Web Analytics Made Easy - Statcounter

صلاحی، از برگزاری طرح جامع مجازی «راه مهندسی» در ترم جدید برای دانشجویان ورودی جدید رشته های مهندسی در استان با هدف دغدغه مندسازی دانشجویان در حوزه صنعت و ایجاد شناخت نسبت به مسائل آن با رویکرد حل مساله خبر داد.

«ابوذر صلاحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه طرح جامع مجازی راه مهندسی برای دانشجویان ورودی جدید رشته های فنی و مهندسی دانشگاه های استان برگزار می شود، گفت: از آنجا که در نظام آموزشی و تربیتی دانشگاه، عدم اهتمام به رفع نیازهای کشور و مساله محور نبودن نظام آموزشی دانشگاه، منتقل نشدن دید جامع به دانشجویان نسبت به رشته های مورد نظرشان از دو منظر سیاست گذاری و  عدم شناخت نسبت به فعالیت و شغل آینده خود، از خلاء های موجود و نقطه ضعف جدی دانشگاه ها محسوب می شود، بسیج دانشجویی طرح جامع راه مهندسی را طراحی و اجرا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: در این طرح دانشجویان با رشته تحصیلی، گرایش، فرصت های شغلی، نقش رشته تحصیلی در حل مسائل جامعه و غیره با برگزاری سلسله برنامه های متنوعی از قبیل سخنرانی، پرسش و پاسخ و بازدید علمی هدفمند به صورت عمومی و تخصصی به تفکیک هر رشته آشنا می شوند.

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در این طرح سه هدف عمده را دنبال می کند، افزود: هدف اول اینکه به هر دانشجو یک دید جامع و تخصصی از رشته تحصیلی و فضایی که در آن قرار دارد، داده شود.

 

صلاحی گفت: دومین هدف ما دادن اعتماد به نفس و نشان دادن «ما می توانیم» است، در واقع وقتی ما به یک دید جامع و کامل رسیدیم باید یک کاری انجام دهیم و نقش آفرینی کنیم، لذا برای این مرحله در نظر داریم از مسئولان شرکت های دانش بنیان و  کار آفرینان موفق دعوت کنیم تا مسیری که طی کرده اند و به موفقیت رسیده اند را شرح دهند.

 

وی افزود: هدف سوم از این طرح، دادن حس مسئولیت پذیری و تعهد به دانشجویان است، در واقع با اجرای طرح «راه مهندسی» به دنبال دغدغه مندسازی دانشجویان در حوزه صنعت و ایجاد شناخت نسبت به مسائل آن با رویکرد حل مساله هستیم.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشجویان ورودی جدید راه مهندسی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی راه مهندسی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت

 مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا کریمیان با اعلام این خبر گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

وی به داوطلبان توصیه کرد برای کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده را به دقت مطالعه کنند. در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و غیره در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم