Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ثبت نام سی ودومین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد نمونه از14 آبان ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،هادی ابراهیمی افزود: کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان می توانند تا تاریخ ذکر شده با مراجعه به سامانه جشنواره امتنان به نشانی http://emtenan.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی اظهارداشت: جشنواره امتنان، هر ساله با هدف تجلیل از کارگران، گروه های کاری و واحدهای نمونه در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می شود.

ارج نهادن به اندیشه ها، تلاش ها و فعالیت‌های ارزشمند کارگران و تشـویق نیروهـای کارگری مولد، متخصص و مبتکر به منظور ترویج و ارتقاء هر چه بیشتر فرهنگ کار، رعایت انضباط در محیط کار، مشارکت، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه در بین کارگران از جمله اهداف برگزاری جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره ملی امتنان از کارگران جشنواره امتنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است. کار بستر استقلال سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور را فراهم می‌کند و ما به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، «صولت مرتضوی» عصر چهارشنبه پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ همزمان با هفته کارگر و در دیدار با نخبگان جامعه کارگری افزود: روایتی است از امام صادق (ع) که می‌گوید کسی که برای تامین معیشت خانواده کار و تلاش کند همانند کسی است که در راه خداوند رحمان جهاد می‌کند. کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است. کار بستر استقلال سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور را فراهم می‌کند. ما به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.

وی گفت: همانطور که امروز(چهارشنبه) در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی عرض کردم به جد پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم. رهبری به زیبایی فرمودند امنیت شغلی با پایداری صنایع و کارخانجات محقق می‌شود. امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است. جهش با رشد متفاوت است. جهش به معنای یک حرکت خارق‌العاده و استثنایی است. بستر جهش تولید جامعه کارگری و کارفرمایی است.

مرتضوی گفت: متاسفانه برخی به دلیل نیت‌های خاص سیاسی که دارند به دنبال ایجاد دوگانه کارگر و کارفرما هستند. از منظر ما کارگر و کارفرما هر دو در یک جبهه سخت در حال تلاش هستند. کارفرما به لحاظ اینکه تمام سرمایه‌اش را جهت ایجاد رونق و توسعه اشتغال به خدمت گرفته است کارگر است. کارگر کارفرما است به دلیل اینکه شیره جانش را برای توسعه به کار میگیرد. جهش تولید امسال با تلاش جامعه کارگری و کارفرمایی محقق خواهد شد.

وزیر تعاون با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم به مهر و میهن خویش کنیم را کنیم آباد افزود: امروز جامعه ما امروز ایران قوی و پر اقتدار است و تمام اینها با سرپنجه تدبیر، تخصص و توان اجرایی شما محقق شده است. تمام ۵۰ هزار کارگری که در جای جای نظام اسلامی در حال فعالیت هستند همگی جزو نخبگان عرصه خدمات، کشاورزی و مباحث مختلف هستند. باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود. از دکتر چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون تقاضا می‌کنم ارتباط با نخبگان جشنواره امتنان را برقرار نگه دارند و از نظرات‌شان استفاده کنند.

مرتضوی گفت: تحریم خساراتی را وارد کرده است، اما این تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است. امروز یکی از عزیزان در دولت مباحثی را مطرح کرد که نوجوانان ما در حوزه دانش‌بنیان نوجوانان ره صد ساله را یک شبه پیموده‌اند. امیدواریم فرصتی مهیا شود در نمایشگاه پیشرفت‌های کشور در سنوات آتی در محضر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری حتما از اقدامات نخبگان حوزه کارگری رونمایی شود. شما کارگران سفیران جمهوری اسلامی ایران هستید و توقع ما از شما که علم را می‌شناسید و بر پیشرفت‌های جهان احاطه دارید جهاد تبیین شما، تبیین دستاوردهای خودتان در حوزه‌های مختلف است.

وزیر تعاون تصریح کرد: گلایه‌هایی که بخش کارگری از ما دارند و بخشی از آن به حق است، در خصوص حقوق و مزایا است. ما بارها گفته‌ایم که ما حداقل حقوق را تعیین می‌کنیم اما طبیعی است که در بسیاری از کارخانجات باید کارگر را راضی نگه دارند. اما این حقوق هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد و افزایش حقوق بسیار اندک بوده است. مقدورات کشور و بخش تولید پاسخگوی افزایش فراتر از تصمیمات نیست زیرا اثرات جانبی دارد. رهبر معظم انقلاب امروز اشاره فرمودند که توسعه و پایداری کارخانجات لازمه امنیت شغلی است. در سنوات گذشته ملاحظه کردید که چه بلایی بر سر صنایع نساجی آمد و کارخانجات بزرگ ما تعطیل شدند. لازمه ثبات و امنیت شغلی سرپا نگه داشتن کارگاه و کارخانه است که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: خلاقیت در هدایت و رهبری نیروهای همکار بسیار اهمیت دارد خصوصا در بخش مسکن کارگری. شما نخبگان حوزه کارگری باید از ظرفیت‌های تخصصی برای مناسب‌سازی، ارزان‌سازی و سبک‌سازی مسکن و مشارکت در امر مسکن استفاده کنید. ما و شما باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا دغدغه جامعه کارگری که مهم‌ترین آن مسکن، اشتغال و ازدواج است را رفع کنیم. ما مامور مسئول هستیم. همه با یکدیگر باید کمک کنیم تا اینکه با جهش تولید، رونق اقتصادی صورت بگیرد. رونق در این مسیر هزینه‌های تولید را کاهش داده و در کاهش تورم اثرات مثبت خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری