Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شینا انصارى مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به ورود اولین گروه پرندگان مهاجر به تهران گفت: سهره‌های جنگلی معمولا از اوایل آبان ماه وارد پارک‌های شهر تهران میشوند و تا اواخر زمستان در تهران می‌مانند.

وی افزود: طى روزهاى گذشته بیش از ده قطعه سهره فقط در پارک شهر دیده شده که نشان میدهد این گونه در حال مهاجرت به تهران است و تعدادشون تا ماه آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ى انصارى سهره‌های جنگلى در گروه‌های چند تایی روی زمین یا درختان تغذیه میکنند و در این بازه زمانی در اکثر پارک‌های تهران در میان درختان یا روی زمین قابل مشاهده هستند.

وی در ادامه با اشاره به مشاهده اردک ماندارین در دریاچه چیتگر گفت: اردک ماندارین اردکی است که گونه‌هایی از آن در شرق آسیا وجود دارد که شبیه اردک جنگلى در آمریکاى شمالى است. این اردک در کناره مرداب، برکه و لابه لای بوته زار‌ها لانه میسازد و خاستگاه اصلى اش جزایر ژاپن و نواحى شمالى چین است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌ها در محیط زیست شهری تعامل و‌همزیستی با طبیعت است، گفت: مرکز پایش و پرنده نگری دریاچه چیتگر اواخر سال گذشته با این هدف آغاز به فعالیت نموده است.

وی با اشاره به فعالیت سایت پرنده نگری در پارک شهر افزود: پارک شهر تهران در سال میزبان بیش از ۴۰ گونه پرنده وحشی است که از نیمه پاییز به این پارک مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه پرندگان مهاجر مرداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

24 تیم یورو 2024 شناخته شدند!

به گزارش ورزش سه، امشب در مسابقاتی پرهیجان گرجستان با شکست یونان و لهستان با پیروزی مقابل ولز در ضربات پنالتی و اوکراین با برد 2-1 مقابل ایسلند فهرست 24 تیمی یورو 2024 را تکمیل کردند.
با برگزاری این سه دیدار از مرحله پلی آف جام ملت‌های اروپا، اکنون وضعیت تمامی گروه های یورو ۲۰۲۴ مشخص شده و در فاصله ۷۹ روز تا آغاز مسابقات، ۲۴ تیم حاضر در این تورنمنت خودشان را برای این مسابقات آماده خواهند کرد.
اکنون لیست گروه های یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: اسلوونی، دانمارک، صربستان و انگلیس
گروه D: لهستان، هلند، اتریش و فرانسه
گروه E: بلژیک، اسلواکی، رومانی و اوکراین
گروه F: ترکیه، گرجستان، پرتغال و جمهوری چک

این تورنمنت در آلمان برگزار می‌شود و آلیانز آرنا، ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ، جمعه ۲۵ خرداد میزبان بازی افتتاحیه است. در این بازی آلمان با اسکاتلند بازی خواهد کرد.
مسابقات یورو ۲۰۲۴ یک ماه ادامه خواهد داشت و فینال آن روز ۲۵ تیر ماه در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود.
این نخستین میزبانی آلمان بعد از اتحاد است و پیش از این آلمان غربی در سال ۱۹۸۸ میزبان جام ملت‌های اروپا بوده است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی شهرداری تهران: مسجد پارک قیطریه، اولین و آخرین مسجد در پارک‌های تهران نیست
  • ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ اولین و آخرین بار نیست
  • سخنگوی شهرداری تهران درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ اولین و آخرین بار نیست
  • واکنش تامل‌برانگیز اولین شهردار تهران به زاکانی و ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • کشف ۱۶۱ قطعه پرنده چکاوک و سهره در تربت حیدریه
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • جان گرفتن دوباره تالاب آق گل ملایر
  • ۲۴ تیم یورو ۲۰۲۴ شناخته شدند!
  • 24 تیم یورو 2024 شناخته شدند!
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی