Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@23:43:36 GMT

از صندلی پرت کردن استرا تا مشت‌های منصوریان

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۰۸۳۷

به گزارش جام نیوز، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر از امروز آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، استقلال باید بعد از ظهر شنبه مقابل مس رفسنجان صف‌آرایی کند. مسابقه‌ای که اولین حضور رسمی محمود فکری تحت عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان است.  فارغ از هر نتیجه‌ای که در مسابقه روز شنبه به دست می‌آید، عملکرد تاکتیکی استقلال در این جدال را نباید ملاک ضعف یا توانایی محمود فکری قرار داد چون آبی‌ها هنوز به آمادگی مناسب و اشراف تاکتیکی مطلوب دست پیدا نکرده‌اند ولی یکی از نکات جالب توجه پیرامون استقلال، اتفاقات عجیب و غریبی است که برای این تیم طی برخی از ادوار برگزاری لیگ برتر در همان هفته اول رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقایعی که بعضاً بسیار هم پرحاشیه بوده‌اند به همین خاطر بد نیست در آستانه آغاز فصل جدید مهم‌ترین اتفاقات و دسته گل‌های استقلال طی دیدارهای افتتاحیه حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر را با هم مرور کنیم.

 

شمشیر بستن برای حجازی

استقلال هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را با ناصر حجازی فقید به عنوان سرمربی استارت زد و در هفته اول توانست استقلال اهواز را در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد ولی دقیقاً در همان مسابقه مشخص شد اتفاقاتی روی سکوهای ورزشگاه و در واقع میان هواداران علیه حجازی در حال وقوع است. چند ساعت پس از پایان آن دیدار نیز برخی از مدیران وقت باشگاه استقلال طوری مصاحبه کردند که مشخص شد ناصرخان اصلاً جایگاه مستحکمی ندارد! همه این اتفاقات در حالی رخ داد که استقلال بازی را برده بود! در نهایت عمر سرمربیگری حجازی در آن فصل حتی به نیم‌فصل هم نرسید!

 

وسایل خاص درون دروازه!

امیر قلعه‌نویی استقلال را در فصل ۸۸ - ۸۷ به عنوان قهرمانی لیگ برتر رساند ولی به دلیل اختلاف با واعظی آشتیانی، مدیرعامل وقت باشگاه از سمت خود کناره‌گیری کرد و راهی سپاهان شد. دست بر قضا، قرعه‌کشی فصل بعدی به گونه‌ای شد که استقلال و سپاهان در اولین هفته لیگ برتر در فصل ۸۹ - ۸۸ باید به مصاف همدیگر می‌رفتند و صمد مرفاوی که حالا به جای دستیاری امیر قلعه‌نویی، برای دومین مرتبه سرمربی استقلال شده بود، مأموریت داشت سرمربی سابق آبی‌ها را شکست دهد. اتفاقاً همین اتفاق نیز رخ داد و استقلال با یک گل مسابقه را به سود خود تمام کرد ولی در پایان بازی مهدی رحمتی که دروازه‌بان سپاهان بود، وحید طالب‌لو را به همراه داشتن برخی وسایل عجیب و غریب و گذاشتن آنها داخل دروازه متهم کرد و کار به کمیته انضباطی کشیده شد! البته در نهایت رحمتی عذرخواهی کرده و مدعی شد از حرف‌هایش سوء برداشت شده است تا پرونده جمع شود.

 

دست ندادن فروزان

اولین مسابقه استقلال در فصل ۹۵- ۹۴ هم حاشیه‌های فراوانی داشت. مهدی رحمتی دوباره به استقلال بازگشته و پرویز مظلومی نیز برای دومین مرتبه هدایت این تیم را برعهده گرفته بود. استقلال باید مسابقات را در مشهد و با جدال مقابل سیاه‌جامگان شروع می‌کرد. تیمی که محسن فروزان، سنگربان فصل گذشته استقلال را به خدمت گرفته بود. فروزان این تصور را داشت که رحمتی باعث جدایی‌اش از استقلال شده به همین خاطر قبل از آغاز مسابقه و مقابل دیدگان رسانه‌ها، صراحتاً از دست دادن با دروازه‌بان آبی‌ها طفره رفت و باعث تعجب همه شد. آن مسابقه با برتری ۲ بر یک استقلال تمام شد.

 

مشت‌های منصوریان

اولین باخت تاریخ استقلال در هفته‌ اول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، هفته نخست فصل ۹۷ - ۹۶ در آبادان رقم خورد و آبی‌پوشان با یک گل مغلوب صنعت نفت شدند. چند روز قبل از جدال مورد نظر، فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال را بابت اینکه اجازه حضور چند بازیکن خود در اردوی تیم‌های ملی پایه‌ای را صادر نکرده بود، به شدت تحت فشار گذاشت و حتی تهدید به محروم کردن آن نفرات کرد. سرانجام استقلال بدون بازیکنان مورد نظر به خوزستان رفت و مغلوب صنعت نفت شد. پس از پایان مسابقه، علیرضا منصوریان سرمربی وقت آبی‌پوشان درحالی که به شدت از تصمیم فدراسیون عصبانی بود با مشت روی میز می‌کوبید و می‌گفت: «لعنت به این میزها که برخی افراد وقتی پشت آن قرار می‌گیرند، رفتارشان عوض می‌شود و خیلی مسائل را فراموش می‌کنند.»

 

پرتاب صندلی

و سرانجام اینکه آخرین دسته گل استقلال در اولین هفته رقابت‌های لیگ برتر، تابستان سال گذشته رقم خورد. آبی‌پوشان برای برگزاری نخستین جدال فصل ۹۹ - ۹۸ راهی تبریز شدند تا مقابل ماشین‌سازی صف‌آرایی کنند. آن مسابقه با گل دقایق تلف شده به نفع میزبان خاتمه پیدا کرده و استقلال شکست را پذیرا شد ولی آندره‌آ استراماچونی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی به شدت از ناهماهنگی‌هایی که پیرامون بحث مترجم و... در باشگاه استقلال صورت گرفته بود، عصبانی شده و برای نشان دادن این عصبانیت، در خاتمه جلسه مطبوعاتی یکی از صندلی‌های موجود در سالن را به شدت پرتاب کرد تا از همان اول کار نشان دهد اعصابش ضعیف است.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا جدال افتتاحیه استقلال در این فصل هم حاشیه خاصی خواهد داشت یا نه؟

خبر ورزشی

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیوز بازیکن جام گزارش استقلال فوتبال جام نیوز رقابت های لیگ برتر آبی پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر سیرجان در حالی مقابل استقلال خوزستان به تساوی رضایت داد که تا وقت‌های تلف شده برنده میدان بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از ساعت 17:45 امروز (پنجشنبه) در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وچهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه شهیدحاج قاسم سلیمانی سیرجان به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به نتیجه تساوی 2 - 2 رضایت داد.

 سعید سحرخیزان در دقیقه 56 و  قائم اسلامی خواه در دقیقه 90 برای میزبان گلزنی کردند. در مقابل آسو رستم در دقیقه 2+90 و محمود مطلق‌زاده در دقیقه 4+90 گل‌های تساوی بخش تیم خود را به ثمر رساندند.

قضاوت این مسابقه برعهده محمدرضا تارخ بود که به علیرضا خوشکفا، پیمان رنجبری و محمد آبشک بازیکنان استقلال خوزستان کارت زرد نشان داد.

شاگردان اوزونیدیس در چهار مسابقه اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!
  • گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر
  • ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال
  • چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر! (عکس)
  • آمار جالب در اولین روز هفته بیست و چهارم؛ ثبت ۱۱ گل در ۳ بازی
  • حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!
  • ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!
  • گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد
  • گزارش زنده: گل‌گهر 0 - 0 استقلال خوزستان
  • حریف استقلال روی چمن صاف آماده می‌شود(عکس)