Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:55:18 GMT

عقد قرارداد کشت کلزا در 13 هرار هکتار از اراضی ایلام

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۶۴۳۵

عقد قرارداد کشت کلزا در 13 هرار هکتار از اراضی ایلام

محمد ناصری مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال جاری تاکنون حدود 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا بر اساس قراردادی که وزارت جهاد کشاورزی با شرکت روغن نباتی ماهیدشت منعقد کرده است در قالب کشاورزی قراردادی کاشت شده است.

وی افزود: کشت قراردادی از سال گذشته در استان آغاز شده و در مجموع تاکنون حدود 25 هزار  هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب این طرح صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون روستایی ایلام اظهار داشت: کشت مبتنی بر قرارداد یکی از روش‌های نوین مدیریتی برای تولیدات محصولات کشاورزی است به همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام و اداره کل تعاون روستایی در استان ایلام و در مناطق مستعد کشاورزی اجرایی می‌شود.

ناصری ادامه داد: توسعه «کشت مبتنی بر قرارداد» با پشتیبانی سرمایه‌گذاران و مشارکت بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید موجب تسهیل فرآیند تأمین نهاده، فرآوری، بازاریابی و عرضه مناسب محصول می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح کشاورزی قراردادی شامل تاریخ کشت و برداشت، سطح زیر کشت، مقادیر تحویلی و بسیاری از جزئیات روند کشاورزی است که مزیت‌های فراوانی اعم از معرفی فناوری جدید، نظارت بر محصولات، دسترسی به اعتبارات و بازار، ثبات درآمد کشاورزان و کاهش هزینه‌های مبادله را دارا خواهد بود.

به گفته‌ی مدیرکل تعاون روستایی ایلام سال گذشته 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به کشت قراردادی کلزا اختصاص و محصول آن برداشت شده است.

انتهای پیام/970821

منبع: فارس

کلیدواژه: کلزا ایلام کشاورزی عقد هکتار از اراضی تعاون روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حسنی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می‌کنند.

وی افزود:  پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، ادامه داد: هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان زنجان  نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

حسنی سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و گفت: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستان‌های استان خواند و افزود: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: استان زنجان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

دیگر خبرها

  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت