Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نصیری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام آخرین گزارش نهایی از اجرای طرح ملی آمران سلامت اظهار داشت: در اجرا و برگزاری این طرح یازده روزه بیش از یک میلیون و ۵۵ هزار و ۲۶۵ عدد ماسک میان هموطنان توزیع شد و ۸۱ هزار و ۲۵۶ لیتر مواد ضد عفونی کننده میان هموطنان سراسر کشور قرار گرفت.

وی میزان کمک های مردمی به اجرا و برگزاری طرح ملی آمران سلامت هلال احمر را پنج میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۸۷۳ ریال عنوان کرد و گفت: در اجرایی این طرح ملی ۹۳۰ سمن و ۶ هزار و ۷۱۹ خانه هلال مشارکت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی جمعیت هلال احمر توضیح داد: در یازده روز از اجرای طرح ملی آمران سلامت ۴۵ هزار و ۶۴۰ نفر از اعضای برادر و ۳۷ هزار و ۹۸۸ نفر از اعضای خواهر داوطلب جمعیت هلال‌احمر در اجرای این طرح ملی و اقداماتی نظیر توزیع ماسک رایگان، مواد ضد عفونی کننده و همچنین راهنمایی هموطنان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشارکت فعال داشته‌اند.

نصیری تعداد تیم‌های ثابت فعال طی یازده روز از اجرای طرح ملی آمران سلامت را ۱۷ هزار و ۴۰۷ تیم و تعداد تیم‌های سیار مشارکت کننده در این طرح ملی را  ۱۳ هزار و ۱۷۶ تیم عنوان کرد.

طرح ملی ‌آمران سلامت که از روز دوشنبه پنجم آبان با هدف دعوت مردم به ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مشارکت جوانان و داوطلبان هلال احمر در سراسر کشور آغاز شده بود روز پانزدهم آبان‌ ماه پایان یافت.

پیش از اجرای این طرح نیز امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر «طرح ملی پایش و غربالگری کووید ۱۹» را در مبادی ورودی و خروجی استان‌های کشور اجرا و برگزار کرده بود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا ماسک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران طرح ملی آمران سلامت جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر از حادثه برخورد دو دستگاه پراید در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: در اثر این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه ۲ نفر از مصدومین توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و ۴ نفر هم توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

محبان بیان کرد: متأسفانه در این حادثه ۱ نفر جان خود را از دست داد که پیکر وی پس از رهاسازی بوسیله ست هیدرولیک، به عوامل انتظامی تحویل شد.

کد خبر 6088124

دیگر خبرها

  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت