Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: راهی که می‌تواند در شرایط کنونی چرخ‌های رونق کشور را به راه اندازند، در گام اول هم‌افزایی مجامع نخبگانی و دانشگاهی با محوریت نمایندگان دغدغه‌مند مجلس فرای تمامی دعواها و رفتارهای سیاسی و به دور از هر حرکت پوپولیستی است.

داوود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در یادداشتی به بایسته‌های دولت دوازدهم در روزهای باقیمانده خود اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن یادداشت به شرح ذیل است:

چگونگی مواجهه با دولت دوازدهم که با بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌های محرز شده، اوضاع و احوال اقتصادی کشور را بدین جا کشانده و برای حل مشکلات همچنان چشم به خارج از کشور دوخته، دغدغه بسیاری از دلسوزان انقلاب است. گروهی معتقد به پایان زودتر از موعود دولت هستند و در صحنه عمل، با طرح استیضاح و عزل دنبال می‌کنند تا هر چه زودتر روحانی را از اریکه قدرت به زیر کشند؛ گروه دیگر با طرح استیضاح آن هم تنها چند ماه مانده به پایان دولت مخالفند و تنها راه پیش‌رو را صبر می‌دانند؛ بخشی دیگر ناامید از کارگزاران فعلی، همچون دولتی‌ها چشم به انتخابات آمریکا و پایان شمارش آراء دارند تا بلکه با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا گشایشی در فضای کشور ایجاد شود؛ و دسته‌ای دیگر هم عملاً راه حلی جز فحاشی و هتک حرمت رئیس‌جمهور سراغ ندارند و از هیچ فرصتی برای ابراز عصبانیت‌شان نمی‌گذرند.

اما فی الواقع به نظر می‌رسد که هیچ کدام از راه‌های مرور شده در بالا نمی‌تواند راه حلی راهگشا برای حل مشکلات کشور باشد و در عمل حاصلی جز حواشی و معطلی بیشتر امکانات و ظرفیت‌های کشور نخواهد داشت.

نگارنده معتقد است آن راهی که می‌تواند در شرایط کنونی زخم‌های ملت را التیام داده و چرخ‌های رونق کشور را به راه اندازند، در گام اول هم‌افزایی مجامع نخبگانی و دانشگاهی با محوریت نمایندگان دغدغه‌مند مجلس شورای اسلامی فرای تمامی دعواها و رفتارهای سیاسی و به دور از هر حرکت پوپولیستی و در گام دوم احصاء اولویت‌های اساسی مردم و کشور در سه حوزه اقتصاد، فرهنگ و امنیت (این اولویت‌ها هم‌اکنون در مرکز پژوهش‌های مجلس آماده شده است) و سپس پیگیری مسائل در سطوح مختلف کشور و مطالبه‌گری و به میدان آوردن مسئولان مربوطه با نگاهی دلسوزانه و از موضع همراهی.

در این خصوص هر نماینده مجلس می‌تواند یکی از مسائل کشور را انتخاب کرده و به صورت جد به پیگیری آن مشغول شود و با مطالبه مداوم و استفاده از ابزارهای نمایندگی، مسئولان مربوطه را برای حل مشکلات به خط کرده و موانع و مشکلات را برطرف سازد. اگر تنها 90 نفر از 290 نماینده مجلس پا به کار چنین طرحی شوند و بر مسائل مهم و اولویت‌داری چون اصلاح نظام مالیاتی، مبارزه با قاچاق، اصلاح نظام بودجه‌ریزی، مسئله مسکن، مسئله جمعیت، مسئله ازدواج و بهبود شرایط کسب و کار و کنترل قیمتها یا مصادیقی مانند صنعت نساجی، فرش، چرم، معدن، نفت و پتروشیمی، خودرو، تامین کالاهای اساسی و...متمرکز شوند، می‌توان با کمک نهادهای انقلابی و مسئولانِ دلسوزی که فارغ از سلایق سیاسی در ادارات و سازمان‌های کشور مشغول به کار هستند، تا پایان همین دولت حداقل چند مسئله اساسی و اولویت‌دار از مسائل کشور را به سرانجام رساند.

در این مسیر نخبگان، مجامع دانشگاهی، بسیجیان و هر فرد دغدغه‌مند دلسوزی می‌تواند در پای کار آوردن نماینده و فعال کردن او با مطالبه‌گری هدفمند کمک کند و پس از به میدان آمدن نماینده نیز او را به جهت محتوایی، راهبردی و رسانه‌ای در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز یاری رساند.

با قاطیعت می‌توان گفت آنچه که بیان شد در روزهای پایانی دولت دوازدهم و حتی در دولت‌های آینده تنها راه‌حل سامان دادن به وضعیت کشور است چرا که آنقدر حجم کارهای ناتمام و آغاز نشده در کشور ما زیاد است که جز با به میدان آمدن تمامی دلسوزان و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های کشور به جایی نخواهیم رسید. آن دسته از دوستان و دلسوزانی که به رغم تذکر صریح رهبر معظم انقلاب به دنبال استیضاح یا مناظره بر سر آن هستند نیز بدانند که صرف انرژی در این مسیر جز هدر دادن وقت و عمر نیست؛ انقلابیگری داد و بیداد و سخنرانی و توییت زدن نیست اگر کسی در سینه درد مردم، انقلاب و ایران را دارد بسم‌الله برای حل یک مسئله پیش‌قدم شود.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دولت دوازدهم برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کرده‌اند +فیلم

یک زمانی تعداد احزاب در کشور به بالای ۲۰۰ حزب رسید! در کنار احزاب، ائتلاف‌ها و جبهه‌ها شکل گرفته است. احزاب در ایران باید دنبال حجت شرعی باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میزگرد انتخاباتی با عنوان «احزاب و حکمرانی سیاسی» امروز (دوشنبه ۲۷ فرورین) با حضور عبدالحسین روح‌الامینی (نماینده دوره یازدهم مجلس) و مجتبی زارعی (نامزد دوره دوازدهم مجلس) به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) برگزار شد.

 

عبدالحسین روح الامینی در ابتدا گفت: قانون احزاب نقص جدی دارد و باید اصلاح شود. یک کشور نمی‌تواند بیش از ۱۰۰ حزب داشته باشد! وی افزود: یک زمانی تعداد احزاب در کشور به بالای ۲۰۰ حزب رسید! در کنار احزاب، ائتلاف‌ها و جبهه‌ها شکل گرفته است. احزاب در ایران باید دنبال حجت شرعی باشند.

وی گفت: حداقل تشکیل یک حزب سراسری کشوری تشکیل جلسه ۳۰۰ نفره است که خیلی کم است و باید اصلاح شوند. با ضوابط ساده پروانه خیلی از احزاب تمدید نشد.

 

 برخی احزاب به همراه اعضای خود داخل یک فولکس واگن جا می‌شوند!

زارعی گفت: جامعه مدنی در ایران ضعیف است. احزاب جزو فراریان از وزارت کشور هستند برای اینکه قدرت برگزاری یک مجمع را ندارند! به آن‌هایی که می‌گویند حکومت مانع کار حزبی است باید گفت احزاب خود مانع کار خود هستند.

وی ادامه داد: آقای روحانی که کمتر حرف راست می‌گفت، یک حرف راست زد و گفت احزاب دم انتخابات کرکره را بالا می‌دهند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


زارعی با بیان اینکه دل‌مان برای حزب جمهوری تنگ شده است، گفت: احزاب به باند تنزل پیدا کردند. خطر آینده در بین اصولگرایان را تقلیل گفتمان‌ها به باند‌ها می‌دانم
نامزد دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم افزود: احزاب چه اصولگرا چه اصلاح طلب به گعده تبدیل شدند و به باند تنزل پیدا کردند هر چند استثنا هم داریم.

 

سفیر سرایدار اتاق نیست!

زارعی گفت: سفیر باید صلاحیت تخصصی داشته باشد. چطور رئیس دانشگاه یک منطقه دور افتاده باید در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی رای بیاورد، ولی برای انتخاب یک سفیر، هیچ نظرخواهی از کمیسیون امنیت ملی نمی‌شود؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی ادامه داد: سفیر باید صلاحیت تخصصی داشته باشد و ملاک تنها صلاحیت فردی و انقلابی نیست سفیر نماینده یک کشور است که نه تنها باید تحریم‌ها را دور بزند بلکه باید برای تولید تنفس ایجاد کند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را دانش بنیان ندیدم.

 

مجلس دوازدهم از جار و جنجال و حاشیه سازی فاصله بگیرد!

عبدالحسین روح الامینی گفت: مجلس دوازدهم باید از جار و جنجال و حاشیه سازی و خروج از متن دستور کار، دو دستگی و چند دستگی‌های جعلی، نفرت پراکنی و پرداختن به حواشی فاصله بگیرد.

وی افزود: مردم نتیجه عملکرد مجلس را ببینند قطعا مشارکت شان در انتخابات بیشتر می‌شود. زارعی گفت: مجلس یازدهم انقلابی است، ولی ما مجلس انقلابی‌تر می‌خواهیم. من هم جزو مخالفین جریانی هستم که می‌خواهد مجلس یازدهم را تخریب کند.
وی افزود: در کنار این، باید تفکر انتقادی نیز داشته باشیم ما باید از میوه شفافیت در مجلس یازدهم می‌چیدیم و مردم در آستانه مجلس دوازدهم به آن توجه و اقبال می‌کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس/ سرخ‌ها دور رفت از این ۷ بازی یک امتیاز کمتر از استقلال گرفتند!
  • بازی‌های باقی‌مانده استقلال ترسناک است/ ۴ پیچ خطرناک که دور رفت نکونام امتیاز داد
  • اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو
  • روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کرده‌اند +فیلم
  • فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا