Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@08:02:02 GMT

ریزش مجدد دلار از ترس آشوب پساانتخاباتی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۵۰۸۲

ریزش مجدد دلار از ترس آشوب پساانتخاباتی

خبرگزاری آریا - اظهارات جدید ترامپ باعث افزایش نگرانیها از ایجاد بن بست انتخاباتی در آمریکا شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، با افزایش شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات، اظهار نظرهای عجیب ترامپ معامله گران را بیش از پیش نسبت به بروز بن بست انتخاباتی در آمریکا نگران کرده است. ترامپ با اعلام اینکه چالش های حقوقی پیش آمده را در صورت لزوم در دادگاه عالی این کشور دنبال خواهد کرد گفته است دست از جنگیدن نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بین جمهوری خواهان ارشد اختلاف نظر زیادی پیش آمده است تا جایی که لیندزی گراهام و تد کروز از ادعاهای ترامپ حمایت کرده اند اما میت رامنی- سناتور یوتا گفته است ترامپ با ادعاهای نادرست در حال به هم ریختن کشور است.
بایدن با پیروزی در ایالت هایی نظیر نیویورک، کالیفرنیا، واشنگتن، ایلینوی و نیوجرسی اکنون 264 رای الکترال را کسب کرده و تنها شش رای دیگر برای راهیابی به کاخ سفید نیاز دارد. از طرف دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی با پیروزی در ایالت هایی نظیر فلوریدا، تگزاس، اوهایو، میسوری و تنسی 214 رای الکترال را کسب کرده و تنها در صورت پیروزی در تمام ایالت های باقی مانده می تواند برای دور دوم نیز رییس جمهور باقی بماند.
اکنون نتایج پنج ایالت: پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، نوادا، آلاسکا اعلام نشده است با این حال به احتمال بسیار زیاد تیم انتخاباتی ترامپ تقاضای بازشماری آرا در سه ایالت: میشیگان، آریزونا و ویسکانسین را که بایدن در آن ها پیشتاز است مطرح خواهد کرد. در بین پنج ایالت فوق به جز نوادا، ترامپ در چهار ایالت دیگر پیش است اما فاصله بایدن با وی به ویژه در جورجیا و پنسیلوانیا به سرعت در حال کم شدن است. هم چنین برخی از رسانه ها نظیر نیویورک تایمز هنوز آریزونا را جزو ایالت های فتح شده توسط بایدن قلمداد نکرده اند با این حال در بیشتر رسانه ها از جمله فاکس نیوز و بلومبرگ این ایالت به رنگ آبی در آمده است.
علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات میان دوره ای سنا و انتخابات کنگره نیز برگزار و نتایج آن ها در حال اعلام شدن است که انتظار می رود تغییری در وضعیت گذشته ایجاد نشود و اکثریت در سنا کماکان در اختیار جمهوری خواهان و در کنگره در اختیار دموکرات ها باشد.
هرچند که آمارهای جدید منتشر شده نشان می دهند اقتصاد اروپا در حال بازگشت به روزهای خوب قبل از آغاز کرونا است اما افزایش شدید مبتلایان و قربانیان به این ویروس مرگبار در قاره سبز بار دیگر باعث افزایش نگرانی ها از تکرار عملکرد کابوس وار تابستان شده است. هم اکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس قرنطینه های سراسری اعلام کرده اند و احتمالا در صورت تداوم شرایط فعلی شاهد اعمال محدودیت هایی بر فعالیت کسب و کارها نیز خواهیم بود.
مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش اولیه خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در سومین فصل سال 2020 را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی 19 کشور عضو منطقه یورو و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب مثبت 12.7 درصد و مثبت 12.1 درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو 34.5 درصد و در سطح اتحادیه اروپا 34.3 درصد افزایش پیدا کرده است. این بهترین عملکرد اقتصادی کشورهای اروپایی از زمان تاسیس اتحادیه اروپا محسوب می شود. هم چنین رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به سپتامبر در سطح منطقه یورو به طور متوسط منفی 4.3 درصد ودر سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط منفی 3.9 درصد بوده است.
مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه سوم سال 2020 به میزان 8.2 درصد بزرگ شده که این رشد، بهترین رشد اقتصادی آلمان در طول یک دهه اخیرمحسوب می‌شود. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی 14.3 درصد بیشتر شده است.
سرعت نگران کننده شیوع کرونا به ویژه در اروپا بار دیگر معامله گران را به وحشت انداخته و اکنون زمزمه هایی از بازگشت قرنطینه های سراسری در قاره سبز به گوش می رسد. در آمریکا، لهستان، فرانسه، آلمان و انگلیس رکوردهای جدیدی از ثبت مبتلایان روزانه گزارش شده و شمار قربانیان نیز مجددا در حال بازگشت به پیک های ثبت شده قبلی است.
تاکنون بیش از 49 میلیون و 381 هزار و 52 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین یک میلیون و 244 هزار و 630 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با 241 هزار و 218 نفر، برزیل با 161 هزار و 871 نفر، هند با 125 هزار و 528 نفر، مکزیک با 93 هزار و 772 نفر و انگلیس با 48 هزار و 475 نفر بوده است.
بانک مرکزی انگلیس از برنامه ریزی برای تزریق 150 میلیارد پوند نقدینگی به بازارهای مالی این کشور خبر داد. این بسته نقدینگی حمایتی کم سابقه در شرایطی اعلام می شود که نرخ بهره نیز در یکی از پایین ترین سطوح تاریخی خود قرار دارد و طبق اعلام بانک مرکزی انگلیس این نرخ در محدوده 0.1 درصدی فعلی حفظ خواهد شد.
بانک مرکزی انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرده است شرایط اقتصادی این کشور دشوارتر از چیزی خواهد بود که پیشتر تصور می شد و رسیدن به توافق تجاری با اتحادیه اروپا هم در حوزه رشد اقتصادی و هم در حوزه توازن بخشی بیشتر به تراز تجاری مفید خواهد بود. این بانک متوسط تورم انگلیس در فصل زمستان را 0.5 درصد پیش بینی کرده و افزوده است تحقق تورم دو درصدی هدف گذاری شده در سال جاری محقق نخواهد شد.
در هشداری مشابه، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه ای مشابه از تداوم شرایط دشوار اقتصادی کنونی خبر داده و افزوده است بازگشت میزان تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا به سطوح پیش از بحران کرونا احتمالا تا سال 2023 به طول خواهد انجامید. والدیس دومبروفسکیس- نایب رییس کمیسیون اروپا گفت: باید توجه داشت که احتمال شروع موج جدید همه گیری کرونا کاملا جدی است و این ویروس اصلی ترین چالش بر سر راه اقتصاد ما در کوتاه مدت خواهد بود.
ادوارد مویا- کارشناس مسایل ارزی در موسسه اواندا - گفت: هر چند که شاهد انتشار برخی از اخبار امیدوارکننده هستیم اما واقعیت این است که چشم انداز اقتصادی جهان خیلی نسبت به قبل تغییری نکرده است. از نظر بازارها احتمال پیروزی دموکرات ها در انتخابات بیشتر شده و اگر کنترل دولت و مجلس سنا و کنگره به دست آن ها بیافتد احتمالا شاهد افزایش فشار مالیاتی روی شرکت های بزرگ و ثروتمندان خواهیم بود که شاید دلخواه برخی فعالان اقتصادی نباشد اما از طرف دیگر این نکته هم مطرح است که بایدن فرد مناسب تری برای مقابله با کرونا خواهد بود.
شاخص دلار
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.31 درصد ریزش نسبت به روز گذشته در سطح 92.227 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل 1.111 دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).
ارزهای اروپایی
در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با 0.34 درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.315 دلار مبادله شد. یورو 0.6 درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال 1.18 به 1.188 دلار رسید.
ارزهای آسیایی
در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با 0.39 درصد کاهش به 103.278 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.375 دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل 6.612 یوان چین اعلام شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ادامه‌دار قیمت‌های کاذب ارز و طلا و بازگشت آرامش به بازار

امتداد - بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد از ابتدای معاملات امروز یکشنبه ، قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش یافت و خریداری هم وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان کشف قیمت شد.

دلار در صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به نرخ ۴۳ هزار و ۲۵۹ تومان خریداری و با نرخ ۴۳ هزار و ۸۷۰ تومان فروخته شد. همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۶ هزار و ۳۹۷ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۴ هزار تومان قیمت گذاری شده است، ولی خریداری در بازار حضور ندارد و معامله‌ای انجام نمی‌شود؛ دلال‌ها هم فقط فروشنده هستند و خرید ندارند. معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش شدیدی داشته است.

بعد از پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، برخلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قیمت قرار گرفت. بازار ارز که روز‌های گذشته با هیجانات شدید همراه بود و بعضا در کانال‌های تلگرامی نرخ‌های نجومی برای دلار به ثبت می‌رسید امروز با افزایش فروشنده‌ها مواجه شده است. دلال‌های ارز در خیابان منوچهری اعتراف می‌کنند دلار ۷۰ هزار تومانی شب گذشته از همان اول هم فقط جو بود. هم‌اکنون در خیابان فردوسی دلال‌ها دلار را از مردم با قیمت ۶۴ هزار تومان به زور می‌خرند.


کاهش ۱۱۵ هزار تومانی بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار


امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم به نرخ ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به قیمت ۴۵ میلیون تومان معامله شد که حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۸ میلیون تومان معامله شد.

 هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۶ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

قیمت طلا در معاملات امروز با کاهش ۱۱۵ هزار تومانی روبرو شده است.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱. ۱۳۲گرم) ۲۳۴۴ دلار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است
  • ریزش بیت‌ کوین ادامه دارد؟
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • ریزش بیت کوین ادامه دارد؟
  • بازار رمزارزها / ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
  • ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
  • ریزش ادامه‌دار قیمت‌های کاذب ارز و طلا و بازگشت آرامش به بازار
  • حجم تجارت خارجی قزوین بیش از نیم میلیارد دلار شد
  • رشد اقتصادی چین تهدیدی برای آمریکا و اروپا + فیلم