Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد گفت: از ابتدای مردادماه سال جاری تا ۱۰ آبان‌ماه ۹۹ به درخواست ۱۵ هزار و ۵۱۷ نفر متقاضی بیمه بیکاری توسط کمیته‌های دونفره اداره کار و شعب تامین اجتماعی رسیدگی شده است.

به گزارش قدس آنلاین، حسن سروری با بیان این مطلب اظهار کرد: در ایام کرونا بالغ بر ۳۶ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری در سامانه ملی بیمه بیکاری ثبت نام کردند و افرادی که وفق ماده ۱ قانون بیمه بیکاری مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بوده‌اند توانستند از مزایای مصوب در ستاد ملی کرونا برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از خردادماه به بعد ادامه دریافت مقرری بیمه بیکاری با رعایت قانون بیمه بیکاری و تفاهم‌نامه مشترک برای افرادی که بیکاری آن‌ها تداوم داشته، با ثبت نام در سامانه جامع روابط کار بررسی شد. از ابتدای مردادماه سال جاری تا ۱۰ آبان‌ماه ۹۹ به درخواست ۱۵ هزار و ۵۱۷ نفر متقاضی بیمه بیکاری توسط کمیته‌های دونفره اداره کار و شعب تامین اجتماعی رسیدگی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، سروری گفت: ملاک برقراری بیمه بیکاری توجه به مواد ۱ و ۲ قانون بیمه بیکاری و تفاهم‌نامه مشترک بوده، بررسی کلیه درخواست‌های متقاضیان صرفا از طریق سامانه جامع روابط کار و غیر حضوری است و هرگونه اعتراض متقاضیان نیز از طریق سامانه انجام می‌شود و نیازی به حضور در ادارات نیست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیمه بیکاری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر

حاتم شکری گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نفر در این مدت حق بیمه خود را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان تمدید کردند.

او گفت: ۹ هزار نفر در استان همدان از این صندوق مستمری بازنشستگی از کارافتادگی و فوت سرپرست خانواده، بصورت ماهیانه دریافت می‌کنند.

شکری گفت: ۵۲ کارگزاری در استان همدان به روستاییان وعشایر خدمات ارائه می دهند و تمام فرآیندهای بیمه‌ای به صورت الکترونیکی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه دو سوم حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می شود گفت: حق بیمه سالیانه است، امکان نقل و انتقال سوابق وجود دارد و بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است.

شکری گفت: تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.

او گفت: حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سال‌ گذشته بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۳۳۰ هزار ریال پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

شکری گفت: همچنین رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

او گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • قطع راه ارتباطی کلواری فلارد پس از باران شدید
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول
  • آموزش تصویری ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ sanjesh.org + زمان تصحیح