Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:56:59 GMT

نمایشگاه‌گردی در دوران کرونا به کمک ربات‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۰۵۵۲

نمایشگاه‌گردی در دوران کرونا به کمک ربات‌ها

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از تارنمای شبکه خبری سی‌جی‌تی‌ان (CGTN)، تداوم شیوع کرونا و لزوم رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی در اکثر نگارخانه‌ها و موزه‌های مهم انگلیس، فیلیپ کولبرت (Philip Colbert) هنرمند انگلیسی را به این فکر انداخت که از ربات‌ها به عنوان ابزاری ویژه برای بازدید از آثار هنری استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه لابستروپولیس/ شهر خرچنگ (Lobsteropolis) با نمایش آثاری متنوع با موضوع خرچنگ‌ها، شامل تابلوهای نقاشی‌ و مجسمه‌های بزرگ، هفته گذشته در گالری ساعتچی لندن افتتاح شد. وجه تمایز این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه‌ها در این است که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت دیجیتال و از طریق ربات‌های مخصوص از آثار آن بازدید کنند. هر بازدیدکننده می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند یا رایانه خود، کنترل یک ربات را از راه دور در دست گرفته و از این طریق در گالری گشت بزند.  

کولبرت می‌گوید ایده استفاده از ربات برای نمایشگاه‌گردی زاییده روزهای همه‌گیری ویروس کرونا بود. اگرچه در دوره شیوع کرونا بازار نمایشگاه‌های آنلاین حسابی داغ شده، این هنرمند فعال در حوزه پاپ آرت به فکر خلق یک چیز جدید و خاص افتاد که مخاطبان به آن دسترسی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به آن که استفاده از ربات‌ها می‌تواند راهی برای زنده نگه داشتن نمایشگاه‌های فیزیکی در دوران کرونا باشد، خاطرنشان کرد: جامعه برای حمایت از تمام این ارزش‌های فرهنگی خلق شده که مستلزم حفظ و نگهداری هستند، به چنین حرکتی نیاز دارد.

این نمایشگاه تا روز ۲۹ نوامبر (۹ آذر ۹۹) ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ربات گالری گردی حوزه هنری فناوری موزه انگلستان پروندهٔ خبری خسارت اقتصادی کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ربات گالری گردی حوزه هنری فناوری موزه انگلستان ویروس کرونا ربات گالری گردی حوزه هنری فناوری موزه انگلستان اخبار کنکور ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دبی آب با حفر گالری چاه در روستای دیزران

اصغر صادقی سرپرست اداره آب و فاضلاب بخش گاریزات - کهدوئیه گفت: با انجام پنج متر کف شکنی و حفر ۴۵ متر گالری، یک لیتر بر ثانیه دبی  چاه روستای دیزران افزایش یافته و به یک و نیم لیتر بر ثانیه رسید. 
 
او بر مدیریت مصرف آب برای گذر از تنش آبی تابستان پیش رو تاکید کرد و افزود: با بهسازی چاه روستای دیزران از توابع بخش گاریزات ۱۰۰ خانوار با جمعیت ۳۱۲ نفر از آب بهداشتی بهره مند می‌شوند. 

سرپرست اداره آب و فاضلاب بخش گاریزات - کهدوئیه هزینه اجرایی بهسازی این چاه را حدود ۴ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ متر کول گذاری، پنج متر طوقه گذاری، تعویض قفل و درب چاه و همچنین رنگ آمیزی درب و پنجره‌های اتاقک چاه از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای بهسازی چاه روستای دیزران است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد
  • افزایش دبی آب با حفر گالری چاه در روستای دیزران
  • کف شکنی و حفر گالری چاه روستای دیزران
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • اسکان ۷۵ هزار مسافر از عید تا عید در چهارمحال و بختیاری
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • ضرورت راه‌اندازی گالری هنرمندان در شهرستان بهار