Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، پارکینگ پروانه با قدمتی نزدیک به ۲۰ سال در جمعه هر هفته با حدود یک هزار و ۱۰۰ غرفه پذیرای بیش از دو هزار دستفروش و بساط گستر بود. این جمعه بازار از محبوب‌ترین بازارهای تهران بوده و هر هفته حدود ۲۱ هزار بازدید کننده از آن استقبال می‌کردند.

ابهام در وضعیت فعالیت دستفروشان پارکینگ پروانه، اوایل آبان ماه طی تذکری از سوی الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخاری در این تذکر گفته بود: تأخیر در راه‌اندازی جمعه بازار پروانه علاوه بر صدمات و خسارت‌هایی که به غرفه‌داران و فروشندگان این بازار وارد خواهد آورد، شهروندان مشتاق و علاقه‌مند را از فرصت بهره‌مندی از یک نمایشگاه خودجوش هنری محروم می‌سازد.

به گفته رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، مدت‌هاست که وعده راه‌اندازی این جمعه بازار با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بر اساس تفاهم‌نامه با شرکت اراضی عباس‌آباد در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد مطرح شده است. بنا به وعده شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل بازار تخصصی صنایع دستی با ۱۵۰۰ غرفه و فضایی بالغ بر ۴۶۰۰ متر مربع در جمعه بازار باغ ایرانی در اختیار هنرمندان و تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و در اوایل آبان ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند. این وعده نیز تاکنون عملی نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در نشست هماهنگی آغاز به کار مجدد بازار پروانه، با رد شائبه پیش آمده درباره معلق ماندن فعالیت بازار پروانه در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: در حال حاضر سیاست‌های کلی برای برپایی بازار پروانه وجود دارد و سوءتفاهم پیش آمده منطبق با واقعیات نبوده و صحت ندارد.

حجازی با اشاره به اینکه برند پروانه باید مانند گذشته بر روی این بازار باقی بماند، افزود: بازار پروانه قرار است با همان ماهیت اما در مکانی تازه (باغ هنر) به فعالیت خود ادامه دهد چون پروانه نامی شناخته شده در میان مردم است و باید ماندگار بماند.

وی ضمن معرفی اراضی عباس‌آباد به عنوان یک منطقه فرهنگی و گردشگری که از سال گذشته عضو سازمان جهانی گردشگری شده است، تاکید کرد: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بستری ایجاد کرده تا هم‌افزایی هر دو برند (عباس‌آباد و بازار پروانه) موجبات رشد اقتصاد فرهنگ در پایتخت را فراهم کند.

حجازی با اشاره به حمایت از فعالان صنایع دستی، گفت: نگاه مدیریتی جاری در اراضی عباس‌آباد، یک نگاه ملی و حاکمیتی است و تلاش ما بر این است تا حمایت لازم به منظور رشد بازار پروانه صورت گیرد.

وی در پایان، حمایت از صنایع دستی و صنایع خلاق فرهنگی را مهم‌ترین دستاورد راه‌اندازی بازار پروانه دانست.

کد خبر 562465 برچسب‌ها مجموعه فرهنگی عباس‌ آباد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجموعه فرهنگی عباس آباد منطقه فرهنگی و گردشگری بازار پروانه جمعه بازار صنایع دستی عباس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است