Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@02:38:48 GMT

روش‌های ضدعفونی کردن ماسک کدام است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۶۵۲۲

روش‌های ضدعفونی کردن ماسک کدام است؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار بغدادی کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه امکان ضدعفونی کردن ماسک برای استفاده دوباره وجود دارد، گفت : این مورد برای ماسک‌های سه لایه و N۹۵ قابل استفاده است.

او در خصوص تعداد دفعاتی که می‌توان ماسک را ضدعفونی کرد گفت : برای ماسک‌های سه لایه بهتر است نهایتا دوبار این کار انجام شود و پس از آن باید ماسک دور انداخته شده و از ماسک جدید استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص ماسک‌های N۹۵ هم ضدعفونی کردن نهایتا سه تا چهار باره ماسک بلامانع است و می‌توان از آن استفاده کرد و بعد از آن باید ماسک دور انداخته شود.

بغدادی در خصوص روش‌های ضدعفونی کردن ماسک، افزود: یکی از بهترین روش ضدعفونی کردن ماسک، استفاده از حرارت است و برای این کار بهتر است از شوفاژ یا بخاری استفاده شود.

او افزود: ماسک در دمای ۵۵ درجه باید به مدت ۲۴ ساعت قرار بگیرد. در دمای ۷۰ درجه هم یک ساعت قرارگیری ماسک در این حرارت کافی است و ماسک کاملا ضدعفونی می‌شود.

این کارشناس تجهیزات پزشکی ادامه داد: روش دیگر ضدعفونی کردن ماسک استفاده از "آب ژاول" است، به اینصورت که ماسک باید به مدت یک ساعت در این محلول قرار داده شود.

بغدادی روش دیگر برای ضدعفونی کردن ماسک را استفاده از اشعه UV عنوان کرد و افزود: این تجهیزات کمتر در دسترس است، بنابراین دو روش قبلی بیشتر توصیه می‌شود.

او در خصوص استفاده از نور خورشید برای ضدعفونی کردن ماسک گفت: نورآفتاب هم اشعه UV دارد، اما در زمستان تابش آفتاب ضعیف است، بنابراین نمی‌توان خیلی روی آن حساب کرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا ضدعفونی کردن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟

همزمان با طرح احتمال حضور ترامپ در انتخابات آمریکا دوباره برخی در ایران با ترامپ هراسی به دنبال ماهی‌گیری سیاسی و اقتصادی هستند اما چرا این افراد ترامپ‌هراسی می‌کنند و چه نفعی از این موضوع می‌برند و چه میزان تحلیل‌هایشان درست است؟ در گفتگو با مسعود براتی کارشناس اقتصادی و معاون سابق سازمان سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به این موضوع پرداختیم.

دریافت 94 MB

خبرنگار: مهدی پناهی / تصویربردار: یزدان قربانی / تدوینگر: امین نصراللهی

دیگر خبرها

  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • کدام دعا به اجابت می رسد؟
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • خطرناک‌ترین برنامه ایلان ماسک؛ چه اتفاقی می‌افتد که مغزمان دیگر در کنترل ما نباشد؟
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا