Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این بیانیه آمده است: «اقدام موهن و گناه بزرگ و نابخشودنی نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای قبیح و اهانت به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) و متعاقب آن حمایت رئیس‌جمهوری فرانسه و دامن زدن به اسلام هراسی، باعث جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان و پیروان آن حضرت در سراسر جهان شده و یک بار دیگر، عناد و کینه شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه مسلمانان را آشکار ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تصریح کرده است: «این اقدام شنیع، این سئوال را به ذهن فطرت های سلیم متبادر می کند که با وجود این که بی حرمتی و اهانت به پیامبران، در هر آیینی بطور مسلم مذموم و ناپسند است، توهین به شخصیت والای رهبر فرزانه ای که برای یک و نیم میلیارد مسلمان و صدها میلیون انسان سلیم النفس دارای جایگاهی ویژه است، چه معنایی دارد؟

بی شک این اقدام ننگین، مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین و عقیده بوده و از طرف دیگر نقض روشن مواد یک و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و همچنین نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است و این موضوع حتی مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه نیز جرم به شمار می‌آید.»

در این بیانیه تاکید شده است: «چنین رفتارهایی که به بهانه و تمسک به آزادی بیان انجام می‌شود، خود بزرگترین ظلم به آزادی بوده و این موهبت الهی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی ‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است. در جامعه ای که تردید در هولوکاست جرم بوده و اگر حتی محقق و استاد دانشگاه هم چیزی در این‌باره گفته و یا نگاشته باشد باید به زندان برود، چگونه است که اهانت به چهره‌های درخشان و مقدس آزاد است؟»

این بیانیه می‌ افزاید: «البته پرواضح است، کسانی که برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی بخش رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از شیوه نخ نمای تمسخر و تلاش های هتاکانه استفاده کرده ‌اند، نه تنها خدشه ‌ای به این چهره نورانی وارد نخواهند ساخت بلکه در معادله‌ ای معکوس اگر خوب تاریخ را نظاره گر شوند در می ‌یابند، نور محمدی در قلوب مردم روشن ضمیر عالم، تابان تر از قبل می‌درخشد و امت مسلمان در سرتاسر دنیا ، بیش از گذشته به ذات خبیث عمال غرب پی‌برده و از آنها برائت می‌ جوید»

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این بیانیه تاکید کرده است: «راه عدل و دوستی، راهی که پیامبر عظیم شان اسلام(ص) در تمامی عمر پر برکت خود همواره بر همین مسیر گام نهاد، نه تنها با انتشار تصاویر موهن از ایشان، فراموش شدنی نیست، پیام مهربانی، صلح و راستی ایشان، از پس قرن ها همچنان به گوش می رسد؛ پیامبر رحمتی که، رسالت خود را اکمال و اتمام مکارم اخلاق اعلام کرد و حتی قبل از رسالتش، ملقب به محمد امین بود.»

در این بیانیه عنوان شده است: ما استادان دانشگاه های ایران، ضمن ابراز انزجار از این اقدام نابخردانه، غیر انسانی، غیر اخلاقی و در تضاد آشکار با آزادی و اصول اساسی حقوق بشر، از تمام دولت‌ها و مجامع علمی و دانشگاهی و حقوق بشری، استادان، فرهیختگان، روشنفکران و همه آزادگان جهان درخواست داریم تا با محکومیت این گستاخی ها و با استفاده از تمام ظرفیت های خود مانع تکرار این دست اقدامات متحجرانه و غیر متمدنانه شوند. 

متعهدانه اشخاص و جریان های حامی این هتاکی‌ها را نسبت به مسئولیت خود در رعایت خردورزی و اخلاق و پرهیز از بدرفتاری، بی ‌تدبیری و خصومت ‌ورزی، متوجه کنند تا از تلاش های بعدی این دستان آلوده و ایجاد فتنه جدیدی در جهان پیشگیری کنند.»

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از اساتید و نخبگان دانشگاه دعوت کرد که به پویش ملی محکومیت اهانت کشور فرانسه به ساحت مقدس پیامبراعظم (ص) بپیوندند.

کد خبر 5064848

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توهین به پیامبر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها فرانسه محکومیت توهین به پیامبر ثبت نام دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی کنکور 99 سازمان سنجش پذیرش دانشجو دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی دوره دکتری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در نشست تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت افزود: تشکیل دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت جلوگیری از انحرافات فکری و سیاسی، گفتمان‌سازی و جذب نیرو‌های متخصص و متدین است.

وی اظهارداشت: وجود دفاتر مقام رهبری در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام مفیدی بود و ضعف آن فقدان این نهاد در ستاد وزارت بهداشت بود که با تشکیل و آغاز بکار آن از امروز حرکت‌های فرهنگی در وزارت بهداشت اوج می‌گیرد.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه مراکز آموزش عالی نقش مولد دارند، بحث جهاد تبیین از رسالت‌های ما بوده و با یک نسل جوان دانشگاهی و نخبگان علمی مواجه هستیم که برای تقویت آنها نیاز به یک پیوست قوی فرهنگی است.

عین اللهی با بیان اینکه امروزه نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است، ادامه داد: از اهداف مهم ما با تشکیل دفتر نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت، اسلامی شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان آرمان و ایده بوده و ما به افراد دانشمند و متعهد نیاز داریم.

وزیر بهداشت، پیگیری مصوبات مقام رهبری، گفتمان سازی، هماهنگی نظام سلامت با حوزه‌های علمیه، تقویت نیرو‌های انقلابی و ... را از مهمترین موارد هدف دار در دفتر نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این نشست گفت: ۲۶۰ دفتر نهاد در دانشگاه‌ها داریم ولی ضرورت داشت در حوزه آموزش عالی وزارت بهداشت دفتری تشکیل شود تا در راستای تقویت همکاری و هماهنگی در دانشگاه‌ها و افزایش مجموعه نهاد‌ها و رصد و نظارت بر سیاست‌های ابلاغی مقام رهبری فعالیت کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تاسیس دفتر این نهاد در وزارت بهداشت و معارفه نماینده رهبری در ستاد وزارت بهداشت، این وزارتخانه را از دستگاه‌های مهم و راهبردی نظام دانست و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ۳۵ سال است که با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارتباط مستحکم دارد.

وی وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

رستمی با بیان این که نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیاز‌های خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

وی با اشاره به این که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، تصریح کرد: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شود.

مراسم معارفه نماینده مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر بهداشت برگزار شد. در این مراسم حکم نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت توسط حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت به حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی اعطا شد.

گفتنی است، تاسیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت.

این مراسم با حضور مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاونان و مشاوران وزیر بهداشت و جمعی از مدیران کل و کارکنان وزارت بهداشت در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود