Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شین هوا، در شرایطی که شمار مبتلایان و قربانیان در اروپا بار دیگر در حال نزدیک شدن به رکورد ثبت شده تابستان است بانک مرکزی انگلیس از برنامه ریزی برای تزریق ۱۵۰ میلیارد پوند نقدینگی به بازارهای مالی این کشور خبر داد. این بسته نقدینگی حمایتی کم سابقه در شرایطی اعلام می شود که نرخ بهره نیز در یکی از پایین ترین سطوح تاریخی خود قرار دارد و طبق اعلام بانک مرکزی انگلیس این نرخ در محدوده ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی فعلی حفظ خواهد شد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انگلیس در حل حاضر اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در اروپا و پنجمین کانون اصلی درگیر کرونا در جهان است و اقتصاد این کشور به ویژه حالا که در دوره گذار برگزیت به سر می برد کار سختی برای احیا شدن دارد. اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی این کشور شرایط اقتصادی انگلیس را فردی تشبیه کرده که با یک دست با کرونا و با دست دیگر با ریسک های ناشی از برگزیت می جنگد. 

بانک مرکزی انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرده است شرایط اقتصادی این کشور دشوارتر از چیزی خواهد بود که پیشتر تصور می شد و رسیدن به توافق تجاری با اتحادیه اروپا هم در حوزه رشد اقتصادی و هم در حوزه توازن بخشی بیشتر به تراز تجاری مفید خواهد بود. این بانک متوسط تورم انگلیس در فصل زمستان را ۰.۵ درصد پیش بینی کرده و افزوده است تحقق تورم دو درصدی هدف گذاری شده در سال جاری محقق نخواهد شد. 

در هشداری مشابه، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه ای مشابه از تداوم شرایط دشوار اقتصادی کنونی خبر داده و افزوده است بازگشت میزان تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا به سطوح پیش از بحران کرونا احتمالا تا سال ۲۰۲۳ به طول خواهد انجامید. والدیس دومبروفسکیس- نایب رییس کمیسیون اروپا گفت: باید توجه داشت که احتمال شروع موج جدید همه گیری کرونا کاملا جدی است و این ویروس اصلی ترین چالش بر سر راه اقتصاد ما در کوتاه مدت خواهد بود.

پربیننده ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا بایدن یا ترامپ؟/ کشورهای اروپایی خواستار پیروزی کدام نامزد انتخاباتی هستند؟ اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۴ساعت از پایان رای‌گیری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نقدینگی بازارهای مالی بانک مرکزی انگلیس تزریق نقدینگی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بانک مرکزی انگلیس انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

علی محمدنژاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وضعیت تعادلی نوسانی و جدال تقاضا و عرضه امروز نیز ادامه داشت. با رنجی در نماد‌های خودرویی در میانه‌ بازار شاد هیجان گذرایی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اکثر نماد‌های شاخص ساز و لیدر، در منفی به کار خود پایان دادند. این در حالی بود که با چرخش پول به شرکت‌های متوسط و کوچک، نماد‌های بیشتری از این دو گروه در مثبت و حتی صف خرید بودند.

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۸۳۱ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۱۶۱ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. 

محمدنژاد اظهار کرد: امروز ۴۴۳ نماد مثبت یعنی (%۵۵) بازار و ۳۶۵ نماد منفی (%۴۵) ، ۹۵ (%۱۲) نماد صف خرید و ۳۲ (%۴) نماد صف فروش به کار خود پایان داد. در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۰۷۱ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد