Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی از رفع محدودیت مرحله ۴۵ ثبت نام کد اقتصادی و عدم صدور کد اقتصادی ۱۲ رقمی با پیش شماره ۴۱۱ برای مؤدیان مالیاتی خبر داد و افزود: کلیه مراحل ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیک برای مؤدیان جدید غیر حضوری است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،حسن کوماسی مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به بخشنامه جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اصلاحیه مواد فصل دوم آئین نامه اجرایی موضوع تبصره ۳ ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم گفت: محدودیت مرحله ۴۵ ثبت نام کد اقتصادی برای انجام تکالیف قانونی مؤدیان مالیاتی و بازدید میدانی مورد نیاز این مرحله حذف شده است و تمام مراحل غیر حضوری صورت می گیرد لذا مؤدیان جدید برای ثبت نام نیازی به حضور در ادارات مالیاتی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از این اقدامات، آسان سازی زمینه کسب و کار برای فعالین اقتصادی و کاهش مراجعات حضوری آنها به ادارات مالیاتی است در شرایط بیماری کرونا است، افزود: در این چارچوب شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی برای اشخاص حقوقی در نظام مالیاتی کشور محسوب می شود.

 کوماسی در خصوص اشخاص حقیقی و اشخاص موضوع ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم هم گفت: سازمان امور مالیاتی برای این اشخاص پس از ثبت نام مؤدی در نظام مالیاتی، شماره اقتصادی بر مبنای شناسه یا شماره ملی شخص صادر و ابلاغ می کند.

وی همچنین با بیان اینکه شماره اقتصادی اشخاص حقوقی با پیش شماره ۴۱۱ نیز حذف شده  و به جای آن شناسه ملی برای اشخاص حقوقی جایگزین شده است، اظهار کرد: اشخاصی که از ۲۲ اردیبهشت سال جاری اقدام به ثبت نام در نظام مالیاتی می کنند نیازی به اخذ کد اقتصادی با پیش شماره ۴۱۱ ندارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مالیات امور مالیاتی آذربایجان غربی آذربایجان غربی کد اقتصادی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد مهاباد ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب دارد

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اضافه شدن آمار سد‌های کانی‌سیب و سردشت به جمع سد‌های ۱۴ گانه استان، گفت: حجم آب پشت آنها طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: میزان آب موجود در پشت سد‌های آذربایجان‌غربی نسبت به زمان مشابه پارسال بدون احتساب سد‌های کانی سیب و سردشت، ۱.۶ درصد افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: از ۱۶ سد فعال استان آب پشت ۷ سد بیشتر از پارسال، ۲ سد مشابه پارسال و ۷ سد کمتر از پارسال است.

رستگاری اظهار کرد: ۷ سدی که بیشتر از پارسال، آب در آنها ذخیره شده شامل سد‌های مهاباد، حسنلوی نقده، ماکو، شهید قنبری، کرم آباد پلدشت، کانی سیب و سردشت است.

وی گفت: آب پشت سد‌های بوکان، شهرچای ارومیه، زولا و دریک سلماس، سیلوه پیرانشهر، آغ چای چایپاره و ارس ۲ هم کمتر از پارسال است که بیشترین میزان کاهش مربوط به آغ چای چایپاره با ۲۰ میلیون مترمکعب و شهرچای با ۱۷ میلیون مترمکعب است.

هم اینک ۱۶ سد در آذربایجان‌غربی وجود دارد که حجم آنها حدود ۲.۵ میلیارد مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه های اتوبوس تبریزگردی اعلام شد
  • سد مهاباد ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب دارد
  • سوال هفدهم پویش ملی«زندگی با آیه ها» در آذربایجان غربی اعلام شد
  • حجم آب سد‌های آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • سوال شانزدهم طرح «زندگی با آیه ها» در آذربایجان غربی
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • اطلاعیه برای مرتع داران آذربایجان غربی
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • سوال مسابقه شماره ۱۳ طرح «زندگی با آیه ها» در آذربایجان شرقی