابند و شاهد سلامت عمومی و روحی جامعه و مردمان کشوورمان باشیم.

معیریان که متولد سال ۱۳۲۰ است، کار خود را به عنوان چهره پرداز با فیلم «آرامش در حضور دیگران» ناصر تقوایی آغاز کرد و در طول این سال‌ها، مسئولیت طراحی چهره پردازی در فیلم های زیادی را بر عهده داشته که از آن جمله به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «کمال الملک» علی حاتمی، «سرب» و «رد پای گرگ» مسعود کیمیایی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ‌نیا، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» ابوالحسن داوودی، «دو نفر و نصفی» یدالله صمدی، «سارا» داریوش مهرجویی، «خانه ای روی آب» بهمن فرمان آرا، «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» رسول ملاقلی پور و «افسانه آه» و «آتش بس» تهمینه میلانی می‌توان اشاره کرد.

معیریان تا به‌حال شش بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی از جشنوارهٔ فیلم فجر بوده‌است و سه بار طی سال‌های ۱۳۶۷، ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ به ترتیب برای فیلم‌های سرب به کارگردانی مسعود کیمیایی (هفتمین جشنوارهٔ فیلم فجر)، غزال به کارگردانی مجتبی راعی (چهاردهمین جشنوارهٔ فیلم فجر) و توفان شن به کارگردانی جواد شمقدری (پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر) توانسته سیمرغ بلورین بهترین طراح چهره‌پردازی را از جشنواره فیلم فجر کسب کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا جلال الدین معیریان سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جلال الدین معیریان سینما ویروس کرونا جلال الدین معیریان سینما اخبار کنکور چهره پردازی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به گستردگی زمان اجرای عمومی آثار این دوره از جشنواره در شهر‌های مختلف گفت: قطعا امسال شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهدی سیم‌ریز با بیان اینکه دوره چهاردهم جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اجرای عمومی نمایش «چهارمین نفر» به کارگردانی مشترک سولماز محمدی و صادق حسنی در لاهیجان استان گیلان آغاز به کار کرد، افزود: اجرای عمومی اکثر آثار این بخش، از روز پنجم اردیبهشت، شروع و تا سی‌ام این ماه در شهر‌های مختلف و در قالب ده نمایش ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه اکثر آثار بر اساس جدول زمانبندی اجرا به روی صحنه خواهند رفت، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که شروع یا خاتمه اجرای برخی آثار در حد یکی دو روز جابه جا شود، اما در کلیت، اجرا‌ها بر اساس جدول اعلام شده خواهد بود.


سیم ریز با بیان اینکه تا چند روز آینده با اجرای عمومی اکثر نمایش‌ها شاهد اوج نمایش‌های این بخش در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، عنوان کرد: با تغییر رویکردی که امسال در حذف بخش رقابتی و گرایش به اجرای عموم نمایش‌ها صورت گرفت، قطعا شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل هر اثر نهایتا دو اجرای عمومی داشت و در یک بازه زمانی کوتاهی تمام آثار منتخب به اجرا می‌رفتند؛ اما امسال هر اثر جداگانه در مدت دو هفته و در شهر خود ۱۰ تا ۱۵ اجرای عموم خواهد داشت که بی شک با استقبال مخاطب افزایش آمار چشمگیری در این زمینه رقم می‌خورد.


به اذعان وی تغییر رویکرد جشنواره امسال به سمت اجرا‌های عمومی در شهر‌های مختلف، امکان بازدید آثار را برای گستره وسیع‌تری از مخاطبان ایجاد می‌کند و بیش از پیش سبب‌ساز نشر و ترویج فرهنگ رضوی به واسطه هنر تئاتر خواهد شد.


دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی تاکید کرد: اوج‌گیری استقبال مردمی از این تغییر رویکرد به نسبت سایر دوره‌ها کاملا محرز و قابل پیش‌بینی است.


وی در پایان سخنانش ابرازکرد: به جهت ظرفیت گسترده‌ای که برای اجرا‌های عمومی در استان‌ها ایجاد شده است، امیدوارم امسال بازخورد‌های خوبی از این شکل برگزاری بگیریم و رضایت بیشتری از ناحیه مخاطب مردمی نیز رقم بخورد.

دیگر خبرها

  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!