Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، مرکز مطالعات «سوفان» مستقر در نیویورک با انتشار یادداشتی ضمن اشاره به نتیجه نامعلوم انتخابات آمریکا به وجود تفرقه عمیق در این کشور اذعان کرده است.

به نوشته این مرکز مطالعاتی همزمان که حامیان «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا شمارش آرا را با اضطراب دنبال می‌کنند، این فصل انتخاباتی به طور کل و آشفتگی موجود در آن، کشوری را نشان داد که بشدت دچار قطب‌بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این یادداشت آمده است، بسیاری از آمریکایی همزمان با شمارش آراء، به سبب اقدامات مخرب دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا انواع مختلف احساسات از عصبانیت تا سر‌در‌گمی را تجربه کرده‌اند و این امر نشان دهنده وجود اختلافات عمیق در جامعه آمریکاست.

این یادداشت همچنین عنوان کرده که مقیاس هرج و مرج نشأت گرفته از کاخ سفید از چند جهت بی‌سابقه است. ترامپ هر بار، کار ادارات و نهاد‌های مختلف در دولت آمریکا را کوچک شمرده و بار‌ها افرادی را که چاپلوس نباشند زیرسؤال برده است و دولت او بی‌وقفه دستگاه اطلاعاتی آمریکا را سیاسی کرده و در این راه امنیت ملی این کشور را به خطر انداخته است.

در ادامه این یادداشت همچنین آمده که هرج و مرج ناشی از این انتخابات سبب ایجاد سر‌درگمی و دلخوری متحدان، شرکا و کشور‌های دوست آمریکا شده است.

بر این اساس، بسیاری از کشورها از خود خواهند پرسید که آمریکا به ایفای چه نقشی در جهان ادامه خواهد داد، بویژه آنکه دولت ترامپ در درجه اول رویکرد یک جانبه در قبال روابط بین‌المللی را دنبال کرده است. این در حالی است که دولت بایدن قصد دارد فوراً اعتبار آمریکا را در مقابل چشم بسیاری از متحدان سنتی این کشور باز‌سازی کند.

در پایان یادداشت آمده اما حتی اگر متحدان آمریکا بعد از چهار‌سال ادهاکراسی (نقطه مقابل بروکراسی) با باز‌گشت این کشور به دیپلماسی سنتی خود آرام شوند، اما روشن است که در آمریکا در ابعاد مختلف نژادی، سیاسی و اقتصادی عمیقاً تفرقه و اختلاف وجود دارد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سوفان انتخابات آمریکا اختلاف جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم

تله پلیس سیاتل برای یک پدوفیل ۶۷ساله پس از اینکه برای ملاقات با دو دختر ۷ و ۱۱ ساله به هتل آمده بود در فضای‌مجازی پربازدید شد./ دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • یووال نوح هراری: نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم/ متحدان ما یکی یکی از آنچه در غزه می‌گذرد وحشت زده شده‌اند
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • یادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهم
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند