Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@08:05:48 GMT

فرش دو روی دویدوخ بهترین کالا برای ارزآوری است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۸۱۶۲

فرش دو روی دویدوخ بهترین کالا برای ارزآوری است

شادمهر با بیان اینکه جرگلان و گلستان اشتراکات فراوان اقتصادی و فرهنگی دارند که با گسترش ارتباط بین دو استان می توان از این ظرفیت ها در جهت درآمد زایی استفاده کرد، گفت: فرش دو روی دویدوخ بهترین کالا برای ارز آوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امان قلیچ شادمهر، نماینده گنبد کاووس و بخش داشلی برون استان گلستان در مجلس در بازدید از منطقه جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک هدف از حضور در بخش جرگلان را بررسی بیشتر مشترکات فرهنگی و اقتصادی و توسعه روابط عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در این دیدار از فرش دورو بازدید داشتیم که فرش دوروی دویدخ نه تنها در جرگلان و استان حتی در کشور هم می تواند تحول ایجاد کند و برای کشور ارز آور باشد و موزه و نمایشگاه های مختلف برگزار شود و بزرگترین محل گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه نقاط مشترک فرهنگی و اقتصادی بسیاری از جمله در حوزه اسب، فرش و نوغانداری داریم، گفت: پتانسیل های بالایی را در جرگلان دیدیم که می تواند به جاذبه های بین المللی تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مسئله راه جهت برقراری ارتباطات دو استان اشاره کرد و گفت : برای توسعه و استحکام ارتباط دو منطقه نیازمند جاده هستیم که نمونه آن همین جاده مراوتپه به جرگلان است که خوشبختانه استان گلستان در حال حاضر تا اعتبار جهت ساخت ۱۳ کیلومتری این جاده تخصیص داده است اما طبق اطلاعاتی که دارم از طرف خراسان شمالی کار مهمی برای تکمیل  این پروژه انجام نشده است.

شادمهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر که زمان تخصیص بودجه است همت استاندار، فرماندار و نمایندگان استان برای به نتیجه رسیدن  پروژه و چانه زنی برای تخصیص اعتبار نیاز است.

نماینده استان گلستان شهرستان گرگان و گنبد و همچنین نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، معاونان ادراه کل جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و صمت به همراه مسولان بومی در میدان اسب رازوجرگلان حضور پیدا کردند که در ابتدای این برنامه اسبداران منطقه جرگلان با اسب های اصیل ترکمن به استقبال آنان آمدند و سپس بازدید های مختلفی از اسب و فرش ترکمن و دیدار مردمی صورت گرفت

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرش دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۷ هزار گازگرفتگی از سوی حیوانات در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ این آمار بالا، انگشت اتهام را به سمت سگ‌های ولگرد نشانه می‌رود، اما ۹۰ درصد آن مربوط به سگ‌های دارای صاحب بوده است.

خطرناک‌ترین عارضه‌ای که این گازگرفتگی‌ها ممکن است به دنبال داشته باشد، بیماری عفونی «هاری» است که بعد از بروز علائم، صددرصد کشنده است.

پس از گازگرفته شدن، باید حتماً سرم تراپی و واکسن تراپی انجام شود که ۵ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.

۱۷ هزار گازگرفتگی پارسال حیوانات در استان گلستان، ۷۵ میلیارد تومان هزینه داشته است که می‌شد، در جای بهتری صرف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتفاعات برفچال مینودشت در استان گلستان
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • (تصاویر) قلم خالق بر بوم گلستان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار گازگرفتگی از سوی حیوانات در گلستان