Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان از آزادسازی مناطق جدید طی عملیات این کشور در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

او عصر چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان روستاهای «میرک» و «کاودار» را در استان «جبرائیل» (جنوب قره‌باغ) و روستاهای «مشهدی اسمائیل‌لی» و «شفی‌بیلی» در استان «زنگیلان» (هم‌مرز با ارمنستان) و روستاهای «باشارات»، «قارا کیشی‌لر» و «قاراجالی» را در استان «قوبادلی» (غرب قره‌باغ) آزاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پیشتر امروز در توییت‌هایی از اقدام نیروهای ارمنستان و قره‌باغ کوهستانی در هدف قرار دادن مناطق مسکونی و شخصی انتقاد کرده و گفته است که نیروهای جمهوری آذربایجان برای آزادسازی اراضی اشغالی خود تجهیزات مدرن و روحیه بالایی دارند.

همزمان با اعلام آزادسازی این مناطق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو ۲۵ ارمنستان بر فراز قره‌باغ کوهستانی خبر داد. باکو پیشتر از انهدام شش فروند جنگنده ارمنستان خبر داده بود.

در همین ارتباط، با نزدیک شدن نیروهای آذربایجان به شهرهای «شوشا» و «خان‌کندی» (استپاناکرت)، مرکز جمهوری خودخوانده قره‌باغ، حساب متعلق به «آرائیک هاراطونیان»، رئیس حکومت خودخوانده قره‌باغ در فیس‌بوک اعلام کرد که به صورت موقت مرکز این حکومت را از خان‌کندی به ایروان، پایتخت ارمنستان منتقل خواهند کرد.

درگیری و تنش بین دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی از ششم مهرماه آغاز شده و طی این مدت، تلاش‌های برای متوقف کردن این جنگ که موسوم به جنگ دوم قره‌باغ است، در قالب سه توافق آتش‌بس فایده‌ای نداشته است.

باکو با اعلام اینکه مذاکرات نزدیک به سه دهه برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی خود نتیجه‌ای نداشته، بر آزادسازی تمامی این مناطق اصرار دارد و از ارمنستان خواسته شکست را قبول کرده و از خاک جمهوری آذربایجان  عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان الهام علی اف قره باغ کوهستانی قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ کوهستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

دولت فیلیپین مدعی شد ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرده و آن‌ها به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • انفجار مین در سردشت ۲ زخمی برجا گذاشت
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت