Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@20:12:37 GMT

کوتاه‌قامتان بلندهمت؛ محروم از حقوق شهروندی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۵۲۳۳

کوتاه‌قامتان بلندهمت؛ محروم از حقوق شهروندی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،کوتاه قامتان گر چه جثه کوچکی دارند اما همت بلندشان باعث شده است تا در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری، عاشقانه تلاش کنند و با صدای بلند به مسئولان اعلام کنند ما هم می‌توانیم پا به پای بلندقامتان در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشیم.

کوتاه قامتان با وجود داشتن سلامت عضو و تحصیلات از برخی حقوق شهروندی خود محروم شده‌اند و خواهان رسیدگی مسئولان به خواسته‌هایشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از آنان در استان فارس در قالب یک سازمان مردم‌نهاد تحت عنوان انجمن کوتاه قامتان بلندهمت دور هم جمع شده‌اند و در حال پیگیری مطالباتشان هستند.

حضور ۶۰ عضو در انجمن کوتاه‌قامتان بلندهمت

رئیس انجمن کوتاه قامتان بلند همت استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز گفت: به دلیل عدم دسترسی به امکانات رسانه‌ای تنها موفق به شناسایی ۶۰ نفر از کوتاه قامتان کردیم که این افراد عضو انجمن کوتاه‌ قامتان بلند همت هستند.

پریسا امین صفایی افزود: تعداد کوتاه قامتان در استان فارس زیاد است اما قادر به پیدا کردن آنان نیستیم و افراد فعلی عضو انجمن را بیشتر در محیط‌های عمومی پیدا کردیم.

مسئولان شیراز کوتاه‌قامتان را درک نمی‌کنند

وی به مشکلات پیش‌روی جامعه کوتاه قامتان استان فارس اشاره و بیان کرد: کوتاه‌ قامتان معلول هستند اما به هر کجا مراجعه می‌کنند می‌گویند شما دست دارید، پا دارید، چشم دارید، گوش دارید و این درحالی است که مشکلاتی که این قشر در جامعه با آن مواجه هستند، زیاد است.

وی ادامه داد: مسئولان شهر شیراز نسبت به شهرهای دیگر کشور درک ندارند که کوتاه قامتان نیز حقوقی مثل سایر شهروندان دارند و با مشکلاتی در تمام زمینه‌ها روبرو هستند.

کوتاه قامتان مدرک دانشگاهی دارند اما فاقد شغل هستند

رئیس انجمن کوتاه قامتان بلندهمت استان فارس گفت: اکثر کوتاه قامتان دارای تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و بیشتر هستند اما هیچ کدام شغلی ندارند زیرا هیچ ارگان دولتی به آنها کار نمی‌دهد چراکه فکر می‌کنند به خاطر جثه کوچکشان توانایی کار ندارند.

امین صفایی افزود: بسیاری از شغل ها به مغز وابسته هستند و پشت سیستم رایانه و کار با برنامه‌های نرم افزاری هیچ ارتباطی و تفاوتی با بلندقامت‌ها ندارد و حتی بهتر از آنها می‌توانند کارها را انجام دهند و در بسیاری از جاها ثابت شده است که کارهایی که کوتاه قامتان قادر به انجامش هستند، بلندقامتان عاجز از انجام این کارها هستند.

وی ادامه داد: کار دولتی به ما داده نمی‌شود و وقتی کار دولتی نباشد، دولت هیچ‌گونه حمایت بیمه‌ای از ما نمی‌کند یعنی با بالارفتن سن، کوتاه قامتان از کار افتاده می‌شوند و آن زمان، مشکلاتشان چند برابر می‌شود زیرا هیچ حقوقی به آنها داده نمی‌شود.

کوتاه‌قامتان عیبشان را به زبان هنر می‌گویند

رئیس انجمن کوتاه قامتان بلند همت استان فارس گفت: اکثر کوتاه قامتان با داشتن تحصیلات بالا به تئاتر روی می‌آورند که کارهای دلقکی انجام دهند که عیب خود را به نمایش بگذارند تا مسئولان خوششان بیاید یا کسی را بخندانند و از این طریق امرار و معاش کنند و این موضوع برای ما بسیار زجرآور است.

امین صفایی بیان کرد: علاوه بر مشکل بیمه، کار و مسکن، مشکل خیابان داریم که به هیچ عنوان مناسب ما نیست.

وی ادامه داد: عابر بانک‌ها مناسب سازی نشدند و ما نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

رفتار غلط برخی مردم، کوتاه ‌قامتان را خانه‌نشین کرده است

رئیس انجمن کوتاه قامتان بلند همت استان فارس همچنین با اشاره به دید ضعیف برخی مردم که باعث آزار و اذیت افراد کوتاه قامت شده است، گفت: رفتار مردم و غلط دیدنشان بسیاری از کوتاه قامتان را خانه‌نشین کرده است و ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و بیرون نروند.

امین صفایی افزود: ما زمانی‌که به خیابان می‌رویم باید از چهار جهت مراقب دوربین‌هایی  که مردم از ما فیلم می‌گیرند باشیم و به هر طرف نگاه می‌کنیم دوربین هایشان به سمت ما است و فیلم می‌گیرند و این برای ما بسیار دردناک است.

جهانی شدن والیبال بانوان کوتاه‌قامت شیراز

وی در ادامه به فعالیت‌های ورزشی انجمن کوتاه قامتان بلند همت استان فارس اشاره کرد و گفت: تیم والیبال بانوان  راه‌اندازی کرده‌ایم که به علت کرونا به تعویق افتاد، اما قصد داریم بعد از فراهم آمدن شرایط این تیم والیبال که اولین تیم والیبال بانوان در ایران و جهان است را جهانی کنیم و پیگیر این موضوع هستیم.

کرونا و مشکلات پیش‌روی کوتاه‌قامتان

رئیس انجمن کوتاه قامتان بلند همت استان فارس همچنین با اشاره به فعالیت کوتاه‌ قامتان در حوزه صنایع دستی بیان کرد: کوتاه قامتان در حوزه‌های میناکاری، گل سازی، خیاطی، گره‌چینی، نقاشی و غیره فعالیت دارند اما این روزها با وضعیت اقتصادی کشور هنرهای دستی ارزش مادی ندارد.

امین صفایی افزود: اداره بهزیستی هیچگونه حمایتی نمی‌کند و کوتاه قامتان را جزو معلولین به شمار نمی‌آورد و هیچگونه یارانه و مستمری به آنها تعلق نمیگیرد.

وی ادامه داد: امیدوارم مسئولینی که پشت میز نشستند و از بالا به ما نگاه می کنند و  اصلاً ما را نمی‌بینند مشکلات ما را حل کنند و شهرداری جهت مناسب سازی عابربانکها و پله‌های پل هوایی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشی حقوق شهروندی جامعه حقوق کوتاه قامتان مردم شیراز فارس کوتاه قامتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفمین جلسه از نهمین فصل «پاتوق فیلم کوتاه»، روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه داستانی «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی، «زخم» به کارگردانی سحر نورمنور، «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری و «قضاوت» به کارگردانی آریا گازُر، روی پرده خواهند رفت.

محمد علیزاده فرد نویسنده و کارگردان، به‌عنوان کارشناس این جلسه، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. محمد محمدی، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«شیوع» در ژانر آخرالزمانی، به نویسندگی و کارگردانی میثم مرادی ساخته شده و حمید شاکری تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشته است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «ما مسخ شده‌ایم … می‌دانیم که نمی‌دانیم ... و همچنان نمی‌دانیم ... ما مسخ شده‌ایم.»

«زخم» فیلمی است در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی سحر نورمنور و تهیه‌کنندگی مشترک سحر نورمنور و انجمن سینمای جوانان ایران. «زخم» روایت داستان یک دختر ۹ ساله است که بعد از زلزله و از دست‌دادن خانواده‌اش با مساله بلوغ مواجه می‌شود درحالی‌که از آن چیزی نمی‌داند.

«گرازها» را غلامرضا جعفری، نویسندگی و کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی رامین سامانی، در ژانر درام ساخته شده است.

«قضاوت» اثری کمدی است به‌نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آریا گازُر. این فیلم کوتاه داستان مانی و سورنا است که هنرجویان یک هنرستان هستند. آن‌ها که شاهد تعریف و تمجید ناعادلانه مدیر از یک هنرجو و فیلمش هستند، تصمیم می‌گیرند که اعتراض‌شان را با ساختن فیلمی از مدیر و رفتارش نشان دهند.

هفتمین جلسه فصل نهم «پاتوق فیلم کوتاه» با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهشمندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته «پاتوق فیلم کوتاه» حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

کد خبر 6087683

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان