Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمانی که بیماری کوید ۱۹ یا کرونا شیوع پیدا کرد و تبدیل به پاندمیک جهانی شد، بسیاری از افراد در سراسر دنیا به تجارت های مرتبط با سلامتی روی آوردند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام افرا طب، در ایران بسیاری از افراد شروع به تولید انواع ماسک های پزشکی و یا واردات انواع تجهیزات پزشکی کردند که باعث شد علاوه بر نداشتن اطلاعات ارزش، کیفیت و قیمت این محصولات تقاضا و عرضه هم به شکل غیر درست انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در این نوشته قصد داریم تا تجهیزات پزشکی مهم و مورد نیاز جهت پیشگیری یا درمان کرونا و یا هر بیماری تنفسی احتمالی قابل شیوع را طبق کاربرد درست آن معرفی کنیم.

نکته ۱ : ماسک و محلول های ضدعفونی کننده

بدون درنظر گرفتن تعداد افراد در منزل یا محل کار بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک های مناسب و ضدعفونی کردن دست ها و سطوح است.

بهترین ماسک در زمانی که شخصی از عدم ابتلای خود به ویروس کرونا آگاه است، ماسک N۹۵ (فیلترداد یا بدون فیلتر است) که با توجه به لایه ها و جنس آن امکان عبور این ویروس و سایر ویروس های تنفسی از آن غیرممکن است.

ولی در صورتی که اطلاعی از ابتای خود به ویروس نداریم بهتر است از ماسک های سه لایه کشی با کیفیت و دارای تاییدیه وزارت بهداشت (اداره کل تجهیزات پزشکی) استفاده شود.

در مورد ضدعفونی کننده های دست و سطوح نیز بهترین نوع آن محلول های مایع حاوی ۷۰ درصد الکل یا اتانول هستند که دارای قابلیت از بین برندگی هر ویروس یا باکری در مدت ۳۰ ثانیه را دارند و می بایست مرتب در خانه یا محل کار استفاده گردد.

نکته ۲ : تب سنج و پالس اکسیمتر

در صورتی که حساسیت قابل توجهی به پاندمیک، ویروس کرونا و خطر ابتلا به هر ویروس تنفسی وجود دارد و خصوصا زمانی که در منزل یا محل کار افراد با سن بالای ۶۰ سال یا افراد با سابقه بیماری های گوناگون (مثل بیماری فشارخون بالا، دیابت، مشکلات کلیه و ...) حضور دارند، بهتر است از تجهیزاتی مانند دستگاه تب سنج و دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی استفاده کرد (انواع تبسنج دیجیتال داخل گوش، تب سنج دیجیتال دهانی، تب سنج دیجیتال لیزری از راه دور و تب سنج های جیوه ای در این مورد قابل استفاده هستند.

در مورد دستگاه پالس اکسیمتر نیز مدل انگشتی مناسب است). محدوده طبیعی دمای بدن بین ۵/۳۵ الی ۵/۳۷ درجه سانتیگراد است، محدوده طبیعی خلوص اکسیژن ۹۳ الی ۹۹ درصد و محدوده طبیعی ضربان قلب ۶۰ الی ۱۱۵ پالس در هر دقیقه می باشد.

نکته ۳ : کپسول اکسیژن و دستگاه فشارسنج

اگر فرد سالمند یا دارای سوابق بیماری در منزل یا محل کار حضور دارد، بهتر است برای احتیاط یک کپسول اکسیژن ۵/۲ لیتری سبک یا حداکثر یک کپسول ۱۰ لیتری اکسیژن همراه ملحقات کامل (ست مانومتر، فلومتر، ماسک و نازال اکسیژن) که آماده استفاده باشد، تهیه شود تا هنگتم بروز هرگونه حمله تنفسی و از حال رفتن بیمار و تا زمان رسیدن اورژانس به محل، از کپسول اکسیژن استفاده نمود و علائم حیاتی بیمار را تا جای ممکن به حالت عمومی حفظ کرد.

ضمنا اگر بیمار نیازمند استفاده از داروی خاصی باشد می توان با تهیه یک دستگاه فشارسنج (دیجیتال، عقربه ای یا جیوه ای) پس از بررسی نمودن میزان فشار خون و ضربان قلب بیمار، در حالت طبیعی دارو را استفاده کند. (رنج طبیعی فشار خون ماکسیمم ۱۱ الی ۱۳ و مینیمم ۷ الی ۵/۸ است)

اگر شخصی در حال گذراندن درمان بیماری کرونا است، می توان با تهیه کپسول اکسیژن و استفاده از آن، حملات احتمالی و کوتاه تنفسی و هر گونه نفس تنگی موقتی را برطرف کرد.

نکته ۴ : دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه های کمک تنفسی (سی پپ، بای پپ، ونتیلاتور)

درصورتی که فرد مبتلا به ویروس کرونا در منزل بستری شود و میزان خلوص اکسیژن بیمار در طول دوره درمان همیشه رنج پایین تر از حالت عادی باشد، نیازمند است طبق تجویز پزشک یا کادر درمانی، یک دستگاه اکسیژن ساز ۵ لیتری تهیه گردد تا به طور متناوب به بیمار وصل باشد و خلوص اکسیژن او را در حالت طبیعی نگه دارد و روند درمان را سریع تر کند.

دستگاه اکسیژن ساز می تواند به صورت ۲۴ ساعته روشن باشد و اکسیژن رسانی کند. در حالتی که اختلالی در عملکرد ریه به وجود آید می بایست حتما توسط تجویز پزشک متخصص دستگاه NIV (سی پپ، بای پپ یا ونتیلاتور) تهیه گردد.

بهترین مشاور شما جهت انتخاب، بررسی و خرید مطمین تجهیزات پزشکی با کیفیت شرکت افرا طب گلسار (با نام تجاری افرا طب) است که به طور ۲۴ ساعته تمامی روزها توسط متخصصین این حوزه پاسخگوی متقاضیان عزیز می باشد.

این شرکت دارای ۳۵ سال سابقه بازرگانی، تولید و تجارت تجهیزات پزشکی در ایران و خارج از کشور است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تجهيزات پزشكي دستگاه اکسیژن ساز تجهیزات پزشکی کپسول اکسیژن محل کار تب سنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری در تعطیلات نوروز در خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ستاد مرکز بهداشت و مراکز درمان پیشگیری هاری و پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۶۶۵ سندروم بیماری‌های واگیر، شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم در مورد موارد مشکوک انجام شده است.

وی افزود: در این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند. همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا لام تهیه شد که یک مورد آن مثبت بود و تحت درمان قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت یک مورد فلج شل نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام شده است.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۸۳ مورد جدید حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و در مجموع برای ۸۳۱ نفر واکسن هاری تزریق شده است.

بختیاری‌نیا گفت: دو مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا نیز شناسایی و کنترل شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۳ مورد بازدید از واحدهای زنجیره سرد و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون انجام شده است. همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی بیش از ۵ هزار نفر از مسافران غربالگری سندرومیک شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن با سه میلیارد ریال هزینه
  • آشنایی با ابزار تعمیرات موبایل
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل