Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفرات برتر رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد و فرنگی برای شرکت در مسابقات جهانی 2020 صربستان مشخص شدند

اختصاصی طرفداری - مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های جهانی 2020 صربستان با حضور 46 کشتی‌گیر امروز 15 آبان در سالن 12 هزار نفری استادیوم آزادی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد، این در حالی است که به دلیل گسترش مجدد بیماری کووید 19 در سرتاسر جهان امکان لغو مسابقات جهانی از سوی اتحادیه جهانی کشتی همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج کامل این مسابقات به شرح زیر است، با ذکر این نکته که نام کشتی‌گیر پیروز همواره در ابتدا درج شده است.

کشتی آزاد

مسابقات کشتی آزاد در حالی برگزار شد که سه نفر از اعضای کادر فنی این رشته از جمله غلامرضا محمدی به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا در سالن مسابقات حضور نداشتند. در وزن 55 کیلوگرم رضا اطری با دو پیروزی خفیف مقابل رحمان عموزاد و علیرضا سرلک به عنوان نخست رسید، اطری در حالی در کشتی نخست مسابقات در رقابتی جنجالی که با ابهامات داوری نیز همراه بود 4-4 مقابل قهرمان نوجوانان جهان به برتری رسید که تا چند ثانیه مانده به پایان کشتی از حریف جوان خود 4-2 عقب بود. در تنها رقابت وزن 61 کیلوگرم بهنام احسان‌پور نفر سوم جهان با نمایشی انتقاد برانگیز 2-1 مغلوب مجید داستان شد. پس از این کشتی مربیان تیم ملی رای به برگزاری کشتی مجدد دادند که این رقابت به دلیل ترک سالن مسابقات توسط احسان‌پور لغو شد. در اوزان 70 و 86 کیلوگرم، دو ملی‌پوش نامدار ایران یونس امامی و حسن یزدانی با یک پیروزی نسبتا آسان مقام نخست را به دست آوردند. در وزن 92 کیلوگرم نیز کامران قاسم‌پور که تنها چند روز پیش از شروع مسابقات تصمیم به حضور در وزن جدید گرفته بود، با 3 پیروزی حساب شده بر سکوی نخست ایستاد تا در صورت برگزاری مسابقات جهانی صربستان اولین حضور خود در رقابت‌های بزرگسالان جهان را تجربه کند.

یکی از حساس‌ترین رقابت‌ها در وزن 97 کیلوگرم با حضور سه مدعی اصلی این وزن شکل گرفت، جایی که علی شعبانی با پیروزی مقابل مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان به عنوان نخست رسید، شعبانی در حالی 8-4 در رقابت نهایی از محمدیان گذشت که چندی پیش در مسابقات لیگ 3-3 مقابل وی شکست خورده بود. بعد از این نتیجه کادر فنی کشتی آزاد دستور به تغییر فرمت و برگزاری رقابت فینال به شکل 2 برد از 3 کشتی داد که شعبانی در کشتی دوم هم این بار با اقتدار بیشتر 4-0 از سد قهرمان جام متئو پلیکونه گذشت تا برتری خود را در این وزن به اثبات برساند. پیش از این نیز اعلام شده بود که در صورت صلاحدید کادر فنی امکان برگزاری رقابت مجدد در تمامی اوزان وجود دارد.

در وزن 125 کیلوگرم نیز پس از انصراف عباس فروتن به دلیل مصدومیت، 4 مدعی اصلی این وزن در رقابتی دوره‌ای به مصاف یکدیگر رفتند که در کشتی اول امین طاهری با غلبه بر پرویز هادی شگفتی‌ساز شد و سپس امیرحسین زارع برای بار دوم در فاصله چند هفته توانست از سد یدالله محبی بگذرد، در دور دوم زارع در رقابتی دشوار از سد هادی گذشت و امین طاهری نیز با انصراف محبی برنده اعلام شد تا زارع و طاهری فینال مسابقات را در دور سوم برگزار کنند. در مسابقه فینال در رقابتی دشوار بدون رد و بدل شدن امتیاز فنی طاهری با دو اخطار 2-0 از سد حریف جوان خود گذشت تا جشن قهرمانی بگیرد اما دقایقی بعد با اعلام کادر فنی در این وزن نیز به مشابه وزن 97 کیلوگرم تصمیم به برگزاری کشتی مجدد گرفته شد، در کشتی فینال دوم، زارع با یک بار خاک کردن حریف 3-1 به پیروزی رسید تا سرنوشت قهرمان فوق سنگین کشور در کشتی سوم و نهایی مشخص شود. در این مسابقه امیرحسین زارع در حالی که تا ثانیه‌های پایانی 2-1 از حریف خود پیش بود اقدام به زیرگیری کرد که با کنده‌کشی طاهری مواجه شد تا نفر سوم زیر 23 جهان با خلق شگفتی و با پیروزی 4-3 جواز حضور در مسابقات جهانی صربستان را کسب کند. این در حالی است که طاهری چندی پیش در جریان مسابقات لیگ 4-3 مقابل عباس فروتن شکست خورده بود!

55 کیلوگرم
دور اول: رضا اطری 4 - رحمان عموزاد 4 / علیرضا سرلک 5 - نادر حاج‌آقانیا 3
دور دوم: رحمان عموزاد - نادر حاج‌آقانیا (انصراف) / رضا اطری 2 - علیرضا سرلک 1
دور سوم: علیرضا سرلک 10 - رحمان عموزاد 8 / رضا اطری (استراحت)

61 کیلوگرم
فینال: مجید داستان 2 - بهنام احسان‌پور 1

70 کیلوگرم
نیمه نهایی: امیرحسین حسینی 5 - عرفان الهی 1
فینال: یونس امامی 5 - امیرحسین حسینی 2

86 کیلوگرم
فینال: حسن یزدانی 11 - احمد بذری 0

92 کیلوگرم
دور اول: ارشک محبی 5 - حسین شهبازی 2 / حسین جلالی‌نژاد 7 - محمدحسین میرباغبان 4 / کامران قاسم‌پور (استراحت)
دور دوم: ارشک محبی 7 - محمدحسین میرباغبان 6 / کامران قاسم‌پور 4 - حسین شهبازی 0 / حسین جلالی‌نژاد (استراحت)
دور سوم: کامران قاسم‌پور 6  - حسین جلالی‌نژاد 0 / ارشک محبی (استراحت)
دور چهارم: کامران قاسم‌پور 6  - ارشک محبی 2 / حسین جلالی‌نژاد (استراحت)
دور پنجم: ارشک محبی 3 - حسین جلالی‌نژاد 0 / کامران قاسم‌پور (استراحت)

97 کیلوگرم
دور اول: علی شعبانی 7 - مجتبی گلیج 3 / محمدحسین محمدیان 5 - دانیال شریعتی‌نیا 0
دور دوم: محمدحسین محمدیان 2 - مجتبی گلیج 1 / علی شعبانی 6 - دانیال شریعتی‌نیا 2
دور سوم: علی شعبانی 8 - محمدحسین محمدیان 4
فینال تکراری: علی شعبانی 4 - محمدحسین محمدیان 0

125 کیلوگرم
دور اول: امین طاهری 9 - پرویز هادی 4 / امیرحسین زارع 4 - یدالله محبی 1
دور دوم: امین طاهری - یدالله محبی (انصراف) / امیرحسین زارع 4 - پرویز هادی 0
دور سوم: امین طاهری 2 - امیرحسین زارع 0
فینال تکراری: امیرحسین زارع 3 - امین طاهری 1
فینال سوم: امین طاهری 4 - امیرحسین زارع 3

پیش از این نیز مسابقات انتخابی اوزان 65، 74 و 79 کیلوگرم طی روزهای اول و هشتم آبان برگزار شده بود.

وزن نفر اول نفر دوم نفر سوم 57 رضا اطری علیرضا سرلک رحمان عموزاد 61 مجید داستان بهنام احسان‌پور - 65 امیرمحمد یزدانی مرتضی قیاسی میثم نصیری 70 یونس امامی امیرحسین حسینی عرفان الهی 74 مصطفی حسین‌خانی جمال عبادی محمد نخودی 79 علی سوادکوهی حمیدرضا زرین‌پیکر پیمان یاراحمدی 86 حسن یزدانی احمد بذری - 92 کامران قاسم‌پور ارشک محبی حسین جلالی‌نژاد 97 علی شعبانی محمدحسین محمدیان مجتبی گلیج 125 امین طاهری امیرحسین زارع پرویز هادی کشتی فرنگی

مسابقات کشتی فرنگی در تمامی اوزان و با حضور حداکثر 3 کشتی‌گیر در هر وزن برگزار شد، 6 نفر از ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی 2019 قزاقستان موفق شدند تا با پیروزی در این مسابقات دوبنده تیم ملی را یک سال دیگر برای خود حفظ کنند. علیرضا نجاتی، میثم دلخانی، امین کاویانی‌نژاد، محمدعلی گرایی، محمدهادی ساروی و امیر قاسمی منجزی شش عضو تیم ملی در مسابقات جهانی قبلی بودند که موفق به پیروزی در مسابقات انتخابی شدند. در این بین علیرضا نجاتی نفر سوم جهان در حالی که تا اواسط زمان دوم 5-0 از پویا ناصرپور ملی‌پوش سابق وزن 55 کیلو عقب بود توانست با استفاده از اخطار دریافتی حریف، با اجرای فنون مختلف در خاک 9-5 به برتری برسد. در نزدیک‌ترین رقابت فینال هم قهرمان آسیا امین کاویانی‌نژاد مقابل علی ارسلان قرار گرفت که در یک کشتی درگیرانه و نزدیک بدون رد و بدل شدن امتیاز فنی با تحمیل اخطار آخر به حریف 1-1 برنده شد.

اما در حساس‌ترین رقابت فرنگی حسین نوری و رامین طاهری در تنها مسابقه وزن 87 کیلوگرم به مصاف هم رفتند که نوری با کمک امتیازی که در ابتدای کشتی با خارج کردن حریف از تشک گرفت در نهایت با نتیجه 2-1 به برتری رسید. در اوزان 55 و 67 کیلو هم در غیاب پویا ناصرپور که به وزن بالا صعود کرده بود و محمدرضا گرایی که به دلیل بیماری کووید 19 غایب بود، نفرات منتخب کادر فنی به عنوان نخست دست پیدا کردند. در وزن 80 کیلوگرم نیز مهدی ابراهیمی که مدعی نخست قهرمانی بود، در مسابقات حاضر نشد تا محمد ناقوسی قهرمان جوانان جهان با یک پیروزی مقابل جمال اسماعیلی به عنوان نخست برسد.

55 کیلوگرم
فینال: پویا دادمرز 6 - سجاد عباس‌پور 2

60 کیلوگرم
فینال: علیرضا نجاتی 9 - پویا ناصرپور 5

63 کیلوگرم
فینال: میثم دلخانی 8 - رضا مردی 0

67 کیلوگرم
فینال: حسین اسدی 3 - محمدجواد رضایی 1

72 کیلوگرم
نیمه نهایی: علی ارسلان 9 - اشکان سعادتی‌فر 0
فینال: امین کاویانی‌نژاد 1 - علی ارسلان 1

77 کیلوگرم
فینال: محمدعلی گرایی 4 - پژمان پشتام 2

82 کیلوگرم
فینال: محمد ناقوسی 3 - جمال اسماعیلی 0

87 کیلوگرم
فینال: حسین نوری 2 - رامین طاهری 1

97 کیلوگرم
نیمه نهایی: مهدی بالی 4 - مهدی علیاری 1
فینال: محمدهادی ساروی 5 - مهدی بالی 1

130 کیلوگرم
فینال: امیر قاسمی منجزی 3 - علی‌اکبر یوسفی 1

وزن نفر اول نفر دوم نفر سوم 55 پویا دادمرز سجاد عباس‌پور - 60 علیرضا نجاتی پویا ناصرپور - 63 میثم دلخانی رضا مردی - 67 حسین اسدی محمدجواد رضایی - 72 امین کاویانی‌نژاد علی ارسلان اشکان سعادتی‌فر 77 محمدعلی گرایی پژمان پشتام - 82 محمد ناقوسی جمال اسماعیلی - 87 حسین نوری رامین طاهری - 97 محمدهادی ساروی مهدی بالی مهدی علیاری 130 امیر قاسمی منجزی علی‌اکبر یوسفی -

همچنین بخوانید:

انتخابی تیم‌های ملی کشتی در تمام اوزان؛ احتمال رویارویی حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور

با صعود به وزن 92 کیلوگرم، کامران قاسم‌پور مقابل حسن یزدانی کشتی نخواهد گرفت

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی آزادکاران با رفت و برگشت مربی/امینی جایگزین لشگری شد!

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای ۵ لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک (لرستان) مهدی ویسی (مازندران) میلاد والی زاده (مازندران)
۶۱ کیلوگرم: یاسین رضایی (مازندران) رضا مؤمنی (مازندران) محمدرضا اسدی (تهران)
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران) عباس ابراهیم زاده (مازندران) آرمین حبیب زاده (مازندران)
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) ابراهیم الهی (مازندران)
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) حسین محمدآقایی (البرز) امیرحسین حسینی (تهران)
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران) عادل پناهیان (مازندران)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) هادی وفایی پور (همدان)
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور (مازندران) مبین عظیمی (کردستان)
۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا (تهران) کامران قاسم پور (مازندران) مهدی حاجیلوئیان (همدان)
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) رضا چراغی (مازندران) مرتضی جان محمدی (آذربایجان شرقی)
سرمربی: محسن کاوه
مربیان: مهدی تقوی – احسان امینی – رضا افضلی – اباذر اسلامی- مهدی قاسمی جو
مربی بدنساز: عباس خدایاری
ماساژور: سجاد امیری
روانشناس: دکتر خسرو حمزه
سرپرست: علی روحی

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه محسن کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی هدایت کشتی آزاد را برعهده گرفت مهدی تقوی و احسان لشگری به عنوان مربی در کنار او در ترکیب تیم ملی قرار گرفت. اواخر سال گذشته بود که احسان لشگری در اردوی تیم ملی غایب بود، در آن زمان اعلام شد که لشگری به دلیل برخی مشکلات شخصی و با هماهنگی سرمربی تیم ملی مرخصی گرفت، البته که غیبت لشگری دوباره ادامه پیدا کرد و در نهایت او از هدایت تیم ملی کنار رفت و اعلام کرد مربی‌ای نیست که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهد. در نهایت او به دلیل اختلاف نظر با سرمربی تیم ملی از ترکیب تیم کنار رفت.

حالا نکته جالب توجه بازگشت احسان امینی به عنوان مربی در ترکیب تیم ملی است؛ امینی پیش از این در دورانی که هدایت تیم ملی برعهده پژمان درستکار بود به عنوان مربی فعالیت می‌کرد. پس از استعفای درستکار، او هم از هدایت تیم ملی کنار رفت، امینی مدعی شده بود که با درستکار به تیم ملی آمده و با او هم از تیم ملی می‌رود. حالا پس از کناره‌گیری احسان لشگری، امینی به عنوان مربی تیم ملی دوباره بازگشته و در کنار آزادکاران برای اردوی تیم ملی آماده می‌شود.

کد خبر 6085328 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ جهانی
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور یزدانی و قاسم پور
  • آغاز اردوی آزادکاران با رفت و برگشت مربی/امینی جایگزین لشگری شد!
  • تاریخ اردوی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد/ دعوت از قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم
  • بازگشت احسان امینی به تیم ملی کشتی آزاد/ اطری دعوت نشد
  • تاریخ اردوی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد/ دعوت از قاسم پور در وزن 97 کیلوگرم
  • بین یزدانی و قاسمپور انتخابی برگزار شود
  • شکست تیلور به نفع ایران شد/بین یزدانی وقاسمپور انتخابی برگزار شود