Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@23:54:52 GMT

وجود ۲۷۵ گود پرخطر در پایتخت/معضل گودهای رها شده

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۸۵۱۳

وجود ۲۷۵ گود پرخطر در پایتخت/معضل گودهای رها شده

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از تعدادی از گودهای پر خطر منطقه ۲ بازدید کرد و اقدامات شهرداری منطقه در خصوص ایمن سازی این گودها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد سالاری، در این بازدید که شهردار و مدیران منطقه ۲ نیز حضور داشتند با تاکید بر ضرورت اهتمام شهرداری بر ایمن سازی گودهای پرخطر گفت: معضل گودهای رها شده در تهران بسیار تهدیدآمیز است و شهرداری می‌بایست از تمام ظرفیت‌ها و قانونی برای تعیین تکلیف گودهای رها شده استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۲۷۵ گود پرخطر در سطح شهر تهران، افزود: با توجه به اینکه گودهای پرخطر نه تنها ایمنی همسایگان را تهدید می‌کند بلکه برای عابران پیاده و همچنین تجهیزات شهری نیز دارای خطر است.

سالاری در بازدید از گود پرخطر و رها شده در بلوار مرزداران، گفت: خوشبختانه با نظارت و پیگیری شهرداری منطقه ۲ و اخطارهای قانونی ابلاغ شده، مالک ایمن سازی و مقاوم سازی گود را آغاز کرده است.

حسن رحمانی شهردار منطقه ۲ در این بازدید با اشاره به اولویت منطقه در ایمن سازی گودهای پرخطر گفت: در راستای سیاست‌های شهردار تهران مبنی بر اهتمام جدی نسبت به ایمن سازی و مقاوم سازی گودهای پرخطر، شناسایی و رفع خطر این گودها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی برای ایمن سازی گودهای پرخطر برای افزایش رفاه و ایمنی شهروندان انجام می‌شود، افزود: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و بازدیدهای صورت گرفته توسط نواحی، اخطارهای قانونی به مالکین ابلاغ شده است و چنانچه آنها نسبت به رفع خطر و ایمن سازی گودها در فرصت‌های اعلام شده اقدام نکنند، شهرداری نسبت به پر کردن گودها یا تعیین تکلیف آنها اقدام خواهد کرد.

رحمانی گفت: ایمن سازی گودهای پرخطر نیازمند مشارکت‌های مردمی است افزود: کلیه گودهای منطقه توسط کارشناسان نواحی به صورت مستمر بررسی و تذکرات لازم به مالکین مبنی بر رعایت موارد ایمنی ابلاغ می‌شود و امیدواریم با همکاری مالکین گودهای رها شده با شهرداری، طی سه یا چهار ماه آینده شاهد تعیین تکلیف معضل گودهای پرخطر باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ایمن سازی گودهای پرخطر ایمن سازی گودها گودهای رها شده منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از پلمب ساختمان‌های ناایمن خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی بابایی با بیان اینکه سال قبل از 129 ساختمان ناایمن به عدد 75 ساختمان رسیدیم، اظهار کرد: برنامه ما این است که با پیگیری مناطق 22 گانه این آمار را ظرف 6 ماه به صفر برسانیم. کار سختی داریم اما مناطق پیگیری‌های لازم را دارند.

وی تصریح کرد: برنامه این است که در سال جاری، ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار است تعداد 129 ساختمان نا ایمن بحرانی به صفر برسد، یادآور شد: این را هم باید در نظر بگیریم که سالیانه هزار ساختمان پرخطر نیز باید ایمن‌سازی شوند.در همین راستا سال گذشته هزار ساختمان تأییدیه ایمنی گرفتند و امسال نیز با توجه به برنامه چهارم توسعه، بیش از این تعداد در دستور کار قرار گرفته است؛ چراکه برخی حوادث در همین ساختمان‌ها رخ داده است که از جمله می‌توان به حادثه کلینیک سینا اطهر اشاره کرد.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده در جلسه اخیر کمیته ایمنی در منطقه 2 تمام مراکز درمانی مورد بازدید قرار گرفته بودند. به طوری که بیش از 70 درصد تأییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی دریافت کرده و 30 درصد نیز در حال اقدام برای اخذ تأییدیه بودند.

بابایی با بیان اینکه این اقدام مثبت با همکاری سازمان آتش‌نشانی در حال انجام است، تصریح کرد: وزارت بهداشت در ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را بر دریافت تأییدیه ایمنی منوط کرده است، لذا مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها کاهش خواهد یافت و به دنبال آن درآمد آنها نیز با روند کاهشی روبه‌رو خواهد شد. همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای اخذ تأییدیه شده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، قطع و در صورت ادامه روند بی‌توجهی به ایمن‌سازی، پلمپ خواهند شد، گفت: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً پلمپ می‌شوند.

مراکز درمانی و تجاری ناایمن تهران باید پلمب شوند

وی ادامه داد: شناسایی ساختمان‌های ناایمن بحرانی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، به صورت عملیاتی در حال انجام است؛ برای مثال در منطقه 2 تعداد هفت ساختمان شناسایی و زمان‌بندی برای آنها تعیین شد و همچنین ساختمان‌هایی که باید پلمپ شوند، مشخص و ساختمان‌های در حال ایمن‌سازی ملزم به تسریع در امور شدند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین تصریح کرد: مالکان 30 درصد از 75 ساختمان ناایمن تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد