Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:53:12 GMT

تکنیکال «شتران» چه می گوید؟ بخریم یا نخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۱۲۲۸

تکنیکال «شتران» چه می گوید؟ بخریم یا نخریم؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شتران امروز با معاملات پرحجمی روبرو شد تا با صف خرید کم حجم خود به استقبال روز شنبه که به احتمال زیاد نتیجه انتخابات آمریکا روشن شده است، برود. سهم شتران امروز از دامنه مثبت معاملات خود را آغاز کرد و در لحظاتی از بازار نیز در دامنه منفی معامله شد و پس از آن با فشار تقاضا به سمت صف خرید پیش رفت و در پایان حدود 100 میلیون سهم معامله شد و قیمت پایانی سهم با 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد مثبت بسته شد. تحلیل تکنیکال شتران چه می گوید؟ آیا وقت خرید این سهم فرا رسیده است؟

تحلیل تکنیکال «شتران» چه می گوید؟

از منظر تکنیکال، قیمت بعد از افت شدیدی که از اوج قبلی خود در 3200 تومان داشت به محدوده 1100 تومان رسیده بود و در این قیمت با توجه به واگرایی مثبتی که میان نمودار قیمت و RSI شکل گرفته بود، سهم قدرت تقاضا در سمت خرید بالا رفت. خط روند نزولی در نمودار قیمت و RSI در حال شکست است که اگر این اتفاق بیافتد می توان گفت که روند سهم ممکن است تغییر کند که البته شکست خط روند نزولی در نمودار RSI به صورت پیش رو در حال اتفاق است هرچند تا بعد از معاملات روز بعد نمی شود به نتیجه قطعی رسید.

حمایت سهم روی قیمت 950 تومان قرار دارد و درصورت برگشت هدف اول سهم روی 1300 تومان و هدف دوم روی 1700 تومان قرار دارد از این رو شاید بتوان گفت که خرید در این محدوده ریسک به ریوارد مناسبی دارد.

اما نکته پایانی و قابل توجه این است که معاملات سهم هنوز حجم قابل ملاحظه ای در مقایسه با حجم معامله شده در روند صعودی چند ماه اخیر را ندارد که گویای یک تغییر روند جدی در سهم باشد. همچنان سایه تردید بر روی سهم و حتی دیگر هم گروهی ها شتران وجود دارد.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: دونالد ترامپ حادثه تروریستی دانشگاه کابل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن شتران تحلیل تکنیکال بازار سرمایه دونالد ترامپ حادثه تروریستی دانشگاه کابل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشنده فاو نور چشمی بازار شد

بررسی موردی این رفتار در خصوص کشنده فاو 460 (FAW460) حکایت از ورود پول‌های هوشمند و سنگین برای داغ کردن معامله با هدف کسب سود از افزایش قیمت احتمالی آن دارد. رصد معاملات و قیمت‌گذاری موجود در بسترهای مجازی خرید و فروش خودرو حکایت از رشد آگهی‌های بدون قیمت دارد. پیش از این دلال‌ها با انتشار آگهی‌های بدون قیمت تلاش می‌کردند در شرایط رشد روزانه قیمت‌ها بیشترین سود را کسب کنند و از بازار سوداگری عقب نمانند تا بتوانند بر اساس آخرین قیمت، محصول خود را بفروشند.
ورود پول‌های هنگفت به معاملات کشنده FAW460 سبب شده بازار پیش‌بینی افزایش قیمت داشته باشد و همین امر منجر به ایجاد تقاضای زیادی در معاملات فاو460 شده است. البته چنانچه خریداران واقعی پیش‌بینی درستی از بازار داشته باشند می‌توانند از زیان خود جلوگیری کنند.
حال باید به نظاره نشست و دید واکنش خریداران واقعی به شرایط کنونی بازار چیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898289

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟