Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامحسین رحیمی شعرباف روز پنجشنبه در حاشیه بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران، افزود: در برنامه‌های ششم و پنجم توسعه در جهت تحقق اهداف توصیفی و کیفی در نظام علم و فناوری حرکت کردیم و گام های بزرگی برداشتیم اما در کنار آنها اهداف کمی مورد توجه بود از جمله سهم ایران در انتشار مقاله‌های بین المللی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲ درصد اسناد علمی دنیا توسط ایران نمایه شده است و در سطح دنیا رتبه پانزدهم را از نظر کمیت اسناد علمی داریم، اظهارداشت: در صدد هستیم تا رتبه کشورمان را از نظر کیفیت و میزان استناد به اسناد علمی منتشر شده ارتقا دهیم.

رحیمی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید بودجه اختصاص یافته به پژوهش در همه بخش ها و دستگاه‌های اجرایی به یک و نیم درصد تولید ناخالص ملی می رسید، خاطرنشان کرد: این میزان حدود نیم درصد و یک سوم آنچه پیش بینی شد، است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه در حوزه علم مسیر رو به رشد و شتابنده داریم، گفت: در ۱۰ سال اخیر در حوزه علم و فناوری تصمیم به کسب جایگاه در سطح بین المللی گرفتیم و با وجودیکه دنیا در حال پیشرفت بود ما نیز به جایگاه ممتاز رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر باید برای توسعه فناوری که مورد نیاز کشور است، اهتمام کنیم، افزود: این حرکت از برنامه ششم توسعه شد و از برنامه های اصلی هفتم توسعه نیز خواهد بود.

رحیمی ادامه داد: اگر همین اهتمام ادامه داشته باشد در برنامه هفتم توسعه نیز به جایگاه ممتاز در توسعه فناوری خواهیم رسید زیرا زیرساخت‌های آن را در کشور با حمایت از ارتباط مراکز علمی با صنعت و جامعه و شرکت ها و اقتصاد دانش بنیان فراهم کردیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز اشاره کرد و  گفت: در نشست امروز بیشتر به برنامه هفتم توسعه و توسعه علم و فناوری پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه ما باید احکام برنامه ششم در بخش علم و فناوری را حفظ کنیم و اهداف جدید متناسب با شرایط روز را در برنامه هفتم توسعه بگنجانیم، تاکید کرد: لازم است در برنامه هفتم توسعه توجه بیشتری به ارتقای دانش و علوم پایه، انسانی، هنر و معماری صورت گیرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است به موازی دوره های تحصیلات تکمیلی، زمینه های پژوهشی به گونه ای گسترش یابد که امکان فعالیت پژوهشی توسط دانش آموختگان دوره دکترا در دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیق و توسعه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره ها می تواند در قالب پسا دکترا، دستیار پژوهشی و ارایه دوره کوتاه مدت ۶ تا ۹ ماهه پژوهشی برنامه ریزی شود، اظهار داشت: تلاش می شود این موضوع در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود تا حمایت لازم برای توسعه آن صورت گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در کشور فراهم شد مانند پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه‌های مختلف لازم است که در برنامه هفتم توسعه به معنای واقعی از زیست بوم تحقیق و نوآوری سخن بگوییم.

وی افزود: این زیست بوم باید بطور قوی و برجسته در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود تا مستقر، یکپارچه و هدفمند شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با جامعه نیز یکی از محورهای اصلی نشست امروز است که در وزارت علوم نیز در حال پیگیری می باشد و برای برنامه هفتم توسعه پیشنهاد می کنیم.

بیست و نهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور روز پنجشنبه در دانشگاه اصفهان برگزار شد؛ در این اجلاس یک روزه رییسان دانشگاه‌های تهران، اصفهان و صنعتی اصفهان، استاندار اصفهان و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بصورت حضوری و سایر رییسان دانشگاه‌های بزرگ کشور بصورت مجازی شرکت کردند.

موضوع محوری اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در نشست امروز، پیشنهاد برای برنامه هفتم توسعه کشور و توجه بیشتر به جامعه محور بودن دانشگاه‌ها و مسوولیت اجتماعی آنهاست.

دانشگاه‌های بزرگ کشور در این اجلاس شامل اصفهان، صنعتی اصفهان، تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، تبریز، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، شیراز و علامه طباطبایی است.

برچسب‌ها پژوهش اصفهان دانشگاه علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش اصفهان دانشگاه علمی پژوهش اصفهان دانشگاه علمی اخبار کنکور اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برنامه هفتم توسعه علم و فناوری برنامه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم

بنی گانتس از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اسرائیل هنوز اهداف جنگی خود در غزه را محقق نکرده‌ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گانتس امروز یکشنبه گفت: هنوز تمام اهداف جنگ را محقق نکرده‌ایم، ولی از هیچ یک از آنها عقب نشینی نخواهیم کرد.

او اضاف کرد: هرگز ربوده شدگان (اسرای صهیونیست) را فراموش نخواهیم کرد، تا لحظه‌ای که بینیم صحیح و سالم برگشته‌اند.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در خلال صحبت‌های خود اشاره کرد که اسرائیل به لحظه مشخص شدن نتیجه نبرد در جبهه شمالی نزدیک  می‌شود و به ایجاد جایگزینی برای حکومت حماس در غزه پایبند است.

گانتس تصریح کرد: از اهداف خود و در راس آن‌ها بازگرداندن "گروگان"ها کوتاه نمی‌آییم و به آزادی آن‌ها پایبندیم.

وی یحیی سنوار رهبر حماس در غزه را کلید بازگرداندن اسرای صهیونیست خواند و افزود: فشارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی بیشتری برای بازگرداندن "گروگان"ها وارد خواهیم کرد.

رویاپردازی گانتس: از همه کشورهای منطقه قوی‌تریم!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • زوایای هوشمندسازی انرژی در برنامه هفتم توسعه
  • برنامه های مدیرعامل شرکت پاکسان برای سال جدید اعلام شد