Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفری گفت: پنج تیم سیار و یک تیم ثابت با هدف کم کردن شدت شیوع کرونا در سطح شهرستان با حضور در میادین پرتردد، آموزش صحیح پروتکل های بهداشتی را ارائه می دهند.

« الیاس صفری » از اجرای طرح آمران سلامت در شهرستان لنگرود خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طرح آمران سلامت به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با شعار "جامعه را به رعایت پروتکلهای بهداشتی دعوت می‌کنیم" در شهرستان لنگرود آغاز شد که اعضای فعال جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان لنگرود ارائه خدمت و آموزش به مردم را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان لنگرود با بیان این اینکه این طرح از ۵ آبان آغاز شده و تا فردا ( ۱۵ آبان) ادامه دارد، افزود: با هدف کم کردن شدت شیوع کرونا در سطح شهرستان با حضور در میادین پرتردد ،مراکز تامین مایحتاج زندگی  مردم مانند بازارهای هفتگی و خانه های هلال آموزش صحیح پروتکل های بهداشتی ارائه می شود.

 

صفری ادامه داد: پنج تیم سیار و یک تیم ثابت شستن صحیح دست،  نحوه صحیح استفاده از ماسک و تذکر لسانی به کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، به شهروندان ارائه می دهند.


وی از اهدای ماسک به اقشار آسیب پدیر جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح ابتکاری استفاده از متد جدید نرم افزاری (مختصات جی پی اس)توسط تیم سیار انجام می شود که این برنامه به تیم سیار آمران سلامت امکان می دهد که برای انجام وظایف و فعالیت های انسان دوستانه  مدیریت مسیرهای مناسب مورد نظر و همچنین نشان دادن مسافت تقریبی،زمان و سرعت فعالیت بدون طی کردن مسیر تکراری در حین کار عکس برداری کنند.

 

 

پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح آمران سلامت لنگرود کرونا شهرستان لنگرود آمران سلامت تیم سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۲، دانشگاه به ۳ هزار و ۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در استان خدمات بهداشتی درمانی ارائه داده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ که حدود ۲ هزار و ۹۵۷ مورد بوده افزایش نشان می‌دهد.

وی بهترین راه برای برخورد با این مشکل را پیشگیری دانست و گفت: با هماهنگی‌های درون و برون بخشی، آموزش گروه‌های در معرض خطر، شناسایی موارد گزیدگی، پیگیری و درمان زود هنگام و واکسیناسیون به موقع حیوانات می‌توان اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

بیدار پور افزود: از مجموع حیوان گزیدگی‌های یاد شده در استان، تعداد موارد سگ گزیدگی بالاتر بوده و در تمامی موارد واکسن و در صورت نیاز بیمار، سرم ضد هاری دریافت کرده است.

وی یادآور شد: هزینه تزریق واکسن و سرم برای هر مورد حداقل ۵۰ میلیون ریال است که به صورت رایگان ارائه می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در سال گذشته تزریق واکسن و سرم تراپی مجموعاً ۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای سیستم سلامت استان هزینه در بر داشته است.

وی از فعال بودن واحد پیشگیری و مراقبت هاری و حیوان زدگی در مراکز درمانی تمام شهرستان‌های سطح استان خبر داد و گفت: در موارد حیوان گزیدگی لازم است فرد بلافاصله به مدت حداقل یک ربع با آب گرم پرفشار و صابون محل گزیدگی را شسته و بی درنگ به واحد پیشگیری و مراقبت هاری و حیوان زدگی در بیمارستان نزدیک به محل زندگی خود مراجعه نماید.

بیدارپور اضافه کرد: واحد پیشگیری و مراقبت بیماری هاری و حیوان گزیدگی به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

کد خبر 6078925

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • لایروبی انهار کشاورزی لنگرود