Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر رحمتیان رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: ۹۲ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت زعفران اختصاص دارد که از این میزان ۶۹ هکتار به باردهی اقتصادی رسیده است.

او افزود: ۲۳ هکتار جز اراضی جدید کشت شده است که هنوز به باردهی و گل دهی اقتصادی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی بافق ادامه داد: متوسط تولید زعفران در هر هکتار حدود پنج کیلوگرم است.

رحمتیان با اشاره به بازدهی اقتصادی ۶۹هکتار اراضی بارور این شهرستان، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۴۵ کیلوگرم زعفران خشک و مرغوب از اراضی زراعی شهرستان برداشت شود.

او با بیان اینکه تعداد ۷۰۰ خانوار در زمینه بهره برداری از زعفران در شهرستان بافق فعال هستند، گفت: در سال گذشته حدود ۱۵ هکتار افزایش سطح زیر کشت زعفران در شهرستان را شاهد بودیم.

رئیس جهاد کشاورزی بافق با اشاره به حمایت از بهره برداران زعفران در شهرستان، ادامه داد: آمادگی داریم در خصوص صدور مجوز واحد فرآوری و بسته بندی زعفران همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

رحمتیان افزود: در صورت وجود متقاضی و سرمایه گذار، خدمات لازم از جمله پرداخت تسهیلات ارائه می‌شود.

او گفت: زعفران یکی از محصولات کم ابخواه و گیاهی دارویی است که باتوجه به اقلیم شهرستان بافق، طی چند سال اخیر عملکرد خوبی را شاهد بوده ایم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی تسهیلات اشتغال جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طرح جهش تولید گندم در دیم‌زار‌های استان با استقبال کشاورزان و تلاش کارشناسان این بخش برای سومین سال متوالی در حال اجرا است. 

علی دیانتی افزود: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار گندم آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم زار مشارکت دارد. 

وی اظهار کرد: بیشترین سطح مربوط به شهرستان بوکان است با ۵۲ هزار هکتار گندم زار که در این طرح مشارکت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به بیمه گندم زار‌ها هم اظهار کرد: این موضوع اختیاری است و امسال ۱۳۰ هزار هکتار از گندم زار‌های طرح در استان تا این تاریخ زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

دیانتی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم گزارش نشده است، اضافه کرد:سطح سبز دیم زار‌ها امسال (سال زراعی جاری) باتوجه به بارندگی‌های دی و بهمن ماه مطلوب است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: نهاده‌های لازم برای کشت‌های پاییزه را به موقع و مطابق توصیه کارشناسان استفاده کنند و به پیش بینی‌های هواشناسی نیز توجه لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است که آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی دارد که سالانه ۸۴۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد و حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن گندم است.

ارقام گندم کشت شده در گندمزار‌های آذربایجان غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • سرمایه گذاری هزار و ۸۴ میلیارد ریالی طرح کشاورزی در استان همدان
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید