Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ هزار قالیباف و فعال حرف مرتبط در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که در سال نخست طرح، قالیبافان فاقد هیچگونه خدمات و مشمولیت تحت پوشش بیمه ای رایگان قرار می گیرند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت صمت، فرح ناز رافع تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیون فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالیبافی و حرف مرتبط در سراسر کشور فعال هستند که فقط حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه‌ای می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فعال مستمر قالیبافی در کشور وجود دارد گفت: مهمترین برنامه حمایتی از جامعه قالیبافی، فرش بافی، جاجیم و گلیم بافی و همچنین حرف مرتبط، انجام حمایت بیمه ای و ارائه خدمات مرتبط است.

رافع تاکید کرد: در همین خصوص و در تفاهم نامه همکاری که میان مرکز ملی فرش ایران با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امضا شده است، ارائه خدمات بیمه اجتماعی در خصوص بازنشستگی، پیری از کارافتادگی کلی و فوت مشمولین مورد توافق قرار گرفته است.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: همه تلاش مرکز ملی فرش و وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به این موضوع بوده که تعداد بیمه‌گذاران حوزه قالیبافی در کشور را افزایش دهد و در این راستا در حال رایزنی و پیگیری موارد مربوطه می باشد.

رافع افزود: مرکز ملی فرش ایران، اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند، را عملیاتی نموده و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه ای بوده که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بازنشستگی جامعه فرش بیمه مرکز ملی فرش ایران سراسر کشور پوشش بیمه ای تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فروردین، مهلت بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امین بلالی اعلام کرد: مادران مشمول تا پایان فروردین ماه جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد اظهار کرد: این طرح در قالب ماده ۲۱ قانون حمایت از جوانی خانواده و فرزندآوری در حال اجراست.

بلالی با بیان اینکه اعتبار این طرح از سوی دولت پرداخت شده است گفت: در صورتی که این اعتبار مورد استفاده قرار نگیرد به خزانه بازمی گردد از این رو انتظار داریم تا مادران مشمول این طرح، با ثبت نام در آن از مزایای آن از جمله بازنشستگی برخوردار شوند.تمامی هزینه‌های بیمه مادران مشمول این طرح از سوی دولت و در سطح هشت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای بیمه شدگان ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون در استان یک هزار و ۵۲۷ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و برنامه ریزی برای جذب حداقل سه هزار نفر در دستور کار قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تعداد مادران مشمول این طرح در کشور را ۲.۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: جذب ۳۰۰ هزار نفر از این افراد، برای صندوق در سال نخست اجرای آن تکلیف شده است و مادران مشمول طرح می‌توانند با مراجعه به یکصد کارگزاری موجود در استان و یا سایت roostaa.ir ثبت نام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان به تاریخچه تشکیل و فعالیت این صندوق در کشور و استان اشاره کرد و گفت: برای عضویت در این صندوق و بهره مندی از مزایای آن داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است ضمن اینکه ساکنان مناطق روستایی و عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین قالیبافان، رانندگان بین شهری و کشاورزان غیرساکن در روستا‌ها می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

بلالی ادامه داد: مربیان مهد کودک، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مهندسان نظام صنفی کشاورزی نیز شرایط عضویت در صندوق و بیمه شدن از این صندوق را دارا هستند که با پرداخت یک سوم حق بیمه در سطوح یک تا هشت می‌توانند خود را بیمه کنند. مهمترین فرق این صندوق بیمه با سایر صندوق‌های بیمه فعال در کشور، کارفرمایی دولت در آن و اختیاری بودن این نوع بیمه است و دولت ۷۰ درصد حق بیمه را در سطوح هشت گانه پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: داشتن حداقل ۱۵ سال سابقه پرداخت و ۶۵ سال سن از جمله شروط برخورداری از مزایای بیمه بازنشستگی در این صندوق است و این صندوق، ۲۰ برابر دریافتی از بیمه شدگان را ماهانه به عنوان حقوق به بازنشستگان و مستمری بگیران و از کارافتادگان عضو صندوق پرداخت می‌کند.

 ۲۹۰ هزار و ۷۳۱ نفر در آذربایجان شرقی بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ۱۵ درصد مجموع کشوری را شامل می‌شود و این استان از نطر تعداد بیمه شدگان، در رتبه نخست و از نظر درصد استان سوم کشور است.

 

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • برگزاری دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه ای در تیر سال جاری/ دو خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار دارد
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور ممنوع است
  • هشدار برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در خاک های دارای مشکل
  • پایان فروردین، مهلت بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر