Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس زارع روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران ضمن تبریک ۱۴ آبان به عنوان روز مازندران افزود: نقالی ، قصه گویی به زبان طبری ، موسیقی و تک نوازی  ، بازی های بومی و محلی ، ضرب‌المثل‌های مازندرانی و عکاسی حفاظت از محیط زیست از جمله رشته های برگزاری مسابقات از طریق شبکه اجتماعی شاد است.

وی گفت: فراخوان این دوره مسابقات در ۱۰ رشته به طور کامل از طریق شبکه شاد برای دانش آموزان استان انجام شد زیرا به دلیل شرایط کرونایی مازندران، همه برنامه های روز و هفته مازندران از طریق فضای مجازی برگزاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانش آموزان می توانند آثار خود را به مدیریت مدارس ارائه بدهند و پس از دریافت آثار و داوری به بهترین ها جوایز نفیسی اهداء می شود.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی حدود ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

براساس بخشنامه سال ۱۳۸۸ سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر انتخاب روزی با عنوان روز مازندران ، پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگ و تمدن استان با هم اندیشی و همفکری ۱۴ آبان را به خاطر بیعت مردم این استان با حسن بن زید علوی بنیان گذار نخستین حکومت شیعی علوی به نام روز مازندران انتخاب کردند .
بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی در ۱۴ آبان سال ۲۴۳ شمسی مطابق با عید سعید فطر ۲۵۰ هجری قمری رخ داد.
برگزاری سه جشنواره مد و لباس اسلامی مازندران تا پایان سال 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری سه جشنواره مد و لباس در بخش های مختلف دانش‌آموزی و بومی و محلی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲ مرحله از این جشنواره به عنوان مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد.

زارع ادامه داد: با توجه به اهمیت ترویج پوشش ایرانی - اسلامی در بین دانش آموزان، اشاعه و ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی را به صورت جدی در مازندران پیگیری می کنیم.

جشنواره مد و لباس ایرانی با هدف ایجاد انگیزه در طراحی لباس و پوشاک به سبک ایرانی-اسلامی و تشویق مردم به این نوع پوشش هر ساله در مناطق مختلف کشور و استان برگزار می شود و نخستین دوره این جشنواره در مازندران نیز اواخر سال ۹۶ با نمایش ۶۰ اثر از طراحان و خیاطان در ساری برگزار شد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی مدارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی مدارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شورای فرهنگ عمومی مدارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اخبار کنکور روز مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان

درویش علی حسن زاده گفت: مرحله استانی المپیاد دانش آموزی و دانشجویی فرش دستباف کشور در سال ۱۴۰۳ در چهار گرایش بافت، طراحی، مرمت و رنگرزی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در روز ۱۷ اردیبهشت امسال در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران کوثر شهرستان گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

او افزود: این رویداد با هدف ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی هنرجویان فرش دستباف، ارزیابی توان علمی و عملی هنرجویان رشته فرش دستباف، شناسایی هنرجویان مستعد و نمونه در سطح استان و آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستباف در رشته‌های مختلف مرتبط با آن از طریق پوشش تبلیغاتی مناسب برگزار می‌شود.

حسن زاده اضافه کرد: دانش آموزان دختر و پسر پایه‌های یازدهم و دوازدهم شاغل به تحصیل در هنرستان‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای رشته فرش و نیز دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته‌های فرش دستباف استان گلستان می‌توانند تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت امسال با مراجعه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان  و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۱۱۲۷۰۵۲۴۷ آمادگی خود را برای شرکت در این رویداد اعلام کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود