Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدام رئیس جمهور آمریکا در تمدید وضعیت اضطراری مربوط به سودان و تحریم‌های این کشور برای یک سال دیگر با سکوت حاکمان نظامی سازشکار خارطوم روبرو شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهور آمریکا با مثبت خواندن تحولات داخلی سودان(توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی) گفت: با وجود این تحولات، سودان همچنان یک تهدید غیرعادی را متوجه امنیت ملی آمریکا می‌کند لذا بر اساس فرمان اجرایی 13067 مصوب سال 1997 وضعیت اضطراری ملی اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال اجرای این فرمان، تحریم‌های سودان برای یک سال دیگر تمدید شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مقامات رسمی خارطوم درباره تمدید تحریم‌های سودان از سوی آمریکا سیاست سکوت را در پیش گرفته و هیچ واکنشی از خود نشان نداده‌اند اما وزیر خارجه آمریکا در توجیه تمدید تحریم‌ها مدعی شد: این اقدام هیچ تاثیری بر روابط  روبه گسترش واشنگتن – خارطوم یا حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم ندارد.

به نوشته روزنامه السودانی چاپ خارطوم، مایک پامپئو گفت: آمریکا درنظر دارد یک همکاری راهبردی را با سودان شروع کند و ما با متحدان خود در سطح جهان رایزنی خواهیم کرد تا تحریم‌های سازمان ملل علیه سودان درخصوص حوادث دارفور لغو شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تمدید تحریم‌های سودان واکنش‌هایی را در میان تحلیلگران سیاسی این کشور به همراه داشت.  بکری حسن ابوحراز تحلیلگر مسائل سیاسی سودان گفت: تمدید تحریم‌ها علیه خارطوم موضوع جدیدی نیست. این سیاستی است که ترامپ درباره تمام کشورها پیش گرفته‌است . درحقیقت، رئیس جمهور آمریکا همچون یک تاجر عمل می‌کند نه یک سیاستمدار و دولتمرد.

وی با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی درباره حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم گفت: این روند خیلی سریع اتفاق افتاد و به  اعتقاد بسیاری با عادی سازی روابط خارطوم با تل آویو رابطه تنگاتنگی داشت. بسیاری از سیاستمداران و دولتمردان به شتابی که  در روند حذف نام سودان از فهرست مزبور مشاهده می‌کردند ،خوشبین نبودند .

ابوحراز پیش بینی کرد که ممکن است وضعیت به طور کلی درآمریکا تغییر پیدا کند و سودان همچنان در فهرست حامیان تروریسم باقی بماند و درخواست ترامپ برای حذف نام سودان از این فهرست از سوی کنگره  رد شود و تحریم‌ها علیه این کشور همچنان  ادامه یابد.

عوامل پشت پرده‌ای که سودان را به باتلاق عادی‌سازی با صهیونیست‌ها کشاند

مجاهد صدیق تحلیلگر سودانی در روابط بین الملل به پایگاه خبری اسپوتینک  روسیه گفت: تمدید تحریم‌ها علیه خارطوم موضوع عجیبی از سوی رئیس جمهور آمریکا نیست.  او تصور می‌کند با عادی سازی روابط خارطوم- تل آویو می‌تواند حمایت لابی صهیونیستی را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد و از این طریق باردیگر وارد کاخ سفید شود.

وی پیش بینی کرد که ممکن است نام سودان برای مدت بسیار طولانی در فهرست حامیان تروریسم باشد تا آمریکا تمام سیاست‌های خود را در سودان اجرایی کند.

صدیق با بیان اینکه واشنگتن ذخایر و مواد طیبی در سودان را متعلق به نسل‌های آینده آمریکا می‌داند، اظهار داشت: کاخ سفید سیاست فریب دولت انتقالی را در پیش گرفته‌است و بدون تردید ترامپ می‌تواند با اقداماتی که انجام می‌دهد، دولت خارطوم را فریب دهد.

وی تمدید تحریم‌های آمریکا علیه سودان را بدون پشتوانه قانونی دانست و گفت: خارطوم تمام خواسته‌های کاخ سفید را اجرایی کرد و با وجود مشکلات اقتصادی گسترده 335 میلیون دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا پرداخت کرد. این در حالی است که مردم سودان به سختی قوت روزانه خود را به دست می‌آورند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار آمریکا کشور سودان اسرائیل اخبار آمریکا کشور سودان فهرست حامیان تروریسم رئیس جمهور آمریکا حذف نام سودان تمدید تحریم تحریم های سودان تمدید تحریم ها عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • ۲ مهمانی خونین در یک روز در آمریکا
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور