Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@09:18:08 GMT

چرای دام‌ در مراتع بوکان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۷۲۹۶

چرای دام‌ در مراتع بوکان ممنوع شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیامک صدقی  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: چرای دام در راستای جلوگیری از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان ممنوع اعلام شد.

صدقی اظهار داشت: این ممنوعیت از صبح امروز ۱۵ آبان ماه شروع و تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد و در این مدت با دامداران متخلف برابر مقررات برخورد و در صورت تکرار، پروانه ممیزی آن‌ها باطل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پوشش مراتع سطح این شهرستان نسبت به دهه‌های گذشته ضعیف شده است، افزود: از همه دامداران درخواست می‌شود که از ورود دام مازاد بر ممیزی مراتع روستا خودداری و مقررات فصل چرا را رعایت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان با تاکید بر اینکه در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های چرای دام به صورت جدی با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: با توجه به دستورالعمل جدید، جریمه هر رأس گوسفند مازاد بر ممیزی مرتع، چهار میلیون ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است که با دستور قضایی دام‌ها نیز از مراتع خارج خواهند شد.

صدقی بیان کرد: ورود دام به مراتع در مدت زمان تعیین شده علاوه بر آسیب به پوشش گیاهی، به دلیل رطوبت زیاد خاک و در اثر تردّد زیاد دام در مرتع، باعث فشرده شدن خاک و کم شدن تخلخل آن می‌شود و در نتیجه این عمل، وزن مخصوص خاک افزایش یافته و قابلیت نفوذ آب به آن کاهش می‌یابد.

"صدقی" ادامه داد: حفظ پوشش گیاهی در مراتع با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد و فرهنگ‌سازی مهمترین اقدام برای جلوگیری از چرای غیرقانونی دام در مراتع و حفظ این پوشش است.

انتهای پیام/ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چرای دام منابع طبیعی و آبخیزداری پوشش گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ موسی بهاری گفت: در پی وصول خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق  به شناسایی متهم شده و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر نمایند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ، تاکید کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده اند می توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه نمایند.

 

دیگر خبرها

  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • حادثه رانندگی در محور روستایی آلبلاغ بوکان
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان