Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه شاهد توزیع متوازن بازسازی در بخش‌های روستایی استان نبوده‌ایم گفت: در سال‌های گذشته در برخی از روستاها ۲۵ درصد بازسازی و نوسازی انجام شده است. - اخبار استانها -

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: سهمیه استان قزوین برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی چهار هزار واحد است که 16 شهریور  امسال ابلاغ شده و در دو ماه گذشته نزدیک به هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هفت بانک عامل برای پرداخت تسهیلات تعیین شده‌اند که از سوی چند بانک باید همکاری بیشتری صورت بگیرد ادامه داد: بودجه بازسازی واحدهای روستایی مرحله به مرحله جذب می‌شود و اگر از برنامه تعیین شده بیشتر پیش برویم به تناسب آن بودجه بیشتری نیز به استان تخصیص خواهد یافت.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه مبلغ 50 میلیون تومان به ازای هر واحد پیش بینی شده لذا باید انگیزه و تسهیلات بیشتر و آسان‌تری را برای متقاضیان فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از این تسهیلات سفته زنجیره‌ای است که که توسط بانک‌ها فراهم شده تا نیازی به ضمانت مضاعف نباشد و روستاییان نیز در مناطق خود می‌توانند به صورت زنجبره‌ای ضامن یکدیگر شوند؛ از طرفی بنیاد مسکن با تسهیلاتی مثل صدور پروانه شرایطی فراهم کرده تا پیش از شروع فصل سرما بتوانیم کارهای اجرایی را در روستاها انجام دهیم.

تسهیلات مسکن روستایی در اولویت بانک‌های قزوین قرار گیرد اختصاص 545 میلیارد تومان برای ساخت مسکن روستایی در گلستان/3000 خانوار محروم صاحب خانه می‌شوند مقاوم سازی 21 هزار مسکن روستایی در استان تهران در طی 4 سال گذشته

فرخزاد با بیان اینکه شاهد توزیع متوازن بازسازی در بخش‌های روستایی استان نبوده‌ایم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته در برخی از روستاها 25 درصد بازسازی و نوسازی انجام شده اما این در حالی است که در تعدادی از روستا‌ها، 75 درصد بهسازی و نوسازی داشته‌ایم‌.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: به طور متوسط 54 درصد از واحدهای مسکونی استان بازسازی و نوسازی شده که خسارت تقریبا صفر زلزله اخیر آوج نتیجه همین امر یعنی مقاوم سازی ساختمان‌ها بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین استانداری قزوین مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، قزوینیان گفت: پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در بخش خودمالکی ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی ۹۲ درصد برآورد شده است.

وی افزود: در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی، در بخش خودمالکی ۶هزار و ۱۴ واحد، بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی نیز  ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن ۲۷۱ هکتار زمین (به صورت اجاره ۹۹ ساله) تأمین شده و برای مابقی متقاضیان واجد شرایط نیز در مرحله تأمین و الحاق اراضی مدنظر است، ادامه داد: برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد نیز مسکن روستایی می باشد.

قزوینیان گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام است و در سال جدید با جدیت پیگیر تأمین زمین هستیم.

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم