Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نامه‌ای به مجمع نمایندگان استان خواستار شفافیت آرا در خصوص طرح جدید تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۲ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نامه‌ای به مجمع نمایندگان خراسان رضوی، درخصوص طرح پیشنهادی جمعی از نمایندگان درخصوص الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التحریری، نکاتی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه آمده است:

نظر به طرح پیشنهادی جمعی از نمایندگان پیرامون الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی نیرو‌های حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، لازم دانستیم تا نکاتی چند را پیرامون این طرح زیانبار، که در آینده آسیب‌های جبران ناپذیری به سرمایه انسانی این مرز و بوم می‌رساند، به سمع و نظر نمایندگان استان خراسان در مجلس شورای اسلامی برسانیم:

۱. قانون مذکور که در سال ۸۸ به منظور جذب نیر‌های باکیفیت از طریق گزینش دقیق و ارتقای آن‌ها در دانشگاه فرهنگیان و درنهایت استخدام آن‌ها به صورت نیروی‌های رسمی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، عملا با اضافه نمودن تبصره‌های متوالی به ماده ۱۷ این قانون، به کارکردی مخالف کارکرد اولیه خود تبدیل شده و در عمل منجر به ورود نیرو‌های بسیار زیاد و کم کیفیت به این وزارت خانه می‌شود. جالب این جاست که پیشنهاد این طرح، درست یک ماه پس از توصیه‌های رهبری پیرامون انحصار ورود به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان رخ می‌دهد. ایشان به صورت صریح بیان می‌کنند: «عزیزان مجلس هم سفارش کنم این طور نباشد که یک جوری تصویب کنند که مثلاً یک جمعی، یک وقت بی‌حساب به شکل برف‌انباری، همین جوری وارد آموزش پرورش بشوند».

۲. در بین دلایل و استنادات قانونی ذکره شده درون طرح پیشنهادی، تاکید استنادات، بیشتر بر حقوق تضییع شده معلمین خرید خدماتی و در نظر گرفتن مسائل صنفی و معیشتی ایشان است در حالی که مهم‌ترین عامل در اتخاذ تصمیمات مهم اینچنینی در آموزش و پرورش، باید مصالح نهاد تعلیم و تربیت کشور به خصوص ارتقای کیفیت تربیتی مدارس باشد، اما تبصره مذکور به تصریح بسیاری از کارشناسان حوزه تعلم و تربیت عملا باب ورود شمار زیادی نیروی کم کیفیت و یا بعضا بی کیفیت را به کلاس‌های درس باز نموده و نافی مصالح تربیتی مدارس می‌باشد.

۳. بدیهی است که احقاق حقوق تضییع شده معلمین خرید خدماتی از جمله حق بیمه و پرداخت معوقات باید به نحواحسن انجام شود، اما این واقعیت را نیز باید پذیرفت که بسیاری از معلمین خرید خدماتی به این علت که قرار نبوده است به عنوان نیروی رسمی این وزارتخانه مشغول به کار شوند عملا مراحل جذب و گزینش را به درستی طی ننموده و فرآیند لازم جهت ارتقای کیفیت تدریس را نیز طی کسب نکرده اند و لذا از کیفیت لازم جهت حضور در کلاس درس بهره‌مند نیستند.

۴. مهم‌ترین اتفاقی که قرار بوده است برای دانشجو معلمان درون دانشگاه فرهنگیان رخ بدهد، شکل گرفتن شخصیت معلمی درون دانشگاه فرهنگیان است که در یک دوره چهار ساله صورت میگیرد. بدیهی است که این اتفاق برای معلمین مذکور در یک دوره کوتاه مدت رخ نخواهد داد. به خصوص که در طرح مذکور به جای استفاده از قید «حداقل سه ماه» از قید «حداکثر سه ماه» استفاده شده است که می‌تواند به راحتی مورد تفسیر مجریان طرح واقع شود و عملا از گذراندن دوره در دانشگاه فرهنگیان سرباز زده شود.

۵. از آنجایی که اسامی برخی از نمایندگان استان خراسان از جمله آقایان پژمانفر، ارکانی، محبی و خانم چنارانی، در بین امضا کنندگان طرح مذکور موجود است، نمایندگان محترم اعلام کنند که آیا اصلا یکبار متن دلایل و استنادات قانونی مطرح شده را در طرح را مطالعه نموده اند؟ و اگر مطالعه نموده اند بفرمایند این دلایل با کدام یک از مصالح نظام تعلیم و تربیت کشور مطابقت دارد؟

لذا بنا به دلایل فوق و دیگر ادله‌ای که توسط کارشناسان و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت، پیرامون زیانبار بودن طرح پیشنهادی مذکور ارائه شده است، از شما وکلای ملت تقاضا می‌شود در وهله اول نظر مخالف خود را با طرح پیشنهادی به صورت شفاف اعلام کرده و در مرحله بعد رای خود را در صحن علنی مجلس نسبت به طرح مذکور شفاف کنید.

لازم به ذکر است که نمایندگان بسیج دانشجویی پردیس‌های فرهنگیان استان خراسان، آمادگی خود را جهت حضور در جلسات تفصیلی گفتگو محور، پیرامون آسیب‌های طرح مذکور با نمایندگان محترم اعلام می‌دارند.


-حوزه بسیج دانشجویی فرهنگیان خراسان رضوی
-بسیج دانشجویی فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد
-بسیج دانشجویی فرهنگیان شهیدهاشمی نژاد (خواهران) مشهد
-بسیج دانشجویی فرهنگیان پردیس دانشور نیشابور
-بسیج دانشجویی فرهنگیان خواهران نیشابور
-بسیج دانشجویی فرهنگیان پردیس شهیدرجایی تربت حیدریه
-بسیج دانشجویی فرهنگیان امام خمینی (ره) تربت حیدریه (خواهران)
-بسیج دانشجویی فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی سبزوار
-بسیج دانشجویی فرهنگیان خواهران سبزوار
-بسیج دانشجویی فرهنگیان مرکز ثامن الحجج مشهد
-بسیج دانشجویی فرهنگیان مرکزشهید کامیاب مشهد
-بسیج دانشجویی فرهنگیان مرکز قوچان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی خراسان رضوی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی مجلس شورای اسلامی جذب معلمان حق التدریسی بسیج دانشجویی فرهنگیان پردیس مشهد بسیج دانشجویی فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان طرح پیشنهادی خراسان رضوی طرح مذکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: در هر دوره از انتخابات مجلس، جابجایی در نمایندگان صورت می‌گیرد و امیدواریم نمایندگان جدید همکاری بیشتری داشته باشند تا دولت بتواند اهداف خود را محقق کرده و وعده‌هایی که به مردم داده را به سرانجام برساند. - اخبار سیاسی -

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، درباره تعامل بین دولت و مجلس در سال 1402 و هم‌چنین برنامه‌ی دولت برای هم‌افزایی با مجلس جدید، بیان کرد: بنای دولت از ابتدای آغاز بکار، همکاری و تعامل سازنده با نمایندگان مجلس بوده و در سال اول فعالیت دولت شاهد بودیم که تمامی نمایندگان مستقیماً با رئیس‌جمهور جلسه داشته و مطالبات مردم را بیان کردند و دولت هم تلاش خود را انجام داده تا این موارد به نتیجه برسد و در سفرهای استانی نیز نظرات نمایندگان مد نظر قرار دارد.

تغییرات کابینه در سال 1402/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟وی افزود: در هر دوره از انتخابات مجلس، جابجایی در نمایندگان صورت می‌گیرد و امیدواریم نمایندگان جدید همکاری بیشتری داشته باشند تا دولت بتواند اهداف خود را محقق کرده و وعده‌هایی که به مردم داده را به سرانجام برساند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، عنوان کرد: ما از پیشنهادات و نقدهای مجلس جدید استقبال می‌کنیم ولی بیش از اینکه تنش‌زایی شود، مسائل باید با گفت‌وگو حل شود؛ همه اراده‌ی خدمت دارند و به‌خوبی می‌توان کار کرد و نفع این مهم نیز برای مردم خواهد بود.

حسینی اظهار داشت: ما انتظار داریم لوایح به‌سرعت در دستورکار نمایندگان قرار بگیرد و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود. گاهاً رسیدگی به یک لایحه‌ی دوفوریتی چندین ماه طول کشیده در حالی که باید بلافاصله رأی‌گیری شود ولی حجم کار نمایندگان به‌نحوی است که لوایح دو فوریتی پشت نوبت می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم نمایندگان جدید وقت قابل توجهی اختصاص دهند تا در این‌زمینه به‌روز شویم.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس بیان کرد: با نمایندگان جدید گفت‌وگو خواهیم کرد تا لوایح با فوریت را مطرح می‌کنیم . چون نمایندگان تغییر کرده‌اند، طرح‌ها از دستورکار خارج می‌شود و این فرصت خوبی برای رسیدگی به لوایح است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • پذیرش ۷۷ هزار زائر در ۹۵۰ مدرسه خراسان رضوی
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • تقریبا هیج شکایتی از هتل‌های مشهد در نوروز نداشته‌ایم/ ماندگاری زائر افزایش پیدا کرده است
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود