Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:31:40 GMT

دولت مصمم به اتمام طرح راه آهن همدان - سنندج است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۵۵۱۴

دولت مصمم به اتمام طرح راه آهن همدان - سنندج است

به گزارش ایرنا، شهرام ملکی روز چهارشنبه با بیان اهداف سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان اظهار داشت: در این راستا با توجه به لزوم تسریع روند توسعه پایدار استان و منطقه غرب کشور ایجاد کریدور ریلی غرب کشور از جمله راه آهن همدان - سنندج به صورت کاربری باری و مسافری در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: این مسیر ریلی با بیش از ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بخشی از راه آهن تهران - همدان - سنندج مراکز استان‌های همدان و کردستان را به هم متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی یادآور شد: این مسیر شامل سه قطعه به طول های ۶۵، ۵۶ و ۲۹ کیلومتر از شهر همدان آغاز و ضمن عبور از شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد، قروه و دهگلان در خاتمه به ایستگاه گردنه صلوات آباد سنندج وصل می‌شود.

وی به اهداف اصلی اجرای این مسیر ریلی اشاره کرد و افزود: اتصال سنندج به راه آهن سراسری از طریق همدان - تهران، امکان توسعه آتی پروژه و اتصال به آذربایجان غربی و شرقی و کرمانشاه، امکان جابجایی محصولات کشاورزی و تولیدات صنایع و کارخانجات موجود در منطقه و نیز تلاش برای ایجاد ظرفیت برای جابجایی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تنی کالا از طریق مرز باشماق از جمله مزایای این طرح است.

ملکی بازدید از مراحل احداث فرودگاه سقز و نیز اجرای طرح‌های توسعه زیر ساخت‌های پایانه مرز رسمی سیرانبند بانه را نیز از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و هماهنگی به عمل آمده تا پایان فصل کاری امسال عملیات احداث ترمینال و نیز محوطه فرودگاه سقز خاتمه یافته و به بهره‌برداری برسد.

وی به بازدید از محور جدید سنندج - مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی و پیگیری‌های استاندار کردستان و کمک سازمان برنامه و بودجه و دفتر رهبر معظم انقلاب طرح در دست اجراست و در حال حاضر برای اتمام حدود ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

ملکی تاکید کرد: از این میزان اعتبار حدود ۱۰۸ میلیارد تومان تخصیص یافته و از لحاظ اجرایی هم این طرح در سه قطعه در دست اقدام است که همزمان سه پیمانکار در هر کدام از این قطعات مشغول عملیات اجرایی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: علاوه بر این برای تسهیل در اجرای پروژه هم اکنون هفت کارگاه تولید شن و ماسه برای تامین مصالح مورد نیاز طرح بسیج شده و با تمام توان در حال کار هستند.

وی ادامه داد: برای تامین آسفالت مورد نیاز ۲ کارخانه آسفالت بکارگیری شده است.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت استانداری کردستان وزارت راه و شهرسازی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت استانداری کردستان اخبار کنکور استاندار کردستان راه و شهرسازی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۱۲۲ کیلو گرم مواد غذایی در سنندج

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در برنامه اکیپ ماه مبارک رمضان و نوروز توسط بازرسین بهداشت محیط شهرستان سنندج از ۳۹۹واحد تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی بازدید به عمل آمد.

در این بازدید‌ها علاوه بر معدوم سازی ۱۲۲ کیلو گرم مواد غذایی، سنجش ۴۳۷ مورد تجهیزات پرتابل، انجام ۸ مورد نمونه برداری باکتریولوژیکی آب، انجام ۱۳۲ مورد سنجش و تست کلر باقیمانده آب، پیگری یک مورد شکایت سامانه ۱۹۰، انجام ۱۸مورد نمونه برداری نان و مواد غذایی، معرفی ۳مورد به مراکز قضایی و صدور ۱۱مورد اخطاریه صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • بناها و عمارت‌ها گنجینه‌ای از تاریخ و تمدن کردستان
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج
  • بازدید سرزده بازرس کل کردستان از بیمارستان کوثر سنندج
  • معدوم سازی ۱۲۲ کیلو گرم مواد غذایی در سنندج
  • کشف بیش از ۱۰ تن البسه قاچاق در کردستان