Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید مستغاثی منتقد سینما معتقد است که فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی مأموریت‌های رسانه‌ای دارند که از آن جمله هدایت افکار عمومی برای برنامه‌های سیاسی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سعید مستغاثی منقد سینما در صفحه اینستاگرام خود درباره اشاره سریال «سیمپسون‌ها» در 20 سال قبل به ریاست جمهوری ترامپ و مشکلات ناشی بعد از پایان دوران او توضیحاتی بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیح اینکه این کارتون به طور عجیبی در 20 سال پیش و زمانی که هنوز ترامپ چهره شناخته  شده و مطرحی در عرصه سیاست نبود، وی را به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا مطرح می‌کند. این مسأله باعث شد تا طراحی و ایده‌پردازی این کارتون به عنوان یکی از مسائل جالب و مورد توجه در رسانه‌ها قرار بگیرد.

اعتراض دوباره مسلمانان فرانسه این بار به تبلیغات ضداسلامی یک فیلم کمدی

 مستغاثی در این باره ضمن انتشار ویدئویی از این کارتون نوشته است:

«تصویر 20 سال پیش سیمپسون‌ها از دوران ترامپ و پس از آن

فیلمی که مشاهده می‌کنید، بخشی از قسمت 17، فصل 11 انیمیشن "خانواده سیمپسون" که تحت عنوان "بارت به آینده می‌رود" در 19 مارس سال 2000 پخش شد و به دوران رئیس جمهوری پس از ترامپ اشاره می‌کند، آن هم در زمانی که اصلاً فردی به نام «دونالد ترامپ» در محافل سیاسی شناخته شده نبود. در صحنه‌ای از این قسمت انیمیشن فوق، لیزا سیمپسون (دختر خانواده سیمپسون‌ها) در نقش رئیس جمهوری آمریکا، به ورشکستگی اقتصاد آمریکا در زمان رئیس جمهوری قبلی با نام ترامپ اشاره می‌کند.

ماجرا در این قسمت از این قرار است که یک سرخپوست برای پسر این خانواده به نام «بارت» پیشگویی می‌کند، 30 سال بعد، خواهرش لیزا اولین رئیس‌جمهوری زن ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

سپس «بارت» را در زمان آینده می‌بینیم که برای کمک به خواهرش وارد کاخ سفید شده و لیزا (رئیس‌جمهوری تازه انتخاب شده) در یک کنفرانس مطبوعاتی، برنامه‌هایش را اعلام می‌کند و سپس در اتاق خود در حال صحبت برای مشاورانش، صحبت از رئیس‌جمهوری قبلی می‌کند که نامش ترامپ بوده و اوضاع اقتصادی آمریکا را به نابودی کشانده است!

در آن صحنه پرزیدنت لیزا سیمپسون می‌گوید:

"همان‌طور که می‌دانید پرزیدنت ترامپ چیزی به جز کسری بودجه برای ما به یادگار نگذاشته است."

این برای نخستین بار نبود که طرح و برنامه‌های سیاسی آینده غرب در فیلم‌ها و سریال‌هایشان لو می‌رفت. از جمله در ماجرای 11 سپتامبر و حمله به عراق و ماجرای اغتشاشات سال 2019 و ... ده‌ها فیلم و سریال از چندین سال و ماه قبل، به انحای مختلف تصاویر وقایع یاد شده را پیش از وقوع به نمایش گذاردند.»

این منتقد سینما در ادامه درباره هدف این سناریو می‌نویسد که «یکی از مأموریت‌های رسانه، ایمج‌سازی یا تصویرسازی و به قولی آماده‌سازی افکار و اذهان عمومی است. در واقع برای مهار یا هدایت افکار عمومی رسانه مأموریت‌های مختلفی می‌تواند انجام دهد که زمینه را برای برنامه‌های سیاسی آماده کند، مثلاً وقتی 11 سپتامبر اتفاق افتاد، آن‌قدر در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف دو برج نیویورکی مورد حمله قرار گرفته بودند و آن‌قدر 11 سپتامبر تکرار شده بود که روی صفحه تلویزیون، مردم بر این باور بودند با یک فیلم دیگری مواجه‌اند.»

کارتون سیمپسون‌ها همچنین از وقوع کرونا با مشخصاتی بسیار نزدیک به آنچه که رخ داده است، سال‌ها قبل در انیمیشن خود خبر داده بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سریال دونالد ترامپ هالیوود سینمای جهان سینما سریال دونالد ترامپ هالیوود سینمای جهان سینما رئیس جمهوری سیمپسون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر

همزمان با فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی در رشت برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه یگان‌های نمونه ارتش با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان و امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و با حضور استاندار، اعضای شورای تأمین، جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی در رشت برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه ویژه، رژه رفته و توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی/ هیس هیچی نیس!
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • شاهنامه هنر فردوسی است و لاغیر
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • ۳ سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • نسخه عجیب پناهیان برای حل مساله حجاب؛ با ساخت دو سریال همه‌ چیز درست می‌شود!