Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@13:39:04 GMT

بخشودگی عوارض نوسازی شهروندان رودسری

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۶۹۵۱

بخشودگی عوارض نوسازی شهروندان رودسری

شهردار رودسر گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهروندانی که در طرح تفکیک زباله در منازل با شهرداری همکاری خوبی داشته باشند از بخشودگی عوارض صد در صدی نوسازی و کلیه اصناف نیز از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض در سال‌جاری بهره مند می‌شوند.

رضا زنده دل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری رودسر، کار تفکیک زباله از مبدا را از ۱۳۹۴ آغاز کرد و در حال حاضر با شش نفر نیرو و دو خودرو در تمامی روزهای هفته کار تفکیک را در درب منازل انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری در این طرح تاکنون صد در صد منازل را تحت پوشش قرار داده و هفته‌ای یک بار هم کار تفکیک زباله در ادارات شهر رودسر انجام می‌شود.

شهردار رودسر تصریح کرد: برتری شهرداری در کار تفکیک زباله نسبت به شرکت بخش خصوصی، حضور بی وقفه در درب منازل بوده و دلیل آن نداشتن حتی یک تماس تلفنی از سوی شهروندان در چهار ماه گذشته بوده است.

زنده دل خاطرنشان کرد: اولین هدف مدیریت شهری در طرح تفکیک زباله آموزش صد در صدی شهروندان رودسر است. در این راستا شهرداری حداقل یک بار به درب منازل رفته، تمامی ادارات و اصناف شامل هتل، رستوران و غذاخوری‌ها را آموزش داده و آموزش مدیریت صحیح پسماند در میادین میوه و تره بار و نانوایی نیز در دستور قرار دارد.

وی ادامه داد: رودسر در تمامی مقاطع تحصیلی، تعداد هفت هزار نفر دانش‌آموز دارد، که در قالب طرح تفکیک از سال ۹۸ تاکنون به حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از این دانش آموزش داده شده و در حال حاضر این آموزش‌ها به صورت کلیپ در سامانه شاد و فضای مجازی برای دانش آموزان به اشتراک گذاشته می‌شود.

شهردار رودسر افزود: در این شهر ساکنین دو هزار خانه در طرح تفکیک با شهرداری همکاری مستمر دارند. و روزانه از درب منازل حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم زباله خشک جمع‌آوری می‌شود؛ در آبان ماه امسال برای دومین بار طرح تشویقی کیسه‌های زباله و اقلام بهداشتی مختلف به خانوارهایی که در این زمینه همکاری خوبی داشتند، اهدا شد.

زنده‌دل تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهروندانی که در طرح تفکیک زباله در منازل با شهرداری همکاری خوبی داشته باشند از بخشودگی عوارض صد در صدی نوسازی و اصناف نیز از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض در سال‌جاری بهره مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری رودسر با فرمانداری شهرستان مکاتبات لازم را انجام داده، تا اداراتی که در زمینه تفکیک زباله با شهرداری همکاری خوبی دارند، مورد تقدیر قرار گیرند.

شهردار رودسر افزود: سازمان مردم نهاد قدم‌های سپید در این مدت در زمینه طرح تفکیک زباله، همکاری بسیار خوبی با مدیریت شهری داشته و در مواقع لزوم اعضای آن در کنار نیروهای شهرداری حاضر بوده اند.

زنده‌دل اظهار کرد: خوشبختانه در شهر رودسر کارگاه غیرمجاز جمع‌آوری پسماند وجود ندارد. اما وانت بارهای دوره گرد مشکلاتی را برای اجرای طرح تفکیک ایجاد می‌کنند. شماره پلاک تعداد ۲۰ خودرو را شناسایی به نیروی انتظامی اعلام کردیم ولی از طرف مقامات قضائی کوچک‌ترین جریمه ای نشدند. و دوباره کار خودشان را از سر گرفتند.

وی افزود: در این شهر روزانه ۵۰ تن پسماند تولید می‌شود که از این مقدار ۳۵ تن زباله خانگی و ۱۵ تن خار، خاشاک و نخاله است که زباله‌های تر در کارخانه کمپوست این شهر به کود تبدیل می‌شود.

شهردار رودسر یادآور شد: در حال حاضر کارخانه کمپوست نقص فنی دارد و تا رفع مشکل آن، زباله‌ها در محوطه کارخانه دپو می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر با ۳۷ هزار و ۹۹۸ نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 453309

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری مدیریت شهری حقوق شهروندی شهرداري رودسر تفکیک پسماند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری همکاری طرح تفکیک زباله شهردار رودسر طرح تفکیک همکاری خوبی درب منازل کار تفکیک صد در صد زنده دل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۸۳ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۹، باقرشهر با شاخص ۱۳۶، قرچک با شاخص ۱۴۵، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۸۶، امام خمینی با شاخص ۵۴، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۶۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۶، پیشوا با شاخص ۷۲، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۸۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۰، چشمه با شاخص ۶۵، دانشگاه تهران با شاخص ۶۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۳، رباط‌کریم با شاخص ۷۴، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۰، شریف منطقه دو با شاخص ۸۱، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۱، شهریار با شاخص ۵۳، علم و صنعت با شاخص ۷۰، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۴، لواسانات با شاخص ۶۱، ملارد با شاخص ۷۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶، ورامین با شاخص ۸۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۲، پاکدشت با شاخص ۴۱، پونک با شاخص ۲۶، دماوند با شاخص ۳۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۴۲، قدس با شاخص ۳۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۹، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745322

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی