Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار سال پیش در چنین روزی فوتبال ایران یکی از باارزش‌ترین شخصیت‌های خود را از دست داد و عزادار پرواز ابدی منصور پورحیدری شد. چهره‌ای ماندگار در ورزش ما که بر گردن باشگاه استقلال نیز حق پدری دارد. حالا چهار سال از رفتن منصورخان می‌گذرد و طی این مدت بسیاری از کارشناسان تأکید کرده‌اند خلأ چنین شخصیت مهمی در استقلال با تمام وجود احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورحیدری دیگر در جمع ما نیست اما بدون شک طیف وسیعی از هواداران استقلال همچنان با خاطرات خوشی که او برایشان رقم زد، زندگی می‌کنند و البته حسرت تکرار مجدد آنها را می‌خورند. در آستانه سالگرد درگذشت پدر آبی‌ها سراغ یار وفادارش رفتیم و پای صحبت شخصی نشستیم که بالغ بر ۴۰ سال در کنار منصورخان بود و همراه او برای استقلال خون دل می‌خورد. خانم دکتر فریده شجاعی همسر محترمه منصور پورحیدری عزیز در این گفت‌وگو به نکات بسیار جالب توجهی پیرامون منصورخان و البته استقلال اشاره کرد. 

تسلای خاطر مردم 
چهار سال گذشته ولی تلخی آن اتفاق همچنان در وجودم است. البته کاری نمی‌توان کرد و باید با قسمت کنار آمد. در تمام این چهار سال برخورد بسیار خوب مردم و خاطره فوق‌العاده مطلوبی که از منصور پورحیدری در نگاه آنها نقش بسته است، برای من و خانواده‌ام حکم تسلای خاطر را دارد. شاید باورتان نشود ولی تقریباً همیشه وقتی در روزهای مختلف هفته سر مزار منصور می‌روم، هواداران را می‌بینم که زودتر از من آنجا هستند، قبر را شسته و روی آن گل گذاشته‌اند. در مورد قبر مرحوم ناصر حجازی عزیز هم همین‌طور است. این رفتار مردم واقعاً تسلی‌بخش است. 

قراردادهای میلیاردی و دلاری را دادند اما...  
وقتی آقای احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد، خودش با ما تماس گرفت و من همراه پسرم فقط برای تبریک و خیرمقدم گفتن، راهی ساختمان باشگاه استقلال شدیم ولی خود ایشان بحث را به میان کشید و صراحتاً گفت‌ با اولین پولی که به حساب باشگاه برسد، مطالبات منصورخان را تسویه خواهیم کرد چون بر گردن استقلال حق فوق‌العاده زیادی دارد ولی پس از آن دیگر خبری نشد! قراردادهای میلیاردی و دلاری را دادند اما سراغ منصور را نگرفتند. من و خانواده‌اش شخصیت و منزلت خودمان را هرگز فدای پول نمی‌کنیم. خود آقای پورحیدری هم دقیقاً همین طوری بود. اصلاً رقمی که ایشان زمان فوت‌شان از باشگاه استقلال طلبکار بودند، با توجه به تورم چند سال اخیر به مراتب ارزش خودش را از دست داده است. الان دیگر بحث مادیات نیست بلکه اگر حرفی هم می‌زنم به خاطر این است که حرمت چنین چهره بزرگی نگه داشته نشد. 

خوردن حق پورحیدری 
به جرأت می‌گویم مدیران استقلال طی سالیان گذشته هم در دوران زندگی پورحیدری حق او را خوردند و هم پس از فوت او چنین روندی را ادامه دادند! منصور از استقلال هرگز دنبال پول نبود و این مسئله را شاگردانش نیز به خوبی می‌دانند و اعتراف می‌کنند. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بارها از جیب خودش برای استقلال خرج کرد. از ثروت پدری‌اش برای موفقیت استقلال مایه گذاشت اما متأسفانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از مدیران باشگاه هم در دوران زندگی و هم پس از مرگ او آن‌طور که باید به چنین چهره بزرگ و ماندگاری توجه نکردند و این مسئله بسیار آزاردهنده و تلخ است. 

قدر تو را را نمی‌دانند 
هنگامی که منصور زنده بود، بارها در منزل به او گفتم آقا! اینها در استقلال قدر تو را نمی‌دانند و به اندازه‌ای که باید، زحمات تو را ارج نمی‌گذارند ولی منصور در جوابم می‌گفت: من کار خودم را می‌کنم و دلم می‌خواهد مردم خوشحال شوند. آن‌قدر عاشق استقلال بود که همه این مشکلات را به جان می‌خرید. 

به‌نام کردن یک کوچه 
اینکه خیابان‌ها و معابر را به نام چهره‌های بزرگ ورزشی می‌کنند اتفاقاً حرکت زیبایی است و نشان می‌دهد که چقدر برای مفاخر ورزشی‌مان ارزش قائل هستیم اما آیا واقعاً منصور پورحیدری نباید مشمول چنین قاعده‌ای قرار بگیرد؟ آیا پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال و یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال ایران در عرصه باشگاهی نباید حداقل یک کوچه به نامش باشد؟ اصلاً بحث باشگاهی به کنار، مگر منصور پورحیدری با تیم ملی قهرمان بازی‌های آسیایی نشده است؟ مگر یک چهره موفق ملی محسوب نمی‌شود؟ این مسائل که دیگر مالی نیست، بحث حرمت گذاشتن معنوی مطرح است. منصور پورحیدری، من و دخترم روی هم نزدیک به ۱۲۰ سال به ورزش ایران خدمت کرده‌ایم اما...  

حرمت گذاشتن پرسپولیسی‌ها 
من با استفاده از تاکسی و اسنپ در سطح شهر تردد می‌کنم. شاید باورتان نشود ولی ۹۰ درصد از آقایان محترم راننده بلافاصله پس از اینکه من را می‌شناسند، از منصور پورحیدری به نیکی یاد می‌کنند. اتفاقاً تعداد قابل ملاحظه‌ای از این افراد هم پرسپولیسی هستند و برایم خیلی ارزشمند است منصور که به عنوان سرمربی استقلال هفت مرتبه مقابل پرسپولیس پیروز شده، آن‌قدر با حرمت و شخصیت زندگی کرد که حتی هواداران تیم مقابل هم برایش احترام بسیاری قائلند. این را هم بگویم داستان هواداران استقلال با مسائل مدیریتی باشگاه کاملاً جداست. هواداران استقلال به‌معنای واقعی کلمه قوت قلب خانواده پورحیدری هستند و همیشه از آنها بابت رفتار خوبشان تشکر می‌کنم. 

رنگ عوض کردن به خاطر کم‌لطفی 
مدیران باشگاه استقلال طی سالیان گذشته از هر بابت به خانواده پورحیدری کم‌لطفی کرده‌اند و این مسئله بیشتر جنبه معنوی دارد اما به خاطر کم‌لطفی این افراد، رنگ عوض نمی‌کنم و همیشه استقلالی باقی می‌مانم. الان هم بسیار خوشحالم یک تیم کاملاً استقلالی روی نیمکت این تیم می‌نشینند. از محمود فکری گرفته که انسان بسیار بامعرفتی است و طی روزهای بیماری منصورخان تقریباً همه روزه بالای سر او حاضر می‌شد تا پرویز مظلومی که همیشه رفیق بامعرفت پورحیدری بود. البته صمد مرفاوی هم هست. آقاصمد جدا از اینکه شاگرد منصور بود، برای مقطعی مربی علی، پسرم نیز به حساب می‌آمد. آرش برهانی و سعید عزیزیان هم هستند. همه این استقلالی‌ها کنار همدیگر جمع شده‌اند و امیدوارم ماحصل تلاش آنها، گرفتن جام در پایان فصل باشد. 

خوشحالی بابت تماس نادری 
تماس محمد نادری با من و رخصت گرفتن بابت پوشیدن پیراهن شماره ۲ استقلال که زمانی بر تن منصور بود، واقعاً باعث خوشحالی‌ام شد چون اصلاً انتظار نداشتم یک بازیکن جوان که اصلاً شاید خاطره‌ای هم با منصور نداشته باشد دست به چنین کاری بزند و تا این حد به حرمت‌ها و بزرگ‌ترها احترام بگذارد. 

مراسم نداریم 
با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت خاصی که در جامعه پدید آمده است، امسال برای منصور عزیز مراسمی در بهشت زهرا(‌س) برگزار نخواهیم کرد چون نمی‌خواهیم برای مردم خدای نکرده مشکلی ایجاد شود. خود منصور در زمان حیاتش بارها به من گفته بود: روزی که من فوت کردم، برای هیچ‌کس دردسر درست نکنید و مزاحم هیچ‌کس نشوید. امسال هزینه برگزاری مراسم را صرف امور خیریه خواهیم کرد. 

حذف کردن چهاردهم آبان 
چهاردهم آبان برای من و خانواده پورحیدری روز فوق‌العاده تلخی است و این تلخی تا ابد برایمان باقی خواهد ماند. خیلی دلم می‌خواهد تاریخ چهاردهم آبان را می‌توانستم برای همیشه از تقویم زندگی خودم حذف کنم و مرگ منصور عزیز را به چشم نبینم اما متأسفانه این اتفاق تلخ رخ داده و حالا چهار سال است که در روز چهاردهم آبان، من و فرزندان منصور پورحیدری بیشتر از هر زمان دیگری ناراحت می‌شویم و دلمان برای این چهره بزرگ تنگ می‌شود.

258 252

کد خبر 1451526

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال منصور پور حیدری منصور پورحیدری باشگاه استقلال چهاردهم آبان چهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست ها در تمام اهداف نظامی شان شکست خوردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنرانی خود در تهران گفت : به رغم به تمام هزینه های هولناکی که به ملت فلسطین وارد شده است رژیم صهیونیستی در تمام اهداف نظامی اش شکست خورده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

من می توانم بگویم که به رغم تمام هزینه های سنگین و هولناکی که مردم فلسطین و غزه پرداختند رژیم صهیونیستی در محقق ساختن تمام اهداف نظامی اش شکست خورده است و امروز با حمایت بین المللی را در حال از دست دادن است همانطوری که دیروز  شاهد بودیم قطعنامه ای در شورای امنیت علی اسرائیل صادر شد ، هر چند این قطعنامه با تاخیر بود و برخی کاستی ها در آن وجود دارد که باید جبران بشود ، بیانگر این است که رژیم صهیونیستی با یک انزوای سیاسی بی سابقه از زمان اشغال فلسطینی روبرو شدهاست . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

از رهبر معظم انقلاب حضرت ایت الله خامنه ای و آقای ر ئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران تشکر می کنم و انشاالله ما در ماه مبارک رمضان  روز جهانی قدس را در پیش داریم این روز در حالی فرا می رسد که نبرد طوفان الاقصی ادامه دارد و چالش های بزرگی در برابر مسجد الاقصی است و مردم فلسطین و تمام فلسطین با چالش های بزرگی روبرو هستند و امیدواریم امت اسلام  در روزجهانی قدس حضور قدرتمندانه و انقلابی و شجاعانه ای داشته باشد که گام بزرگی به سوی آزادی قدس و مسجد الاقصی باشد از همه شما تشکر می کنم برایب حضورتان و اهتمام رسانه ای نسبت به مسئله فلسطین . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (10 فروردین)
  • پایان قرارداد ۲۴بازیکن استقلال و پرسپولیس در پایان فصل؛ زمین سوخته مدیران دولتی درانتظار خریداران سرخابی!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 فروردین)
  • دستیار نکونام استقلال را تهدید کرد!
  • دستیار نکونام تهدید به جدایی از استقلال کرد
  • ناراحتی دستیار نکونام از شرایط مالی استقلال
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 فروردین)
  • بازنشر یک تصویر و یادآوری اقدامات بزرگ یک اسطوره/ اسم «استقلال» را هم منصور پورحیدری انتخاب کرد
  • نقش مهم مارینا گرانووسکایا در تخلف‌ مالی چلسی؛ کسر امتیاز در کمین آبی‌ها
  • صهیونیست ها در تمام اهداف نظامی شان شکست خوردند