Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:27:33 GMT

شرایط مطلوب برای خرید میلگرد باکیفیت

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۹۴۵۸

شرایط مطلوب برای خرید میلگرد باکیفیت

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از جمله عواملی که برای خرید میلگرد باید به آن توجه داشت شرایطی است که در هنگام خرید با آن مواجه هستیم. این شرایط می‌تواند در هر زمینه‌ای وجود داشته باشد، از جمله این شرایط بالا و پایین رفتن نرخ ارز است که روی قیمت میلگرد تأثیر بسزایی می‌گذارد تا حدودی شرایط جوی بازار را با نوساناتی مواجه خواهد کرد، بنابراین در این اوضاع و نوساناتی که مدتی است وجود دارد بهتر است قبل از خرید میلگرد به شرایط آن توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط آب و هوایی از دیگر عواملی است که باید به آن توجه کرد این مسئله در هنگام بارگیری از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد که در ادامه متن به بررسی عوامل خطر آفرین آن می‌پردازیم. اما شرایط مطلوب برای خرید میلگردهای فولادی زمانی است که نرخ ارز به صورت منطقی نزولی باشد. نزولی بودن نرخ ارز سبب می‌شود تا قیمت میلگرد کاهش پیدا کند. کاهش قیمت میلگرد این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا برای خرید این محصول نهایت دقت را به خرج داده و بهترین خرید را انجام دهیم. از جمله عواملی که باید به آن توجه کرد قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس می‌باشند. قیمت محصولات فولادی تا حدودی می‌تواند بالا رفتن غیرواقعی قیمت میلگردها را به ما نشان دهد. بورس کالا با قیمت گذاری محصولات فولادی به عنوان صنف بزرگی محسوب می‌شود و می‌توان گفت بورسی صنفی است که قیمت محصولات فولادی را کنترل خواهد کرد. بورس محصولات فولادی علاوه بر اینکه قیمت میلگرد را می‌تواند مشخص کند می‌تواند قیمت دیگر محصولات را نیز اعلام کند. ناگفته نماند که قیمت محصولات فولادی از طرف تولید کنندگان ثابت است اما در این بین واسطه گران می‌توانند این قیمت‌ها را با چالش مواجه کنند.

همانطور که می‌دانیم هیچکدام از بازارها نمی‌توانند بدون واسطه باشند، در این صورت بازار با مشکلاتی از قبیل عرضه مواجه می‌شود. در صورتی که تقاضا در بازار میلگرد زیاد باشد اما تأمین کنندگان نتوانند نمودار بین عرضه و تقاضا را کنترل کنند، بنابراین بازار با نواساناتی مواجه می‌شود. واسطه گران در این بین با کمک به مصرف کنندگان می‌توانند تا حدودی شرایط جوی بازارها را در دست بگیرند پس نمی‌توان گفت وجود واسطه گران در بازارها عاملی بد محسوب می‌شود؛ بلکه واسطه گران می‌توانند با خرید عمده محصولات فولادی راه را برای خریداران دیگر باز کنند. این یکی از شرایطی است که نقش مهمی در بازار محصولات فولادی دارد و در این شرایط اگر بازار با نوسانات ارزی مواجه نشود می‌توان بهترین خرید را انجام داد.

میلگردهای با کیفیت توسط کارخانه‌های معتبر عرضه خواهند شد. بنابراین خریدار با توجه به شناخت کارخانه مورد نظر خرید خود را می‌تواند به بهترین نحو انجام دهد و اما از دیگر شرایطی که خرید را مطلوب‌تر می‌کند خریداری میلگرد از سمت و سوی بازار بورس است، به این صورت که خریداران بورسی را دریافت می‌کنند و بعد از آن خرید خود را به صورت غیرمستقیم اما به بهترین شکل پاسخگویی و از سمت کارشناسان مربوطه اقدام به خرید خود کرده تا اطمینان خاطر لازم را پیدا کنید.

شرایط نگهداری از میلگردها

برای نگهداری از میلگردها عواملی باید رعایت شود که در صورت عدم رعایت شرایط جوی فرق خواهد کرد. شرایط نگهداری میلگردها فقط شامل منطقه آب و هوایی نمی‌باشد بلکه بسته بندی میلگردهای فولادی به صورتی است که اگر به آن توجه نشود ممکن است شرایط نگهداری را به خطر اندازد به همین دلیل انبارداران به نحوه نگهداری میلگردها بسیار اهمیت خواهند داد.

میلگردهای فولادی به علت جنس و نوع مواد ترکیبی احتمال خوردگی را تا حدودی خواهند داشت. این خوردگی در سطح میلگردها اتفاق خواهد افتاد و به لایه‌های زیرین نیز رسوخ پیدا می‌کند. شرایط زنگ زدگی میلگردها تحت تأثیر شرایط جوی اتفاق می‌افتد. ترکیب شدن مواد شیمیای باعث قلیایی شدن سطح می‌شود. وقتی اکسیژن به سطح میلگردهای فولادی نفوذ کند و دی اکسید کربن با فلز ترکیب قلیایی ایجاد کند سبب می‌شود تا میلگرد به صورتی هیدارته شود. فرآیند هیدارته شدن میلگردهای فولادی به این صورت است که آب با ترکیب شدن توسط کربن و کلرید موجود می‌تواند سطح را دچار زنگ زدگی کند. این زنگ زدگی در میلگردهای فولادی بسایر رایج است. به دلیل اینکه بتن با آب ترکیب می‌شود و در فرآیند ساخت ساختمان بتن با میلگردهای فولادی ترکیب می‌شود پس هیدارته شدن میلگرد و یا اکسید شدگی آن چیزی دور از انتظار نمی‌باشد. قرار گرفتن میلگردها در معرض رطوبت سبب می‌شود تا شرایط جوی و حفاظت از میلگردها با خطر مواجه شود و همچنین عامل دیگری که باید به آن توجه کردم عدم قرار گیری در معرض وزش باد می‌باشد. از جمله توصیه‌هایی که برای نگهداری میلگردها مکرر تاکید می‌شود این است میلگردها روی خاک قرار نگیرند زیرا املاح خورنده ای که در خاک وجود دارد و آلودگی‌هایی که از طریق خاک ممکن است به سطح میلگرد نفوذ کند باعث جذب رطوبت به میلگرد و همچنین خوردگی میلگردها خواهد شد. میلگردها به گونه‌ای نگهداری می‌شوند که اندکی فاصله با زمین داشته باشند، تا شرایط خوردگی ایجاد نشود. همه این عوامل و رعایت آن‌ها موجب می‌شود تا قیمت میلگردها کاهش و یا افزایش پیدا کنند. کاهش و یا افزایش قیمت‌ها به این دلیل می‌باشد که میزان خوردگی میلگردها کم باشد به این صورت که میلگردها مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی داشته باشند. میلگردها انواع گوناگونی دارند به این صورت که میلگردهای حرارتی نسبت به میلگردهای معمولی در فرآیند نورد عملیاتی را طی می‌کنند و در طی این عملیات میلگردهای حرارتی مقاومت بیشتری پیدا خواهند کرد. همچنین قیمت میلگردهای حرارتی به علت اینکه فرایند خاص را طی می‌کند تا به میلگرد مقاوم‌تری تبدیل شود پس قیمت را متفاوت خواهد کرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5063425

منبع: مهر

کلیدواژه: میلگرد فولاد کسب و کار گروه خودروسازی سایپا کسب و کار ایران خودرو گروه صنعتی ایران خودرو صنعت خودروسازی ویروس کرونا تولید نرم افزار ایران کیش سرمایه گذاری کسب و کارهای اینترنتی تولید داخلی ساختمان سازی سایپا میلگردهای فولادی محصولات فولادی باید به آن توجه قیمت میلگرد خرید میلگرد واسطه گران برای خرید شرایط جوی تا حدودی زنگ زدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایتل: تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲

آفتاب‌‌نیوز :

ورق‌های سیاه st۳۷ و st۵۲ دو نوع از پرکاربردترین ورق‌های فولادی در صنعت آهن آلات هستند که هر کدام به دلیل خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد، در ساخت سازه‌ها و مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب ورق مناسب برای هر پروژه، نیازمند شناخت دقیق تفاوت‌های این دو نوع ورق از نظر استحکام، جوش‌پذیری، قیمت ورق سیاه در بازار و سایر فاکتور‌های مهم است. در این مقاله به بررسی جامع تفاوت‌های ورق‌های st۳۷ و st۵۲ خواهیم پرداخت و شما را در انتخاب ورق مناسب برای پروژه خود یاری خواهیم کرد.

مقایسه خواص مکانیکی ورق‌های st۳۷ و st۵۲

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود ورق‌های سیاه st۳۷ و st۵۲ خواص مکانیکی متفاوتی داشته باشند، تفاوتی است که در ترکیب شیمیایی آن‌ها وجود دارد. در ادامه خواص مکانیکی این دو ورق پرکاربرد را مورد مقایسه قرار می‌دهیم:

- ورق st۵۲ در مقایسه با ورق st۳۷ کربن بیشتری دارد؛ به‌همین‌دلیل مقدار سختی آن بیشتر است. این مسئله باعث می‌شود تا قابلیت انعطاف‌پذیری ورق‌های st۵۲ نسبت به ورق‌های st۳۷ کم‌تر باشد؛ زیرا با زیاد شدن کربن، تردی ورق افزایش می‌یابد و در نتیجه شکل‌پذیری آن کاهش پیدا می‌کند. 
 - ورق st۵۲ کربن و عناصر آلیاژی بیشتری دارد؛ از‌این‌رو استحکام و مقاومت آن در برابر ضربه نسبت به st۳۷ بیشتر است. 
-  وجود کربن کمتر در ورق st۳۷ نسبت به st۵۲ باعث می‌شود تا قابلیت جوشکاری بالاتری داشته باشد.
-  ترکیبات آلیاژی موجود در ورق سیاه st۵۲ باعث می‌شود تا مقاومت خمشی، پیچشی و خاصیت ارتجاعی بالاتری نسبت به ورق st۳۷ داشته باشد. 
-  ورق st۵۲ از استحکام کششی فوق‌العاده بالایی نسبت به ورق st۳۷ برخوردار است و در برابر فشار و ضربه مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد.
-  از نظر مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون، فولاد st۵۲ عملکرد بهتری نسبت به ورق آهن st۳۷ دارد؛ به‌همین‌دلیل، لازم است تا st۳۷ را در شرایط محیطی ویژه با پوشش‌های مناسب مانند گالوانیزاسیون به کار برد. 

کدام ورق برای شما مناسب‌تر است؟ st۳۷ یا st۵۲؟

اینکه کدامیک از ورق‌های st۳۷ یا st۵۲ برای شما مناسب‌تر است، کاملا بستگی به نیاز شما دارد؛ زیرا هر یک از این ورق‌ها بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، برای کاربرد‌های ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، فولاد st۳۷ بهترین گزینه برای تولید پروفیل فولادی در حوزه‌های ساختمان‌سازی است. برای تولید مقاطع فولادی مختلف مانند ناودانی، تیرآهن و نبشی از ورق st۳۷ استفاده می‌کنند. توجه کنید که ورق st۳۷ به‌دلیل اینکه سختی کمی دارد، برای کاربرد‌های سنگین و صنعتی چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. از طرفی، در محیط‌های با احتمال خوردگی بالا، باید این ورق سیاه را با پوشش‌های مناسب روکش کرد.

در مواردی که نیاز باشد ورق سیاه مقاومت خوبی در برابر سایش، ضربه و سختی داشته باشد، ورق st۵۲ بهترین گزینه خواهد بود. این ورق برای مصارف صنعتی، گزینه بسیار خوبی است و به‌دلیل مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون، در محیط‌های مرطوب یا دارای مواد شیمیایی می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد.

مقایسه قیمت ورق st۳۷ و st۵۲

قیمت ورق st۵۲ در مقایسه با ورق st۳۷ در محدوده بالاتری قرار دارد؛ زیرا از ترکیباتی مانند کربن، سیلیسیم و منگنز در ورق‌های st۵۲ استفاده می‌شود و از نظر مشخصات مکانیکی مانند استحکام، مقاومت در برابر ضربه و خوردگی در جایگاه بالاتری نسبت به ورق آهن st۳۷ قرار دارد. برای مثال منگنز استفاده شده در st۵۲ در مقایسه با st۳۷ بیشتر است و این مسئله باعث شده تا مقاومت بیشتری در برابر سایش، ضربه و سختی داشته باشد.

در این تصویر ورق آهن موجود در کارخانه را مشاهده می‌کنید.

البته به طورکلی، قیمت این دو ورق سیاه تحت تأثیر پارامتر‌های مختلفی قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مشخصات فنی ورق، نرخ ارز، قیمت جهانی فلزات و برند سازنده اشاره کرد. قیمت این ورق‌ها به‌دلیل شرایط اقتصادی، دائم در حال نوسان است و شما باید برای آگاهی از آن‌ها با متخصص فروش تماس بگیرید.

نکاتی که باید قبل از خرید ورق سیاه به آن‌ها توجه کنید

برای آنکه بتوانید در هنگام خرید ورق آهن، با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید و بهترین خرید را داشته باشید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

۱- بررسی اندازه و ابعاد ورق سیاه

ورق‌های سیاه در اندازه‌ها و ابعاد متنوعی وجود دارند که تولیدکنندگان، آن‌ها را به صورت رول یا کلاف ارائه می‌دهند. شما بر اساس نیاز‌های خود، باید اندازه و ابعاد مناسب را انتخاب کنید.

۲- توجه به تولیدکننده

نسبت به تولیدکننده‌های ورق سیاه شناخت کافی پیدا کنید؛ زیرا هر کدام از تولیدکننده‌ها از استاندارد‌ها و مواد متفاوتی برای تولید محصول مورد نظر استفاده می‌کنند. لازم است از استاندارد‌های تولید ورق‌های مختلف باخبر باشید.

۳- بررسی ویژگی‌های ورق آهن

در هنگام خرید، حتما ویژگی‌های ورق‌های سیاه را به‌دقت بررسی کنید. برخی از ورق‌های سیاه، از مواد با کیفیت پایین تولید شده‌اند و انتخاب بهترین نوع آن‌ها در هنگام خرید اهمیت ویژه‌ای دارد.

۴- توجه به قیمت ورق سیاه

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید ورق سیاه به آن توجه کرد، قیمت ورق سیاه است. پیش از این گفتیم که قیمت ورق‌های آهن، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. نوع تکنولوژی به‌کاررفته در تولید ورق سیاه، ابعاد و اندازه آن و برند تولیدکننده، تأثیرات چشمگیری بر قیمت این محصول دارند.

دیگر خبرها

  • چگونه بلیط هواپیما و قطار با قیمت مناسب رزرو کنیم؟
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • پنج درس که باید از اولین حراج سکه مرکز مبادله در سال ۱۴۰۳ یاد گرفت
  • تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲
  • ◄ جهش قیمت کامیون و تریلی از زیر 500 میلیون به باشگاه میلیاردی ها !
  • تایتل: تفاوت ورق‌های st۳۷ و st۵۲