Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۴۸ سنت معادل ۳.۶۲ درصد کاهش به ۳۹ دلار و ۴۵ سنت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، در حالی که افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا نگرانی ها در مورد کند شدن تقاضا را شدت بخشیده و در حالی که طولانی شدن روند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازارها را سرگردان کرده است، قیمت نفت روز جمعه به زیر 40 دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکورد جدیدی از نظر موارد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه به ثبت رسیده و این نگرانی را تقویت کرده که تشدید محدودیت های اجتماعی ممکن است سبب کاهش بیشتر تقاضای انرژی شود.

در انتخابات آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات در ایالت های جورجیا و پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. پیروزی در ایالت پنسیلوانیا می تواند 20 رای الکترال دیگر به سبد آرای بایدن اضافه کند و وی را به عدد طلایی 270 رای الکترال برساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 48 سنت معادل 3.62 درصد کاهش به 39 دلار و 45 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمرکیا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 65 سنت معادل 4.25 درصد کاهش به 37 دلار و 14 سنت رسید.

علیرغم کاهش قیمت های قابل توجه در روز جمعه، هر دو شاخص نفتی در این هفته شاهد رشد بودند. نفت برنت 5.8 درصد و نفت خام آمریکا 4.3 درصد رشد قیمت هفتگی را به ثبت رساندند.

تضعیف چشم انداز ارائه یک بسته محرک مالی بزرگ از سوی دولت آمریکا سبب شده تا قیمت ها تضعیف شود.

میچ مک کانل؛ رهبر اکثریت سنا دیروز گفت، آمارهای اقتصادی از جمله کاهش یک درصدی نرخ بیکاری آمریکا نشان می دهد که کنگره باید بسته محرک مالی کوچکتری را به تصویب برساند.

انتهای پیام

       

 

منبع: دانا

کلیدواژه: روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

به گزارش قدس آنلاین، بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار  رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که کشورهای غربی خواستار خویشتن‌داری در پاسخ به حمله ایران شدند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات خود را در مورد نحوه دفاع از خود خواهد گرفت.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل اندکی افزایش یافت و این نگرانی در بین شرکت‌ها وجود داشت که پیشرفت در کاهش تورم متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که انتظار دارد فشارهای قیمتی در سال جاری کاهش یابد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا هزینه‌های استقراض را کاهش دهد اما تنها زمانی که مطمئن باشد که تورم به طور پایدار به هدف دو درصدی خود می رسد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰.۵۵ دلار رسید و پالادیوم به ۱۰۲۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹