Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:35:25 GMT

ارتقای یک «روستا» به «شهر» در قزوین محقق شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۸۷۵۵

ارتقای یک «روستا» به «شهر» در قزوین محقق شد

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، ‌البرز و آبیک گفت: با پیگیری از وزارت کشور و فراهم شدن شرایط مختلف ارتقای «زیاران» از روستا به شهر مورد تأیید وزارت کشور و تصویب هیئت دولت قرار گفت و تأسیس شهرداری به زودی در زیاران عملیاتی خواهد شد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه روستای «زیاران» در شهرستان آبیک بیش از هفت هزار نفر جمعیت و ظرفیت‌های بسیار دارد، اظهار کرد: درخواست ارتقای وضعیت سیاسی زیاران با توجه به درخواست اهالی این منطقه و به دلیل و قابلیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیاران در شهرستان آبیک به وزارت کشور ارسال شد تا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قزوین، ‌البرز و آبیک در ادامه بیان کرد: با پیگیری از وزارت کشور و فراهم شدن شرایط مختلف ارتقای زیاران از روستا به شهر مورد تأیید وزارت کشور و تصویب هیئت دولت قرار گفت و تأسیس شهرداری به زودی در زیاران عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری موضوع بسیار مهمی است که امروزه باید به آن توجه ویژه شود؛‌ موقعیت روستای زیاران بسیار فوق العاده است و ظرفیت‌های گردشگری ویژه‌ای دارد که امیدواریم با تبدیل زیاران به شهر این وجه از توسعه برای منطقه محقق شده و در نهایت به افزایش ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی منتهی شود.

محمدبیگی در پایان تصریح کرد: پیگیری و تلاش جهت حل مسائل شهرستان آبیک و مناطق آن، در دستور کار نمایندگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماينده مجلس تقسیمات کشوری وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان