Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: نباید به کامیون بدون بارنامه مجاز اجازه تردد در گمرک قزوین داده شود تا از این طریق امکان رصد کالا‌های خارج‌شده و مبارزه با قاچاق کالا میسر شود.

فرخزاد افزود: متأسفانه فقط ۲۸ درصد کامیون‌های باربری که از گمرک قزوین خارج می‌شوند، از شرکت‌های مجاز باربری بارنامه دارند که آمار قابل توجه و نگران کننده‌ای در حوزه حمل و نقل استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت کنترل بارنامه‌های مختلف گمرک توسط نیروی انسانی و دستگاه‌های هوشمند اضافه کرد: در جلسه اخیر شورای حمل ونقل تصمیم گرفته شد که افرادی به صورت خاص در خروجی‌های گمرک استان مستقر شوند و با کمک دوربین و سامانه‌های هوشمند بارنامه‌های مختلف را کنترل کنند.

فرخزاد ادامه داد: همچنین ماموران گمرک باید در مورد کنترل واقعی بودن این بارنامه‌ها حتماً آموزش‌های لازم را ببینند و اگر نیاز است روی بارنامه‌های مجاز هولوگرام نصب شود تا پلیس راه و نیروی انتظامی بتوانند بارنامه‌های جعلی را بلافاصله تشخیص دهند و جلوی عبور کامیون‌های حاوی چنین بار‌هایی را بگیرند.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان با تاکید بر لزوم ساماندهی شرکت‌های باربری گفت: با رصد و پایش مرتب و مستمر این شرکت‌ها امکان قاچاق کالا در این استان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و تجربه‌های جهانی هم نشان داده که بهترین راه برای مبارزه با قاچاق کالا کنترل حمل‌ونقل آن از مبدا است.

فرخزاد افزود: باید مشکلات اقتصادی و معیشتی فعالان حوزه حمل‌ونقل را برطرف کرد تا گرایش به ایجاد اعمال غیرقانونی و قاچاق کالا در این قشر کمتر شود، ضمن اینکه میزان تخلفات این حوزه در استان قزوین نسبت به استان‌های همجوار خیلی کمتر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک قزوین استانداری قزوین قاچاق کالا حمل و نقل جاده ای قاچاق کالا حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با ۲ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز ایران نژاد اظهار کرد: در ساعت ۲۱:۱۰ شب گذشته گزارش تلفنی مبنی بر برخورد کامیون با دو خودرو پژو و روآ در کنارگذر شمالی اراک حدفاصل روستای نمک کوه به واحد ارتباطات اورژانس اعلام شد که ۲ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در این سانحه سه نفر مصدوم شدند که مصدومان پس از دریافت اقدامات تخصصی فوریت پزشکی به بیمارستان امام حضرت ولیعصر (عج) منتقل شدند.

کد خبر 6081163

دیگر خبرها

  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • کامیون نفتکش سقوط‌کرده در سیلاب
  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • برخورد کامیون با ۲ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها