Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:11:01 GMT

از تهران تا مشهد با هواپیما چند ساعت است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۹۴۵۹

از تهران تا مشهد با هواپیما چند ساعت است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با توجه به افزایش تورهای داخلی، پروازهای بسیاری به خصوص از تهران به مقصد مشهد در طول سال انجام می‌شود. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، قبل از هر موضوعی ممکن است مسافت بین این دو شهر و پیداکردن بلیط هواپیما مشهد، قطار و اتوبوس برای شما اهمیت داشته باشد. در این مطلب به مدت زمان فاصله هوایی بین تهران و مشهد اشاره شده است، برای آشنایی بیش‌تر با شرایط یک سفر ایده‌آل با علی بابا همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین زمان برای خرید بلیط رفت و برگشت مشهد

با سفر همراه عزیزان‌تان به مشهد خاطراتی به یادماندنی را تجربه کنید؛ مشهد مقدس یا شهر علی ابن موسی الرضا (ع) هرساله زائران زیادی را می‌طلبد. با مسافرت به مشهد علاوه‌ بر زیارت امام رضا (ع) از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری زیبای مشهد دیدن کنید.

بهترین زمان برای تهیه بلیط ارزان مشهد فصل زمستان و ایامی غیر از مناسبت‌های مذهبی یا ملی است؛ زیرا در فصل بهار و مناسبت‌های خاص به‌دلیل زیاد بودن مسافران تهیه بلیط کمی دشوار می‌شود.

مدت زمان پرواز با هواپیما

سفر به مشهد به وسیله هواپیما ۷۲۴ کیلومتر و در مدت‌زمان ۸۰ الی ۱۲۰ دقیقه طی می‌شود. سفر با هواپیما نسبت به قطار و اتوبوس بهترین روش برای رسیدن به مشهد است؛ با هواپیما در مدت زمان بسیار کم سفری مطمئن و راحت را به مشهد مقدس تجربه خواهید کرد. البته کنار مزایای آن، هواپیما گران‌ترین روش نسبت به قطار و اتوبوس برای سفر از تهران به مشهد است. برای تهیه بلیط ارزان مشهد به‌ آسانی از طریق سایت یا اپلیکشین علی بابا مناسب‌ترین گزینه را به آسانی رزرو کنید؛ اگر از زمان دقیق برگشت خود مطلع هستید، بدون نگرانی از تکمیل ظرفیت در روز موردنظرتان با اطمینان خاطر بلیط رفت و برگشت مشهد را خریداری کنید.

چه مدت قبل از پرواز در فرودگاه باشیم؟

سوال مهمی که همه مسافران قبل از پرواز با آن مواجه می‌شوند، زمان حضور به موقع در فرودگاه است؛ حتماً شنیده‌اید که گاهی افراد به‌دلیل ترافیک سنگین و عدم برنامه‌ریزی مناسب پرواز خود را از دست می‌دهند. اگر برای بار اول به فرودگاه می‌روید و زمان مشخص حرکت از خانه را نمی‌دانید، به‌راحتی از طریق جی پی اس از مسیر کم ترافیک و نزدیک استفاده کنید.

در نظر داشته باشید به‌دلیل تغییر ساعت به خاطر شرایط آب‌وهوایی و امنیتی یا تأخیر در پرواز و دریافت کارت پرواز (گیشه دریافت کارت پرواز داخلی بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه و پرواز خارجی بین ۴۰ الی ۴۵ دقیقه به‌ طورکامل قبل از پرواز بسته می‌شود و اجازه عبور بعد از این بازه زمانی داده نخواهد شد) دو ساعت قبل از ساعت پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

مدت‌زمان سفر به مشهد با قطار

یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور، مسیر تهران به مشهد با فاصله ۹۲۶ کیلومتر است. با توجه به دو دسته شدن قطارها به عادی و سریع‌السیر ساعت رسیدن به مشهد بین ۱۰ الی ۱۱ ساعت خواهد بود. از مزایای سفر با قطار راحتی زیاد به‌علاوه هزینه‌ای مقرون به‌ صرفه است. به‌دلیل استقبال زیاد مسافران از قطار بهتر است از یک ماه قبل در تاریخ دلخواه‌تان از طریق علی بابا اقدام به خرید اینترنتی بلیط کنید.

سفر زمینی با اتوبوس به مشهد

مسیر تهران تا اتوبان سمنان ۹۰۰ کیلومتر است و بین ۱۰ الی ۱۲ ساعت به مشهد خواهید رسید؛ هر اندازه توقف بین راه بیش‌تر باشد، دیرتر به مقصد می‌رسید. اتوبوس کم هزینه‌ترین روش برای تهیه بلیط ارزان به مشهد است؛ از مزیت سفر با اتوبوس، موجود بودن بلیط در هر تاریخ به‌حساب می‌آید که به آسانی می‌توانید اینترنتی بلیط به مشهد را رزرو کنید.

مدارک لازم هنگام سفر

موضوع مهمی که اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند، همراه داشتن بلیط سفر و مدارک شناسایی است. برای سفرهای خارجی داشتن گذرنامه یا پاسپورت و سفرهای داخلی همراه‌ داشتن شناسنامه و کارت‌ ملی ضروری به‌نظر می‌رسد؛ با نداشتن مدارک شناسایی اجازه سفر را نخواهید داشت. در جابه‌جایی با هواپیما و قطار همراه‌ داشتن مدارک ضروری است؛ اما قبل از سوار شدن به اتوبوس فقط داشتن بلیط کفایت می‌کند.

تهیه بلیط رفت و برگشت مشهد

در مناسبت‌ها و ایام خاص باید از یک ماه قبل، پیش از اتمام بلیط در بازه زمانی موردنظرتان به فکر خرید بلیط باشید. اگر از تاریخ دقیق برگشت خود مطمئن هستید، بلیط رفت و برگشت ارزان مشهد را با استفاده از اپلکیشن علی بابا به‌راحتی و بدون نگرانی از اتمام بلیط در کم‌ترین زمان بخرید.

خرید آنلاین بلیط تهران به مشهد

امروزه اکثر فعالیت‌های افراد با دسترسی آسان به اینترنت انجام می‌شود. بدون نیاز به مراجعه حضوری به راحتی بلیط را به‌صورت آنلاین رزرو کرده و هنگام سفر با مراجعه به باجه موردنظرتان بلیط خود را تحویل بگیرید. در صورت تمایل به لغو سفر می‌توانید در بازه زمانی مشخص‌شده علی بابا بلیط خود را کنسل کنید. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید!

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5063484

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد شهر تهران گردشگری گروه خودروسازی سایپا کسب و کار ایران خودرو گروه صنعتی ایران خودرو صنعت خودروسازی ویروس کرونا تولید نرم افزار ایران کیش سرمایه گذاری کسب و کارهای اینترنتی تولید داخلی ساختمان سازی سایپا بلیط رفت و برگشت تهیه بلیط علی بابا مدت زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتشفشانی در قطب جنوب که «طلا» از آن فوران می‌کند

قطب جنوب قاره‌ای پوشیده از یخ با دمای به شدت سرد است، اما فعالیت‌های آتشفشانی داغ هم در آن رخ می‌دهد. در قطب جنوب ده‌ها آتشفشان وجود دارد که بیشترشان در غرب منطقۀ قطبی و سرزمین ماری بیرد واقع شده‌اند. در مطالعه‌ی سال ۲۰۱۷، تنها در این قسمت از قاره، ۱۳۸ آتشفشان شناسایی شد. بیشتر این آتشفشان‌ها خاموش هستند، اما هشت یا نه آتشفشان فعال نیز وجود دارند.

به گزارش دیجیاتو، فوران سه مورد از این آتشفشان‌ها در تاریخ اخیر شناسایی شده است، هرچند که در گذشته‌های دور، داستان متفاوت بوده است. در تحقیقات اخیر، هسته‌های یخی جمع‌آوری‌شده از قطب جنوب نشان دادند این قاره توسط فوران‌های آتشفشانی غول‌پیکر در طول آخرین عصر یخبندان دچار ویرانی شده است. بسیاری از این فوران‌ها بزرگ‌تر از هر فورانی در تاریخ مدرن بوده‌اند.

یکی از شدیدترین آتشفشان‌های این قاره، کوه اِرِبوس است؛ بلندترین آتشفشان فعال در قطب جنوب با ارتفاع ۳۷۹۴ متری و جنوبی‌ترین آتشفشان فعال روی زمین.

گفته می‌شود این کوه که نامش برگرفته از مظهر تاریکی در اساطیر یونانی است، زمانی که کاپیتان سِر جِیمز کلارک راس برای نخستین بار آن را سال ۱۸۴۱ دید، در حال فوران بود.

اگر با دقت به تصاویر ماهواره‌ای این غول زمین‌شناسی نگاه کنید، متوجه رگه‌های قرمز رنگ در دهانه قله آن خواهید شد. این رگه‌های قرمز، دریاچه گدازه‌ای بسیار داغی است که دست‌کم از سال ۱۹۷۲ در حال جوشیدن بوده است.

این آتشفشان به طور مرتب گاز و بخار بیرون می‌ریزد. در دوره‌های گذشته فعالیت‌های آتشفشانی، سنگ‌های نیمه‌مذابی به نام «بمب‌های آتشفشانی» را به بیرون پرتاب می‌کرد.

با این حال، این آتشفشان شاید به دلیل فاجعه کوه اربوس بدنام باشد. روز ۲۸ نوامبر ۱۹۷۹، پرواز ۹۰۱ نیوزیلند به کنار این آتشفشان برخورد کرد و همه ۲۵۷ سرنشین آن را کشته شدند.

این پرواز بخشی از برنامه خطوط هوایی نیوزلند بود که به مسافران اجازه می‌داد با یک گشت و گذار ۱۱ساعته از اوکلند به قطب جنوب و سپس بازگشت به نیوزیلند، سفر کنند.

در محل سقوط هواپیما، گروه‌های نجات تعدادی از دوربین‌های مسافران را یافتند که فیلم درون آن‌ها سالم بود. عکس‌های دوربین‌ها که برخی از آن‌ها چند ثانیه قبل از برخورد گرفته شده بودند، نشان میداد زمان سقوط، دید مناسب بوده و هواپیما زیر ابر‌ها بوده، در نتیجه این احتمال رد می‌شود که ابر‌های غلیظ آتشفشان، مانع دید هواپیما شدند.

درعوض، این احتمال وجود دارد که «سپیدگرفتگی» موجب سقوط شده باشد. این آتشفشانِ پوشیده از یخ، عملاً با نور مسطح نامرئی می‌شود و این وضعیت موجب می‌شود در پس‌زمینه، زمینِ یخ‌زده و آسمان ابری دیده نشود. به همین دلیل خلبان هیچ حسی از فاصله نداشته و تصور می‌کرده سپیدگرفتگی جلوی کابین خلبان، یخ و برف زیر هواپیماست، نه خود کوه.

پس از چندین پرونده قضایی پرهزینه و انبوهی از جنجال‌ها، خط هوایی نیوزلند پرواز‌های گردشی خود به قطب جنوب را متوقف کرد.

دیگر خبرها

  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • چه نکاتی قبل از خرید بلیط قطار باید بدانیم؟
  • زمان اعزام زائران حج عمره کردستان به سرزمین وحی اعلام شد
  • جزئیات کنسرت‌های تهران در اردیبهشت ۱۴۰۳ + تاریخ، قیمت بلیط و خوانندگان
  • بایدها و نبایدهای مسافران در قطارهای سفیر ریل
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)
  • آتشفشانی در قطب جنوب که «طلا» از آن فوران می‌کند
  • چگونه می‌توانیم اطلاعات مسافر را در بلیط هواپیما تغییر دهیم؟