Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:56:42 GMT

متقاضیان طرح مسکن ملی در سیریک تعیین و تکلیف می شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۶۹۴۴

متقاضیان طرح مسکن ملی در سیریک تعیین و تکلیف می شوند

محسن سپیدان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اذعان به اینکه، پس از ارسال و پیگیری های لازم با دستور مدیرکل بنیاد مسکن قیمت های امسال زمین های بنیاد مسکن اصلاح شد، اظهارداشت: بعد از سه سال ارزش زمین های بنیاد مسکن در شهرستان سیریک از پنج هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد که مورد اعتراض متقاضیان زمین شد، در نهایت با کاهش قیمت اراضی تحت مدیریت بنیاد مسکن موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپیدان زاده افزود: با توجه به اینکه در طول سه سال گذشته زمین های بنیاد مسکن افزایش قیمت پیدا نکرده بود، از این جهت است که قیمت این زمینها با افزایش سه برابری روبرو شد و به هر متر ۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه، این افزایش قیمت با نارضایتی متقاضیان زمین در روستاهای شهرستان سیریک روبرو شد، تصریح کرد: وجوهی که گرفته می شود بخشی در راستای ایجاد زیرساخت های توسعه روستاها، محرومیت زدایی، بهبود وضعیت معیشتی، اشتغال و رفاه حال روستائیان هزینه می شود.

وی با بیان اینکه، مردم هر چه نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند، یقینا تمایل بیشتری در پرداخت حق سهم اراضی متعلق به بنیاد خواهند داشت، افزود: پس یقینا بخشی از توسعه و آبادانی این روستاها بر عهده خود مردم و بخشی هم به عهده نباید مسکن است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در تمام ۷۵ روستای شهرستان سیریک، زمین جهت واگذاری دارد، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در شهر و روستاهای سیریک بخشی از اراضی در اختیار دارد که در جهت توسعه و آبادانی این روستاها برابر قانون و ضوابط و بعد از اینکه مردم حق سهم این نهاد پرداخت کنند زمین در اختیار آنها قرار می گیرد.

رئیس اداره بنیاد مسکن سیریک،با اشاره به رونق احداث مسکن ملی طی یک سال گذشته، در شهرستان سیریک، گفت: دولت و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سالیان اخیر برای رونق ساخت و ساز در کشور ،طرح هایی همچون طرح مسکن ملی اقدام به ساخت و تولید مسکن در شهرهای کشور کرده است، که در شهرستان سیریک ۴۰ نفر متقاضی داشته است.

سپیدان زاده گفت: تعداد ۴۰ نفر جهت مسکن ملی در شهر سیریک ثبت نام کردند، که بعد از اینکه مرحله‌ غربالگری صورت گرفت تعداد ۷ نفر از آنها تائید شدند و تا کنون ۵ نفر توانستند سهم آورده خود را واریز کنند و تائیده نهایی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه، ملاک معرفی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تائیدیه اداره‌ بنیاد مسکن است، افزود: قرعه کشی انتخاب زمین و طبقه آن با حضور نماینده فرمانداری، رئیس دادگستری سیریک، رئیس بنیاد مسکن، نماینده حراست و نماینده فنی بنیاد مسکن هرمزگان و متقاضیان واجد شرایط برگزار شد و زمین متقاضیان جانمایی شد.

وی تاکید کرد : آن دسته از افرادی که متقاضی مسکن هستند و ثبت نام اولیه خود انجام داده اند، ولی هنوز موفق نشده اند که مدارک خود را در سامانه بازگذاری کنند ، هر چه سریعتر نسبت به این مهم اقدام کنند تا اینکه بتوانیم پرونده مسکن ملی شهرستان نیز تعیین تکلیف کنیم.

کد خبر 5064770

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن هرمزگان اراضی ملی فرمانداری سیریک ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه محدودیت های کرونایی گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام شهرکرد شهرستان سیریک بنیاد مسکن مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی پیش از ظهر دوشنبه در آئین واگذاری زمین به واجدین شرایط شرق اصفهان اظهار کرد: ۳۵ قطعه زمین در قالب پویش مهدوی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط در شهر حسن آباد و ۱۰۱ قطعه زمین نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر محمد آباد به متقاضیان واگذار شد.

اکبر محمدی گفت: با توجه به پیگیری این اداره اراضی مربوطه در شهر حسن آباد به مساحت ۱۷ هکتار واقع در محدوده شهری، پس از گذراندن مراحل کمیسیون‌های مربوطه و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده‌سازی در سه مرحله به تعداد ۱۱۰ پلاک قرعه‌کشی و به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: همچنین در شهر محمد آباد نیز برای الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهری و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده سازی و ارائه نقشه تفکیکی فاز یک و سیر مراحل کمسیون ماده ۵ نسبت به قرعه‌کشی پلاک‌های زمین اقدام شده است.
نماینده اداره کل راه و شهرسازی در شرق اصفهان بیان کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون در شهر نصرآباد ۶۰ پلاک، شهر محمد آباد ۱۸۰ پلاک، شهر نیک آباد ۸۵ پلاک و شهر حسن آباد ۱۳۰ پلاک به واجدین شرایط واگذار شده است.
گفتنی است که شهرستان جرقویه با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴ شهر و ۲۱ روستا است.

کد خبر 6085275

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد