Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با عنوان «گزارش ۵۳» گزارشی از جلسه اخیر این شورا که در مورد تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران بود را منتشر کرد.

متن کامل به شرح ذیل است:‌

چهارشنبه هفتم آبان ماه ۱۳۹۹، جلسه شورای نگهبان بود.

در این جلسه «طرح استفساریه تبصره (۱) بند «ذ» ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» در خصوص ایثارگران و همچنین «اساسنامه صندوق کارآفرینی امید» در دستور کار شورا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در طرح استفساریه تبصره (۱) بند «ذ» ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که عنوان آن به «طرح استفساریه بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران» اصلاح شده بود و در این جلسه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، دولت موظف است افراد مشمول ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۴/۳ و اصلاحات والحاقات بعدی آن که در زمان حاکمیت برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۲۵به صورتی غیر از استخدام رسمی به کارگیری شده‌اند را بر اساس شرایط مندرج در بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و اصلاحات بعدی آن به صورت رسمی استخدام نماید.

نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد و در جلسه نیز طرح شد، اینکه این مصوبه، توسعه قانون نیست بلکه استفساریه‌ای در جهت اجرای قانون در ظرف زمانی خودش است یعنی با عنایت به اینکه بر اساس قانون، دستگاه‌ها تا انتهای سال ۱۳۹۵ مکلف به اجرای قانون در مورد این مشمولین بوده‌اند، لذا الان باید قانون را در خصوص آن‌ها اجرا نمایند. البته در این مدت، پیام‌های زیادی از طرف جامعه ایثارگران در این مورد دریافت کردیم که چرا قانون افرادی که پس از سال ۱۳۹۵ نیز چنین وضعیت مشابهی دارند را در بر نمی‌گیرد که پاسخ آن‌ها این است که تفسیر بیان مراد قانون‌گذار است و طبیعتا تفسیر قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه در محدوده زمانی خمین قانون اعتبار دارد و چنانچه قانون‌گذار قصد توسعه احکام این قانون را به خارج از این محدوده داشته باشد، باید به جای تفسیر، دست به یک قانون‌گذاری جدید بزند.

در خصوص اساسنامه صندوق کارآفرینی امید نیز گزارش بررسی بیشتر موضوع که سوی پژوهشکده شورای نگهبان صورت گرفته بود، به جلسه شورا ارائه و تصمیم‌گیری نهایی به این نحو انجام شد که مقرر گردید با توجه به عدم تعریف «موسسه مالی» و احکام مترتب بر آن در قانون، این ابهام و البته دیگر ابهامات و اشکالات، به دولت اعلام گردد تا دولت پس از رفع این ابهامات و اشکالات، مجددا مصوبه را جهت اظهارنظر به شورای نگهبان ارسال نماید.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ایثارگران شورای نگهبان نماینده قانون برنامه پنج ساله جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان پنجم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد

محسن خوشبین مسئول امور ایثارگران و ستاد راهیان نور شرکت آبفای استان یزد بر تسریع در روند تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت آبفای استان یزد تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر، ۴۳ نفر از ایثارگران مجموعه آبفا تاکنون تبدیل وضعیت شده اند که ۳۰ نفر مربوط به سال گذشته است.

او تعداد ایثارگران شرکت آبفای استان یزد را ۲۵۹ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد چهار نفر شهید، ۳۵ نفر جانباز و ۲ نفر آزاده می‌باشند.

مسئول امور ایثارگران و ستاد راهیان نور شرکت آبفای استان یزد برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مسئولان ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی مختلف به منظور حل موضوعات مرتبط با ایثارگران را مهم برشمرد و ادامه داد: بازدید از خانواده شهدای شرکت، برپایی غرفه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری همایش فرهنگی دختران و مادران، بازدید از ۱۵ خانواده شهید استان، برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران صنعت آب و برق استان، برگزاری مراسم یادواره شهدای شرکت و برگزاری جلسات منسجم ایثارگران وزارت نیرو استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این امور در سال گذشته است.

خوشبین با تاکید بر جلب مشارکت تمامی همکاران به ویژه معاونین و مدیران حوزه ستادی برای حل موضوعات ایثارگران شرکت و دیگر مراجعه کنندگان ایثارگر گفت: میزخدمت ایثارگران با حضور نمایندگان آبفای کشور و وزارت نیرو به منظور اتخاذ راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات ایثارگران برپا شد.

او با اشاره به اجرای تقویم برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی امور ایثارگران با رویکرد ارتقاء روحیه ایثارگری در سطح سازمان، گفت: برگزاری نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت ایام الله‌های سال به خصوص ۲۲ بهمن، روز قدس و هفته دفاع مقدس، تجلیل از آزادگان شرکت، برگزاری اردو‌های زیارتی سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و راهیان نور، ارسال کمک‌های معیشتی به مراسم اربعین، ارسال نیرو فنی و متخصص به قرارگاه وزارت نیرو جهت مراسم جهانی اربعین، بزرگداشت روز ۹ دی به همراه تقدیر از اولین شهید وزارت نیرو، غبارروبی آرامگاه شهدای گمنام و نام گذاری ۴۶ تاسیس شرکت به نام شهدا استان از دیگر اقدامات این امور است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد