Web Analytics Made Easy - Statcounter

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی آبی تاکنون به طور متوسط مجموع بارش کشور ۴.۸ میلی متر بوده، درحالیکه مدت مشابه سال قبل ۲۰.۸ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلی متر بوده است.

وی افزود: اگرچه مدت زمان زیادی از سال آبی نگذشته است، اما میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت ۶۴ درصد و مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد کمتر بوده است.

وظیفه با اشاره به اینکه بارش باران اختلاف چشمگیری با دوره بلندمدت و مدت مشابه سال قبل دارد، بیان کرد: خروجی مدل‌های عددی در فصل پاییز بی هنجاری یا کم بارشی را نشان می‌دهد که انتظار می‌رود در فصل زمستان این روند استمرار یابد.

رئیس مرکز خشکسالی از استمرار خشکسالی خبر داد و گفت: اندازه گیری داده‌های ایستگاهی خشکسالی را نشان می‌دهد و همواره پیش بینی می‌شود که در سه ماهه زمستان بارندگی کمتر از نرمال خواهد بود که با این وجود خشکسالی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ هیدرولوژی کشاورزی شرایط مطلوب نیست، بیان کرد: هیدرولوژی نامطلوب کشاورزی اثر منفی بر کشت محصولات کشاورزی بویژه گندم و جو در استان‌های غربی می‌گذارد.

وظیفه ادامه داد: اگر بارش‌ها را به سه قسمت سال‌های پربارش، سال‌هایی با بارندگی متوسط و کم بارش تقسیم کنیم، این احتمال وجود دارد که امسال بارش‌ها در حد سال‌های کم بارش باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال از لحاظ بارندگی سال مناسبی پیش رو نیست، افزود: زمانی که سامانه بارشی کمتری از کشور عبور کند و بارندگی کمتری در استان‌ها داشته باشیم، بی تردید دما در فصول پاییز و زمستان بالاتر از نرمال خواهد بود.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان درباره آخرین وضعیت دما در کشور گفت: دما در پهنه غربی کشور همچون دامنه‌های زاگرس و شمال غرب از جمله تهران و غرب کشور ۱ تا ۳ درجه بالاتر از نرمال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران خشکسالی سال قبل کم بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) و فردا (دوشنبه) ـ با ورود سامانه بارشی جدید به کشور ـ در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و برخی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه دامنه بارش‌ها ـ علاوه بر مناطق ذکرشده ـ شمال شرق را نیز دربر می‌گیرد.

چهارشنبه بارش در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد ولی در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.

سامانه بارشی پنجشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.

دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی