Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در مقر این اتحادیه در قاهره دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الدستور»، در این دیدار درباره آخرین تحولات بحران سوریه در سایه تلاش‌های پدرسون جهت پیشبرد مسیر راه‌حل سیاسی از طریق برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه رایزنی شد، کمیته‌ای که شامل نمایندگان دولت سوریه، معارضان و نماینده جامعه مدنی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، ابوالغیط در دیدار مذکور بر اهمیت توجهی که اتحادیه عرب برای شکست جمود فعلی در پرونده بحران سوریه دارد، تأکید کرد و گفت، این مهم است که خود سوری‌ها خطرناک بودن وضعیت فعلی و لزوم رسیدن به راه‌حلی برای آن را درک کنند.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود، بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و طرف‌های خارجی تأثیرگذار در بحران سوریه باید از خود انعطاف نشان دهند.
پدرسون هم در این دیدار بر اهمیت ادامه تلاش برای یافتن راه‌های خلاقانه جهت سوق دادن طرف‌ها به راه‌حل‌های مطلوب خصوصا در مرحله فعلی تأکید کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه  دوشنبه ۱۲ آبان ماه نیز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در خصوص آخرین تحولات سوریه تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه سازمان ملل اتحادیه عرب قاهره گیر پدرسون احمد ابوالغیط بحران سوریه اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

 آنتونیو گوترش با ابراز نگرانی عمیق از آنچه به دلیل جنایات صهیونیست ها در خاورمیانه می گذرد، گفت: خاورمیانه بر لبه پرتگاه قرار گرفته است. تشدید اخیر تنش ها در منطقه ، اهمیت حمایت از تلاش های همراه با حسن نیت برای یافتن صلح پایدار در خاورمیانه و تشکیل یک فلسطین مستقل و باثبات را بیش از هر زمان دیگر افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدارو گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است